۰ نفر

گرانفروشی بلیت هواپیما در روز روشن!

۱۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۴۸
کد خبر: 822590
گرانفروشی بلیت هواپیما در روز روشن!

درحالی رئیس سازمان هواپیمایی از برخورد با شرکت‌های هواپیمایی گرانفروش خبر داده است که ایرلاین‌ها بی‌توجه به این تهدید همچنان بلیت پروازهای داخلی را بالاتر از نرخ‌های مصوب می‌فروشند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، روز گذشته رئیس سازمان هواپیمایی کشوری سرانجام پس از چند هفته سکوت در برابر گرانفروشی ایرلاین‌ها و فروش بلیت پروازهای داخلی بالاتر از نرخ‌های مصوب دراین‌باره اظهارنظر کرد.

محمد محمدی‌بخش با تأکید بر این‌که ایرلاین‌هایی که سقف نرخ‌های ابلاغ‌شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری را رعایت نکنند با برخورد قانونی مواجه می‌شوند،‌ گفته بود: با آن دسته از افراد سودجو یا پلت‌فرم‌هایی هم که با توجه به شرایط موجود در حال سوءاستفاده هستند،  برخوردی شدیدتر می شود و حتی لغو امتیاز در انتظار آن ها خواهد بود.

وی با بیان این‌که افزایش قیمت‌ها برای این‌که ماهیت قانونی داشته باشد باید به تصویب شورای عالی هواپیمایی برسد، یادآور شد: مگر اینکه بر اساس رای دیوان عدالت اداری، متنوع سازی نرخ انجام شود که در این صورت باز هم شورای عالی هواپیمایی نظر کارشناسی خود را اعلام می کند تا شاهد رها شدگی در خصوص نرخ بلیت هواپیما نباشیم.

وی تصریح کرد: اجازه هیچگونه اقدام هیجانی در صنعت هوانوردی کشور داده نمی شود و مردم مطمئن باشند که اولویت سازمان هواپیمایی کشوری ابتدا ایمنی و امنیت، سپس تسهیلات و سایر موارد است.

در حالی حدود ۲۴ ساعت از این سخنان می‌گذرد که بازار حمل‌ونقل هوایی مسافری کشور نابه‌سامان است و شرکت‌های هواپیمایی بلیت پروازهای داخلی را بالاتر زا نرخ‌های مصوب به فروش می‌رسانند. در ادامه به چند نمونه از این تخلف‌ها اشاره می‌شود؛

قیمت مصوب بلیت پرواز مشهد-شیراز یک میلیون و ۷۵۷ هزار و ۱۰۰ تومان است. هواپیمایی ایران ایر تور این بلیت را با قیمت یک میلیون و ۹۵۸ هزار و ۲۰۰ می‌فروشد. نرخ بلیت پرواز مشهد-کیش یک میلیون و ۸۰۳ هزار و ۵۰۰ تومان است، اما هواپیمایی سپهران آنرا با قیمت ۲ میلیون و ۳۱۵ هزار و ۷۰۰ به صورت سیستمی به فروش می‌رساند!

همچنین هواپیمایی سپهران بلیت پرواز مشهد-اهواز را با قیمت ۲ میلیون و ۲۶۸ هزار و ۴۰۰ تومان به فروش می‌رساند، در حالی که نرخ مصوب این پرواز یک میلیون و ۷۰۶ هزار و ۴۰۰ تومان است.

نرخ بلیت مصوب پرواز تهران-اهواز نیز یک میلیون و ۲۰۷ هزار و ۲۰۰ تومان (با احتساب مالیات و عوارض متعلقه) است، اما هواپیمایی آتا این بلیت را به‌صورت سیستمی با قیمت یک میلیون و ۸۷۵ هزار و ۱۰۰ تومان به فروش می‌رساند، یعنی ۵۵.۳ درصد بالاتر.

هواپیمایی چابهار بلیت پرواز تهران-مشهد را با قیمت حدود ۵ میلیون تومانی (بیزینس) به فروش می‌رساند. این شرکت یک فروند هواپیمای ام دی ۸۳  فول بیزینس دارد که البته خدمات آن در حد خدمات پروازهای عادی است، نه بیزینس. قیمت مصوب بلیت این مسیر پروازی یک میلیون و ۳۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان است. هواپیمایی "اروان" بلیت این مسیر پروازی را برای ۲۰ بهمن یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان می‌فروشد.

در نمونه‌ای دیگر در حالی قیمت مصوب پرواز تهران-کیش یک میلیون و ۷۵۳ هزار و ۶۰۰ تومان است که هواپیمایی وارش بلیت این مسیر پروازی را با قیمت ۲ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان می‌فروشد.

سازمان هواپیمایی کشوری , سازمان هواپیمایی کشوری , سازمان هواپیمایی کشوری , سازمان هواپیمایی کشوری ,

با توجه به تخلف مشهود و غیرقابل انکار شرکت‌های هواپیمایی باید دید رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به وعده 24 ساعت قبل خود در برخورد با ایرلاین‌های متخلف عمل می‌کند یا خیر؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha