۱ نفر

آمریکا برای طالبان پول نقد ارسال می‌کند؟

۱۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۱۵
کد خبر: 822447
آمریکا برای طالبان پول نقد ارسال می‌کند؟

سازمان ملل با یک شرکت خدمات پولی برای خرید ارز آمریکا از بانک «فدرال رزرو» برای انتقال به افغانستان قرارداد بسته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، اداره بازرسی آمریکا برای بازسازی افغانستان موسوم به سی‌گار اظهار داشت سازمان ملل با یک شرکت خدمات پولی برای خرید ارز آمریکا از بانک «فدرال رزرو» در نیویورک قرارداد بسته است.

بر اساس این گزارش، سپس سازمان ملل از یک شرکت حمل و نقل برای پرواز پول نقد خریداری شده به افغانستان استفاده می‌کند.

گزارش ادامه داد از زمانی که شرکت حمل و نقل پول نقد را در اختیار می‌گیرد تا لحظه‌ای که پول نقد را به مقامات سازمان ملل در فرودگاه کابل تحویل می‌دهد، بررسی‌های امنیتی و بازرسی‌های مختلفی در طول فرآیند انتقال انجام می‌گیرد تا صحت محموله تأیید شود.

سی‌گار افزود هنگامی که پول نقد به کابل رسید، متوجه شدیم پرسنل سازمان ملل قبل از انتقال آن به یک بانک خصوصی در افغانستان که سازمان ملل از آن استفاده می کند، پول را بازرسی و شمارش می کنند. هنگامی که پول نقد به این بانک می رسد، قبل از اینکه مبالغ درخواستی به حساب‌های بانکی گیرنده سازمان‌های عمومی بین‌المللی و سازمان‌های غیردولتی منتقل شود، به حساب سازمان ملل واریز می‌شود.

بر اساس گزارش‌ها، از آگوست ۲۰۲۱ میلادی سازمان ملل دستکم ۲.۹ میلیارد دلار را با استفاده از کمک‌های اهداکنندگان بین المللی خریداری و به افغانستان انتقال داده است.

آمریکا بزرگترین کمک کننده بین‌المللی است که از آگوست ۲۰۲۱ حدود ۲.۶ میلیارد دلار برای سازمان ملل، سایر سازمان‌های بین‌المللی عمومی و سازمان‌های غیر دولتی فعال در افغانستان ارائه کرده است.

گفته می‌شود بیش از ۱.۷ میلیارد دلار از این بودجه از سوی وزارت خارجه آمریکا و «یواس اید» برای حمایت از فعالیت‌های بشردوستانه انجام شده توسط سازمان‌های بین‌المللی عمومی و سازمان‌های غیردولتی و مردم نهاد از جمله سازمان ملل، بانک جهانی و طرح «کلمبو» هزینه شده است.

با این حال، سی‌گار دریافته است که حمایت کنندگان به حساب‌های ادغام شده سازمان ملل کمک می کنند و اهدا کنندگان فردی از جمله دولت آمریکا و یواس اید نمی‌توانند تعیین کنند که چه مقدار از کمک‌های آنها برای خرید و انتقال پول نقد برای استفاده در افغانستان استفاده می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha