۲ نفر

در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین مطرح شد؛

دپوی ناموزون محصولات فولادی/ رسوب انبارها بالا رفت

۱۱ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۳۲
کد خبر: 822112
دپوی ناموزون محصولات فولادی/ رسوب انبارها بالا رفت

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد با بیان اینکه رکود در آینده در فولاد عمیق تر می شود، گفت: دپوی محصولات فولادی به دلیل شرایط سخت گیرانه صادرات به ضرر این صنعت است و می تواند منجر به کاهش کیفیت محصولات شود.

بهادر احرامیان، عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد در خصوص میزان دپوی کارخانجات فولاد به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: سال به سال آمار مانده و رسوب انبارها بالا می‌رود و این امر، هزینه زیادی را برای کارخانجات فراهم می‌کند؛ در حالیکه تنها راه نجات این صنعت و خروج از شرایط کنونی، صادرات است.

وی افزود: دپوی محصولات فولادی، یکی از چالش‌های جدی این صنعت است که در عین حال، باعث افزایش هزینه‌های تولیدکنندگان فولاد شده و می‌تواند منجر به کاهش کیفیت محصولات تولیدی گردد.

احرامیان با اشاره به اینکه در حال حاضر میزان تولید محصولات فولادی بیش از نیاز داخل است، اظهار داشت: موانع صادراتی برای شمش و محصولات فولادی عاملی شده تا واحدهای تولیدی با مازاد تولید روبرو شده و از طرفی دیگر در بازار داخلی کالاها را ارزان به‌ فروش برسانند، بنابراین نسبت به جایی که باید باشیم، خیلی عقب هستیم. 

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد در خصوص آینده فولاد گفت: در آینده فولاد، رکود تعمیق می‌شود و اضافه ظرفیت‌ها منجر به پایین آمدن حاشیه سود خواهد شد که در این صورت ممکن است بسیاری از طرح‌های اقتصادی با چالش ارزآوری و سرمایه‌گذاری مواجه شوند. 

احرامیان در خصوص رشد آمار صادرات فولاد کشور به‌ ویژه در بخش مواد اولیه بیان کرد: با توجه به شرایط می‌توان گفت افزایش رشد صادرات فولاد به‌دلیل افت صادرات در سال گذشته و جبران آن بوده و بنابراین تغییر چندانی در رشد صادرات فولاد رخ نداده‌ است.

احرامیان تأکید کرد: دولت باید یک راهکار مناسب برای رفع مشکلات صادرات واحدهای تولیدی به کار گیرد؛ در غیر این صورت حجم فولادهای دپو شده در کارخانجات فولاد افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: دولت باید موانع صادراتی را برطرف کند و همچنین شرایط را برای صادرات محصولات فولادی با قیمت مناسب فراهم کند. علاوه بر این، دولت باید تسهیلاتی را برای واحدهای تولیدی در نظر بگیرد تا آنها بتوانند محصولات خود را در بازارهای داخلی به فروش برسانند.


 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha