۰ نفر

هرگز این نوع نمک مصرف نکنید!

۷ بهمن ۱۴۰۲، ۲۳:۱۳
کد خبر: 821619
هرگز این نوع نمک مصرف نکنید!

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن هشدار درباره مصرف نمک‌های رنگی و سنگ نمک، گفت: مردم فریب تبلیغات سودجویان در مورد مصرف نمک رنگی یا سنگ نمک را نخورند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از بهداشت نیوز احمد اسماعیل زاده روز شنبه با بیان اینکه نمک‌های رنگی (صورتی، آبی، بنفش و سنگ نمک) سلامتی افراد را به خطر می اندازند، افزود: نمک از معدن‌های سنگ نمک با حفر زمین توسط ماشین‌ها و سپس انفجار و خرد کردن سنگ‌های نمک به دست می‌آید و این نوع سنگ، بیشتر برای یخ‌زدایی به کار می ‌رود و این نوع نمک برای مصرف خوراکی مناسب نیست.

وی با اشاره به تبلیغات استفاده از نمک‌های رنگی و سنگ نمک، اظهار داشت: امروزه درباره مصرف نمک‌های رنگی و سنگ نمک، شاهد تبلیغات گسترده از سوی افراد شیاد و ناآگاه هستیم. در تبلیغات، این افراد عنوان می‌کنند که به جای مصرف نمک‌های تصفیه شده یُددار از نمک‌های رنگی و سنگ نمک استفاده کنید زیرا آنها طبیعی بوده و فشار خون را بالا نمی‌برند و حاوی عناصری مانند آهن و منیزیم هستند که برای بدن مفید است در حالی که نمک‌های رنگی و سنگ نمک به دلیل اینکه از معادن و دریاچه‌ها و کوه ها استخراج می‌شود، حاوی ناخالصی‌های متعدد و ذرات شیمیایی همچون فلزات سنگین سرطان زا هستند که برای سلامت مصرف کننده مضر است و می‌تواند زمینه ابتلا به سرطان را در فرد ایجاد کند.

به گفته مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، همچنین به دلیل وجود گچ و شن و خاک در این نمک ها به دلیل تصفیه نشدن، اینگونه نمک‌ها می تواند در فرد مصرف‌کننده احتمال سنگ کلیه را ایجاد کند؛ بنابراین، مردم آگاه باشند و فریب تبلیغات این افراد ناآگاه و سودجو را نخورند و برای سلامتی خود از نمک تصفیه شده یُددار استفاده کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha