۰ نفر

ارسال دستورات دادگاه لاهه به شورای امنیت

۶ بهمن ۱۴۰۲، ۲۳:۲۲
کد خبر: 821423
ارسال دستورات دادگاه لاهه به شورای امنیت

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل روز جمعه اعلام کرد که آنتونیو گوترش سریعاً اقدامات موقت تعیین شده توسط دیوان بین‌المللی دادگستری در پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونسیتی را به اطلاع شورای امنیت سازمان ملل خواهد رساند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، دوجاریک در کنفرانسی خبری گفت: مطابق با دستور دادگاه، دبیرکل فوراً اقدامات موقت تعیین شده توسط دادگاه را به اطلاع شورای امنیت خواهد رساند.
دوجاریک همچنین نسبت به پیروی تمامی طرفین از دستورات دادگاه ابراز امیدواری کرد.
آفریقای جنوبی با این اتهام که رژیم صهیونیستی در جریان عملیات نظامی‌خود در نوار غزه، کنوانسیون منع نسل‌کشی مورخ ۱۹۴۸ را نقض کرده است، در روز ۲۹ دسامبر شکایتی را علیه اسرائیل در دیوان‌بین‌المللی دادگستری مطرح کرد.
دیوان بین‌المللی دادگستری امروز رای خود را درخصوص «اقدامات اضطراری و موقت» برای تعلیق فعالیت‌های نظامی رژیم صهیونیستی در غزه اعلام کرد. این دادگاه در حکم امروز صلاحیت خود را برای رسیدگی به این پرونده تایید کرد و از رژیم صهیونیستی خواست برای جلوگیری از نسل‌کشی اقدام کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۴۳۳۱ IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
    0 0
    با سلام خدواندبه رهبر افریقای جنوبی طول عمر با عزت عنایت کند کشورهای مسلمان که دم مسلمانی میزنند جرعت این کار رانداشتن فقط حرف مفت میزنند