۰ نفر

چند کشور دیگر علیه اسرائیل در لاهه حاضر خواهند شد

۶ بهمن ۱۴۰۲، ۲۱:۳۱
کد خبر: 821415
چند کشور دیگر علیه اسرائیل در لاهه حاضر خواهند شد

وزیر خارجه آفریقای جنوبی ضمن انتقاد از رأی دادگاه لاهه درباره جنایات رژیم صهیونیستی از پیوستن چند کشور دیگر به آفریقای جنوبی در دادگاه لاهه خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  فارس، «نالدی پاندور» وزیر خارجه آفریقای جنوبی در واکنش به حکم دادگاه لاهه علیه رژیم صهیونیستی، از اینکه در رأی این دادگاه، اشاره‌ای به آتش‌بس نشده است، ابراز ناامیدی کرد و گفت: کشورهای دیگری با ما تماس گرفتند و در دادگاه لاهه به ما ملحق خواهند شد.

جلسه قرائت رأی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی به دلیل نسل‌کشی در نوار غزه، امروز (جمعه) آغاز شد.

«جوآن دونوگو» رئیس و قاضی دادگاه لاهه در این جلسه گفت: «دیوان از فاجعه‌ای که در غزه رخ می‌دهد کاملا آگاه است و کشتار جاری در غزه را محکوم می‌کند».

پاندور با بیان اینکه «ما خواستار عمل هستیم، نه اظهارنظر»، تأکید کرد: در حال حاضر دستورات واضحی از دادگاه وجود دارد که خواستار اجرای آن هستیم. بدون آتش‌بس هم نخواهیم توانست کمکهای انسانی [به غزه] بفرستیم».

وی به شبکه خبری الجزیره گفت: من از عکس‌العمل اسرائیل غافلگیر نخواهم شد. اگر اسرائیل به حقوق بین‌الملل احترام بگذارید، این مسئله در یک ماه مشخص خواهد شد.

این وزیر آفریقایی با اشاره به اینکه «همگی باید اسرائیل را زیر نظر داشته باشیم»، تصریح کرد: آمریکا باید در مسئله راهکار دو دولتی، نقش فعالی داشته باشد.

دونوگو هم در ادامه با بیان اینکه دادگاه لاهه اظهارات مقام‌های صهیونیست مبنی بر انسانیت‌زدایی کردن از فلسطینیان را نیز در نظر گرفته، توضیح داد: «اسرائیل باید الزامات کنوانسیون عدم نسل‌کشی را رعایت کند».

وی ضمن اشاره به عدم دسترسی اکثر ساکنان غزه به آب، غذا، دارو و امکانات اولیه زندگی، افزود: «ما حق فلسطینیان در نوار غزه را برای محافظت از اقدامات نسل‌کشی به رسمیت می‌شناسیم».

دولت آفریقای جنوبی نیز در واکنش به این رأی دادگاه لاهه گفت: «ما از اقدامات موقتی که دیوان بین‌المللی دادگستری علیه اسرائیل وضع کرد، استقبال می‌کنیم. این حکم یک پیروزی قاطع برای حاکمیت قانون و یک نقطه عطف مهم در یافتن عدالت برای مردم فلسطین است».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
    0 0
    دیوان کشتار را محکوم می کند اما کشتارگران را متوقف نمی کند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟