۰ نفر

سقوط هواپیما بر فراز افغانستان / طالبان بیانیه داد

۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۱۱
کد خبر: 820571
سقوط هواپیما بر فراز افغانستان / طالبان بیانیه داد

در حالی که منابع خبری افغانستان اعلام کردند که یک هواپیمای متعلق به شرکت هندی در مناطق صعب العبور ولایت بدخشان این کشور سقوط کرده است، طالبان اعلام کرد که یک جت شخصی روسی با ۶ سرنشین در حریم هوایی افغانستان ناپدید شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، ذبیح‌الله امیری، رئیس اداره اطلاعات و فرهنگ بدخشان از سقوط یک هواپیمای مسافربری در کوه‌ توپخانه شهرستان‌های کران و منجان و زیباک این ولایت، خبر داده است.

وی افزود: یک تیم برای تحقیق و بررسی بیشتر این حادثه به منطقه اعزام شده است.

تاکنون از تلفات این سانحه هوایی گزارشی در دست نیست و هنوز مشخص نیست که این هواپیما مسافربری مربوط  به کدام شرکت هندی بوده است.

بیانیه طالبان درباره سقوط هواپیما در بدخشان

اداره حمل و نقل هوایی افغانستان اعلام کرد که بر اساس اطلاعات اولیه، یک فروند جت شخصی روسی FALCON-۱۰ با شش سرنشین و خدمه شامگاه گذشته حوالی ساعت (۷ صبح) به دلیل مشکلات فنی از هند به مقصد تاشکند در حال پرواز بود که از مسیر خود و احتمالا در زیباک ولایت بدخشان از مدار خارج شده و در شهرستان‌های کران و منجان ناپدید شده است.

به گفته این اداره مسیر هواپیمای مذکور در حریم هوایی افغانستان برنامه ریزی نشده بود، ممکن است به دلیل مشکلات فنی از مسیر خود منحرف شده باشد، بررسی‌ها توسط تیم فنی وزارت ترانسپورت و هوانوردی ادامه دارد.

این در حالی است که اداره هوانوردی هند سقوط هواپیمای مسافربری این کشور در افغانستان را رد کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha