۲ نفر

قطارهای تهران بندرعباس چه امکاناتی دارند؟

۲۶ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۰۳
کد خبر: 819760
قطارهای تهران بندرعباس چه امکاناتی دارند؟

تهران پایتخت کشور بوده و بندرعباس نیز به‌عنوان یکی از مهم‌ترین شهرهای جنوبی ایران شناخته می‌شود. طبیعی است که رفت‌وآمد زیادی نیز بین این دو شهر وجود داشته باشد و روزانه مسافران بسیاری از هر کدام از آن‌ها به دیگری سفر کنند.

امروزه استفاده از راه آهن سراسری و تهیه بلیط قطار تهران بندرعباس، یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای تردد بین این دو شهر بوده و قطارهای مختلفی در این مسیر مشغول به کار هستند. هر کدام از این قطارها دارای امکانات به‌خصوصی بوده و اگر شما نیز می‌خواهید با امکانات آن‌ها آشنا شوید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

انواع قطارهای تهران بندرعباس

شاید برایتان جالب باشد که بدانید قطارها نیز مانند هتل‌ها دارای درجه‌بندی بوده و طبق امکاناتی که دارند، تعدادی ستاره به آن‌ها تعلق خواهد گرفت. این ستاره‌ها معمولا بین ۳ تا ۵ عدد هستند که قطارهای ۳ ستاره، کم‌ترین امکانات و قطارهای ۵ ستاره، بیشترین امکانات را دارند. البته ۳ ستاره بودن یک قطار لزوما بدین معنا نیست که امکانات رفاهی آن دچار نقص باشد؛ بلکه بدین معنا است که فقط امکانات واجب در اختیارتان قرار خواهد گرفت و تنوع زیادی وجود نخواهد داشت.

قطار ۳ ستاره کویر (۶ تخته)

ارزان‌ترین قطاری که در خط تهران بندرعباس فعالیت می‌کند، قطار ۳ ستاره کویر است. این قطار متعلق به شرکت جوپار بوده و تعدادی از واگن‌های آن در سال ۱۳۸۱ و تعدادی از واگن‌های آن در سال ۱۳۸۸ خریداری شده‌اند؛ البته این واگن‌ها دائما تعمیر می‌شوند و به همین دلیل، از امنیت و کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

قطار ۳ ستاره کویر در هر واگن خود ۱۰ کوپه داشته و هر یک از این کوپه‌ها، ۶ نفر ظرفیت دارند. سیستم گردش هوا به‌خوبی فعالیت می‌کند و مشکلی از لحاظ کیفیت هوای داخل کوپه وجود نخواهد داشت. همچنین سرمایش و گرمایش نیز به‌خوبی انجام شده و نیازی به نگرانی در مورد سرمای زمستان یا گرمای تابستان وجود ندارد.

در هر واگن علاوه بر سرویس بهداشتی ایرانی، سرویس بهداشتی فرنگی سیار نیز در نظر گرفته شده که سالمندان یا افرادی که مشکلات فیزیکی دارند می‌توانند از آن استفاده کنند. علاوه بر این، تمامی کوپه‌ها از لحاظ بهداشتی در سطح مطلوبی قرار دارند و نیازی به نگرانی در این مورد نیست.

در بدو ورود مسافران با استفاده از یک بسته مختصر شامل آبمیوه و کیک پذیرایی می‌شوند. همچنین مهمانان می‌توانند از سماور چایی که داخل کوپه مهماندار قرار دارد به هر میزان و به‌صورت رایگان استفاده کنند. یک رستوران نیز برای قطار کویر در نظر گرفته شده که مهمانان می‌توانند از آن غذا سفارش داده و در اسرع وقت میل کنند. علاوه بر این، امکان گرم کردن غذا نیز در این رستوران وجود داشته و اگر کسی بخواهد غذای خانگی خود را گرم کند، می‌تواند به رستوران رفته و از امکانات آن استفاده نماید.

به‌طور کلی، امکانات قطار کویر با توجه به قیمت پایینی که برای آن در نظر گرفته شده است، امکانات خوبی بوده و اگر قصد خرید بلیط قطار تهران بندرعباس را دارید و نمی‌خواهید هزینه زیادی را متحمل شوید، قطار کویر گزینه بسیار مناسبی است.

قطار ۴ ستاره غزال (۴ تخته)

از بهترین قطارهایی که در خطوط ریلی ایران رفت‌وآمد کرده و سالانه گردشگران زیادی را به مقصد می‌رسانند، قطارهای غزال هستند. قطارهای غزال هم در اختیار شرکت رجا و هم در اختیار شرکت بن ریل بوده که هر دو شرکت از بهترین شرکت‌های ریلی کشور هستند و اعتبار بالایی دارند.

قطارهای ۴ ستاره غزال در هر واگن خود ۱۰ کوپه داشته و هر کوپه ظرفیت ۴ نفر مهمان را دارد. با توجه به نیمه‌لوکس بودن این قطارها، طبیعی است که از سیستم تهویه مطبوع خوبی برخوردار باشند و سرمایش و گرمایش نیز به شیوه خوبی در آن‌ها انجام شود. لازم به ذکر است که تمامی واگن‌های قطارهای غزال طبق استانداردهای UIC ساخته شده‌اند و همه نکات رفاهی و امنیتی در آن‌ها رعایت شده است.

قطارهای تهران بندرعباس چه امکاناتی دارند؟

هر کدام از واگن‌های قطار علاوه بر سرویس بهداشتی ایرانی، سرویس بهداشتی فرنگی نیز دارند و این موضوع توانسته است تا رضایت بسیاری از مهمانان را به خود جلب کند. علاوه بر این، پک‌های بهداشتی مخصوصی نیز در اختیار مسافران قرار خواهند گرفت.

نکته قابل توجهی که در مورد قطارهای غزال وجود دارد، این است که پرسنل آن‌ها کاملا آموزش دیده هستند و رفتاری حرفه‌ای با مسافران دارند. مهمانان می‌توانند هرگونه مشکل را به اطلاع آن‌ها رسانده و از آن‌ها کمک بگیرند.

یکی دیگر از نقاط قوت قطارهای غزال، این است که رستوران آن‌ها نه‌تنها منوی متنوعی را در اختیار مهمانان قرار می‌دهند، بلکه امکان تست رایگان غذا نیز وجود داشته و مسافران می‌توانند بعد از انجام تست، غذای مورد علاقه خود را سفارش دهند.

قطار ۴ ستاره ارگ (۴ تخته)

شرکت جوپار در کنار قطار کویر، قطار ۴ ستاره ارگ را نیز در اختیار داشته و مسافرانی که می‌خواهند سفری آسان‌تر را تجربه کنند، می‌توانند نسبت به تهیه بلیط این قطار اقدام نمایند. شرکت جوپار معتقد است که قطارهای ارگ از لحاظ خدمات و کیفیت زیرمجموعه قطارهای ۵ ستاره قرار می‌گیرند اما هنوز این ترفیع رتبه انجام نگرفته است.

تمامی نمایشگرهایی که در کوپه مورد استفاده قرار گرفته‌اند این قابلیت را دارند تا به‌طور همزمان دو محتوای متفاوت را نمایش دهند؛ به همین دلیل، هر ۴ مهمان می‌توانند محتوای مورد نظر خودشان را تماشا کرده و اخلالی در این میان ایجاد نمی‌شود. علاوه بر این، یک هندزفری اختصاصی نیز به هر نفر داده شده که استفاده از آن، باعث کاهش آلودگی صوتی و جلوگیری از ایجاد مزاحمت برای دیگران می‌شود.

قطارهای تهران بندرعباس چه امکاناتی دارند؟

تمامی نقاط قطار کاملا ضدعفونی شده‌اند و از لحاظ بهداشتی در بالاترین سطح ممکن قرار دارند؛ همچنین یک پک بهداشتی شامل مسواک و خمیردندان، دستمال مرطوب، ماسک سه لایه و... نیز در اختیار مسافران قرار داده خواهد شد.

از دیگر نکات قابل توجه در مورد قطارهای ارگ، پذیرایی آن‌ها است. مهمانان در بدو ورود می‌توانند از بین چای، نسکافه، آبمیوه و... انتخاب کرده و هر کدام از این نوشیدنی‌ها را میل کنند. همچنین در طول سفر نیز با استفاده از کیک و شیرینی از آن‌ها پذیرایی خواهد شد. علاوه بر این، رستوران قطارهای ارگ در کنار سرو غذاهای باکیفیت، منوی متنوعی را در اختیار مهمانان خود قرار داده و انتخاب‌های زیادی وجود خواهند داشت.

تهیه بلیط قطار از فلای‌تودی

امروزه آژانس‌های مسافرتی زیادی در زمینه فروش بلیط قطار فعالیت می‌کنند و هر کدام از آن‌ها، دارای نقاط ضعف و قوت خاصی هستند. پیشنهاد می‌کنیم که اگر قصد خرید بلیط قطار تهران بندرعباس را دارید و می‌خواهید سفری امن و مطمئن را پیش رو داشته باشید، بلیط خود را فقط از طریق فلای‌تودی تهیه کنید.

فلای‌تودی به‌عنوان معتبرترین آژانس مسافرتی کشور، همواره در تلاش بوده است تا بهترین امکانات ممکن را با نازل‌ترین قیمت برای کاربران خود فراهم کرده تا تمامی افراد بتوانند لذت داشتن سفری شیرین را تجربه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فریدخت سلیمانشاهی DE ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    5 0
    ایستهای مکرر که موجب خستگی مسافر میشه رستورانی درکار نبود و غذایی که بابلیت سفارش داده بودیم دو پرسش را بجای جوجه کباب زرشک پلو بامرغ برایمان آوردن و آبجوش هم رایگان نبود چه برسه به تست غذای رایگان
  • سید جلیل انوری IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    0 0
    با سلام. لطفا کلمه امکانات را توزیع و تشریح کنید اول برای همگان .