۱ نفر

قیمت فروش فرش ۱۵۰۰ شانه کاشان به چه عواملی بستگی دارد؟

۲۵ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۴۱
کد خبر: 819611
قیمت فروش فرش ۱۵۰۰ شانه کاشان به چه عواملی بستگی دارد؟

فرش ۱۵۰۰ شانه درحال حاضر ریزبافت ترین نوع فرش ماشینی است و بیشترین قیمت فروش فرش کاشان را دارد. خرید این فرش شیک و لوکس انتخاب خاص پسندان و کسانی است که به دنبال جدیدترین تکنولوژی فرش هستند. اما بسیاری از سودجویان از همین علاقه خریداران برای هرچه گران تر فروختن فرش ۱۵۰۰ شانه استفاده می‌کنند. با ما همراه باشید تا یک فروشگاه فرش را به شما معرفی کنیم که فرش کاشان را بدون واسطه از درب کارخانه به فروش می‌رساند و قیمت فرش در آن بهمین دلیل ارزان ترین قیمت در بازار فرش ماشینی است.

البته اینکه فرش ۱۵۰۰ شانه ریزبافت ترین نوع فرش است چیزی است که آمارهای رسمی درباره تکنولوژی بافت تایید کرده‌اند ولی بصورت غیررسمی اخباری درمورد فرش ۱۶۰۰ و ۱۷۰۰ شانه نیز به گوش می‌رسد که دراینجا به آن نمی‌پردازیم.

فرش ۱۵۰۰ شانه کاشان فرش ظریف و بسیار دستباف گونه

فرش کاشان همواره بعنوان فرش پیشرو در هنر فرش دستباف و صنعت فرش ماشینی ایرانی شناخته شده است. کارخانه فرش کاشان ، فرش ماشینی زیبا و با کیفیت را در انواع و اقسام مدل ها و شانه و تراکم ها و جنس ها تولید می‌کند و به فروش می‌رساند. از این میان فرش ۱۵۰۰ شانه ریزبافت ترین و ظریف ترین نوع فرش ماشینی کاشان است که به دلیل تراکم ۴۵۰۰ بسیار ظریف و دستباف گونه است.

بهمین دلیل طرح فرش های بسیار زیبا و ریزبافت با گل و نقش های ظریف و ریز در این نوع فرش بافته می‌شود و بدلیل همین افزایش ظرافت و زیبایی قیمت فروش فرش ۱۵۰۰ شانه نسبت به دیگر انواع فرش ماشینی کاشان بیشتر است.

عوامل موثر در قیمت فرش ماشینی کاشان

قیمت فروش فرش ۱۵۰۰ شانه کاشان به چه عواملی بستگی دارد؟

سوالی که درهنگام فروش فرش برای خریداران فرش ماشینی کاشان به‌وجود می‌آید این است که چه عواملی باعث می‌شود قیمت یک فرش از فرش دیگر ارزان تر یا گران تر باشد.

اولین و موثرترین عامل در تعیین قیمت فرش ، جنس نخ خاب است. فرش اکریلیک با کیفیت ترین جنس فرش ماشینی شناخته‌شده در بازار فروش فرش کاشان است که بیشترین کاربرد و بیشترین دوام و ماندگاری در ظاهر و زیبایی را نسبت به دیگر الیاف دارد و البته قیمت آن در مقایسه با فرش پلی استر و ورجین و BCF  بیشتر است. 

منظور از کیفیت و ماندگاری فرش ماشینی این است که اصطلاحا فرش های با جنس پلی استر و بی سی اف زود تر زیر پا سفت یا به اصطلاح تخته می‌شوند اما نخ اکریلیک بدلیل دارا بودن ویژگی های خاص فیزیکی، تا سالیان سال نرمی خود را از دست نمی‌دهد و چون از ایستایی بالایی برخوردار است، حالت اولیه خود را حفظ می‌کند. البته معنی آن این نیست که فرش پلی استر و بی سی اف و دیگر انواع فرش دوام کمی دارند بلکه چنانچه با کیفیت خوب بافته شوند به راحتی می‌توانند ۵ تا ۱۰ سال کارکنند.

فرش ویسکوز نوع جدید از جنس فرش های با کیفیت کاشان است که در سالهای اخیر در فرش دارای شانه و تراکم بالا استفاده می‌شود. به دلیل لطافت و نرمی بسیار زیاد نخ ویسکوز و براق بودن آن ، طرح های دستباف بسیار ریزبافت با رنگ های زنده و شاد در این نوع فرش ماشینی بافته می‌شوند.

دومین عامل موثر در افزایش قیمت فرش کاشان ، افزایش شانه و تراکم فرش است. همانطور که احتمالا می‌دانید به تراکم عرضی گره های فرش ، شانه فرش و به تراکم طولی گره های فرش ، بصورت مختصر تراکم گفته می‌شود. هرچه شانه و تراکم فرش بیشتر شود تراکم و تعداد گره ها در فرش ماشینی بیشتر می‌شود و همین امر سبب می‌شود دست تولید کنندگان در بافت و تولید طرح های بسیار ظریف و دستباف گونه باز باشد. بنابراین طرح های بسیار زیبا در شانه و تراکم بالا به چشم می‌خورد.

فرش ۱۵۰۰ شانه کاشان دارای چه جنس نخ خاب و شانه و تراکم است؟

قیمت فروش فرش ۱۵۰۰ شانه کاشان به چه عواملی بستگی دارد؟

فرش ۱۵۰۰ شانه کاشان که توسط کارخانه فرش کاشان تولید می‌شود دارای ۱۵۰۰ گره در یک متر از عرض فرش است. بعلاوه ۱۵۰۰ گره در یک متر از طول آن هم استفاده می‌شود و چون برای هر گره سه پود استفاده می‌شود ، ۴۵۰۰ پود در یک متر از طول آن وجود دارد. اگر گره ها را در ۱۰ سانتی متر از عرض و طول بشمارید و تقریبا ۱۵۰ گره باشد ، می‌توانید از صحت اطلاعات شناسنامه فرش ۱۵۰۰ شانه خود مطمئن شوید.

با این توضیحات فرش ۱۵۰۰ شانه ریزبافت ترین نوع فرش در میان دیگر انواع رایج و پر فروش فرش ماشینی همچون فرش ۷۰۰ شانه و ۱۰۰۰ شانه و همچنین فرش ۱۲۰۰ شانه ماشینی است. همانطور که پیش از این اشاره کردیم بیشتر فرش های ۱۵۰۰ شانه کاشان همچون دیگر انواع فرش ماشینی با کیفیت با استفاده از نخ اکریلیک در خاب فرش تولید می‌شوند. بنابراین بیشترین میزان کیفیت و ماندگاری را دارند.

فرش ویسکوز نوع دیگری از جنس فرش ماشینی است که در چندسال اخیر وارد بازار فروش فرش ماشینی شده‌است و بیشتر در فرش ۱۵۰۰ شانه کاشان و فرش ۱۲۰۰ شانه استفاده می‌شود. فرش ویسکوز قیمت تمام‌شده بالاتری نسبت به فرش اکریلیک دارد و دارای طرح های دستباف گونه بسیار ظریف ، لطیف و زیبا است. فرش زنده با رنگ های شاد و پرطراوت در این دسته از فرش ماشینی کاشان به فروش می‌رسد.

با افزایش شانه و تراکم فرش ماشینی ارتفاع نخ خاب فرش کاهش میابد و به اصطلاح فرش نازک تر می‌شود. بنابراین شاید بتوان نتیجه گرفت که نرم بودن و ایستایی نخ اکریلیک در فرش ۱۵۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه که فرش بشدت نازک است، دیگر کارکرد خود را از دست می‌دهد. اگر بدنبال فرش نرم هستید شاید بهتر باشد بجای فرش ۱۵۰۰ و ۱۲۰۰ شانه ، بسراغ فرش ۱۰۰۰ شانه و فرش ۷۰۰ شانه یا حتی ۵۰۰ شانه بروید.

فروش مستقیم فرش از درب کارخانه دارای چه مزایایی است؟

ازآنجاییکه فرش ۱۵۰۰ شانه با کیفیت ممتاز بافته می‌شود و دارای بیشترین قیمت درمیان فرش های ماشینی کاشان است، خرید فرش بطور مستقیم از درب کارخانه می‌تواند بشدت هزینه خرید شما را کاهش دهد.

مزیت دیگری که یک فروشگاه فرش اینترنتی دارد ، اطمینان از کیفیت فرش است. بسیاری از سودجویان ممکن است برای رقابت با فروشگاه های فروش مستقیم فرش کاشان فرش ۱۲۰۰ شانه را بجای فرش ۱۵۰۰ شانه به شما بفروشند. اما فروش فرش بطور اینترنتی و مستقیم از کارخانه شما را درباره اصل بودن و کیفیت فرش مطمئن می‌کند.

فروش فرش کاشان با ارزان ترین قیمت از فروشگاه فرش قالی کاشان

قیمت فروش فرش ۱۵۰۰ شانه کاشان به چه عواملی بستگی دارد؟

یکی از دغدغه های خریداران فرش ماشینی در خرید فرش بصورت اینترنتی اعتماد به فروشگاه فرش است . فروشگاه اینترنتی با نماد اعتماد الکترونیک ، تمام مجوزها برای فروش اینترنتی فرش را دارا می‌باشد و سابقه رضایت و عدم رضایت مشتری ها را برای شما بنمایش می‌گذارد.

فروشگاه قالی کاشان با نماد اعتماد الکترونیک و مجوز از وزارت صنعت و معدن ، سالها سابقه در فروش فرش کاشان دارد و بهمین دلیل می‌تواند فرش با کیفیت و اصل را از بهترین برندهای فرش ماشینی با ارزان ترین قیمت برای شما تهیه کند.

کارشناسان فروش فرش در مجموعه قالی کاشان مشاوره رایگان خرید فرش متناسب با سلیقه ، بودجه ، نیاز و دکوراسیون را برای شما فراهم می‌کنند . با ارتباط مستقیم با کارشناس ها می‌توانید جدیدترین طرح ها را که در هیچ سایت یا فروشگاه بارگذاری نشده است، ببینید و خرید کنید.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    0 2
    قیمت فرش ۱۵۰۰شانه با تراکم بالا