۱ نفر

در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین مطرح شد؛

رشد بی دلیل حباب سکه در بازار/ با کنترل دلار قیمت طلا، حباب کاهش خواهد یافت

۲۳ دی ۱۴۰۲، ۹:۰۲
کد خبر: 819207
رشد بی دلیل حباب سکه در بازار/ با کنترل دلار قیمت طلا، حباب کاهش خواهد یافت

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به تاثیر نرخ ارز در افزایش قیمت طلا و سکه پیش بینی کرد: اگر قیمت ارز کنترل شود، احتمال بازگشت سکه به کانال ۲۹ میلیون تومانی وجود دارد.

اقتصاد آنلاین - مهدی جهانشاهلوراد: در حالی که قیمت انس جهانی طلا در هفته گذشته تغییرات چندانی نداشت؛ اما قیمت طلا و سکه افزایشی بود. آنگونه که نادربذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین می گوید، در طول هفته، انس جهانی نوسان ۲۰ دلاری افزایشی و کاهشی داشت؛ اما در در مجموع قیمت طلای جهانی ۶ دلار کاهش یافت که بر این اساس، علی رغم این اتفاق در بازارهای داخلی قیمت سکه و طلا روند افزایشی به خود دید.

وی اضافه کرد: بخش مهم این افزایش قیمت، متاثر از افزایش نرخ ارز بود؛ اما نه بازار التهاب داشت و نه تقاضا تشدید شد.

بذرافشان درباره تغییرات قیمت‌ها نیز گفت: حباب سکه در طول هفته گذشته به ۵ میلیون ۹۰۰ هزار تومان رسید که رشد ۷۰۰ هزار تومانی داشت؛ ضمن اینکه قیمت سکه طرح جدید ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۷۰۰ هزار تومان، نیم سکه حدود ۹۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۷۵۰ هزار تومان، سکه یک گرمی نیز ۵۰۰ هزار تومان هر گرم طلای ۱۸ عیار هم ۶۱ هزار تومان افزایش داشت. 

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: حباب تحت تاثیر افزایش قیمت ها رشد داشته و ممکن است این افزایش کاذب باشد که با کنترل قیمت ارز به قیمت‌های اول هفته پیش بازگردیم.

وی در پیش بینی از روند بازار در هفته جاری نیز گفت: نوسانات بازار ارز باعث افزایش قیمت‌ها شد؛ اما با توجه به اینکه بازارهای جهانی تغییراتی نداشت، در بازار داخلی نیز رشد تقاضا رخ نداد؛ ضمن اینکه رخداد سیاسی و اقتصادی خاصی نیز وجود ندارد و به نظر نمی‌رسد این افزایش قیمت با شرایط بازار هماهنگ باشد.

بذرافشان با بیان اینکه بازار طلا التهاب ندارد و با مدیریت نرخ ارز احتمال دارد قیمت‌ها به نرخ اوایل هفته پیش برسد، افزود: علت اصلی این افزایش قیمت بازار ارز بود که مدیریت نشده است، در صورتی که بازار ارز کنترل شود ممکن است قیمت سکه دوباره به ۲۹ میلیون و ۵۰۰ تا ۲۹ میلیون ۸۰۰ هزار تومان بازگردد، اما اگر شرایط بازار ارز کنترل نشود امکان دارد قیمت‌های فعلی تثبیت شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    0 0
    اقایان محترم ملت را چی فرض کردید خودتان هستید دلار نیز مشمول تورم میشود همان گونه که پول ملی ارزشش کم میشود به همان اندازه ارز های خارجی بالا میرود ملت احمق نیست که شماها با ارز پاشی وهدر دادن بیت المال دلار را بزور پایین نگه داشته اید