۱ نفر

لیستی از شغل‌های فنی پردرآمد در کانادا در سال ۲۰۲۴

۲۰ دی ۱۴۰۲، ۸:۳۹
کد خبر: 818758
لیستی از شغل‌های فنی پردرآمد در کانادا در سال ۲۰۲۴

یکی از جذاب‌ترین روش‌های مهاجرتی، مهاجرت کاری است. در این روش، شما هیچ نگرانی بابت هزینه‌های زندگی نخواهید داشت و از ابتدا با داشتن درآمد می‌توانید همانند یک شهروند عادی زندگی کنید. کشور کانادا با استاندارد بالای زندگی، مزایای پزشکی، ایمنی و امنیت و فرصت‌های شغلی عالی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای مهاجرت کاری است.

یکی از چالش ‌های مهاجرت کاری به کانادا، انتخاب شغل پردرآمد خواهد بود. در انتهای این مقاله شما می‌توانید با شناخت کافی از برخی پردرآمدترین شغل‌های کانادا در سال ۲۰۲۴، حرفه مناسب خودتان را انتخاب کنید.

متخصص ابر مجازی و کلود؛ کمک به ذخیره داده‌ها در هر لحظه و مکان

مهندسی رایانش ابری یا Cloud Computing Engineering، تخصصی در حوزه IT است که زیرساخت موردنیاز برای ذخیره و بازیابی داده‌های ابری یا کلود را در اختیار مراکز داده (data center) و سازمان‌ها قرار می‌دهد. یک مهندس رایانش ابری می‌تواند با احراز هویت و ارائه مدارک و مندرجات موردنیاز در سراسر دنیا و به‌راحتی مشغول به کار شود. کل سازمان‌ها و شرکت‌ها، در حال توسعه و پیاده‌سازی زیرساخت‌های موردنیاز برای استفاده از فضای ابری هستند. همین اتفاق تقاضای فراوانی برای مهندسی رایانش ابری ایجاد کرده است. حقوق سالانه مهندسان رایانش ابری در سال ۲۰۲۳ بیش از ۱۴۷۰۰۰ دلار برآورد شده است.

هر ساله دولت کانادا شرایط ویزای کاری کانادا را اعلام می‌کند؛ اما در حالت کلی، اگر قصد مهاجرت کاری به این کشور را دارید، باید آیلس ۶، سابقه کار ۲ سال تمام وقت و یک‌سال پاره وقت و حداقل مدرک لیسانس را داشته باشید.

لیستی از شغل‌های فنی پردرآمد در کانادا در سال ۲۰۲۴

مهندسی نرم افزار؛ شغل فنی و پر درآمد

برای مهاجرت به کانادا از طریق جاب آفر، مهندس نرم‌افزار یکی از گزینه‌های جذاب است. این فرد علاوه بر کدنویسی، مسئولیت توسعه، طراحی، تست و پشتیبانی از نرم‌افزارهای مختلف را بر عهده دارد.

افزایش کیفیت محصول، زمان‌بندی به اتمام رساندن امورات و صرفه‌جویی در مخارج و بودجه‌بندی، تعامل با تیم‌های مختلف از جمله برنامه نویسان، طراحان، مدیران و مهندس تست و مدیریت آن‌ها به‌منظور تحویل به‌موقع و سندسازی روند پروژه از مهم‌ترین وظایف مهندس نرم‌افزار است. میزان درآمد مهندسان نرم‌افزار در کانادا سالانه بیش از ۱۴۳۰۰۰ دلار برآورد شده که نشان دهنده میزان رشد و موقعیت‌های عالی این حرفه است.

مهندسی داده؛ یکی از پردرآمدترین مشاغل فنی در کانادا

امروزه اطلاعات فراوان و ارزشمندی در داده‌ها نهفته شده است؛ اما برای دسترسی به این اطلاعات نیاز به جمع آوری، ذخیره، پردازش و تجزیه و تحلیل داده‌های خام داریم. وظیفه مهندس داده، طراحی، ساخت و نگهداری از زیرساخت‌ها، ابزارها و سیستم‌هایی است که با کمک آن‌ها بتوان اطلاعات ارزشمندی را از دل داده‌های خام استخراج کرد. علاوه‌براین موارد مهندس داده باید بتواند امنیت داده‌ها را نیز برقرار کند.

با رشد فناوری و داده‌محور شدن مجموعه‌ها و شرکت‌ها، نیاز به مهندسی داده در همه کشورها رو به افزایش بوده و همین تقاضا فرصت‌های شغلی عالی و فراوانی را به‌وجود آورده است؛ به‌طوری‌که مهندسان داده در سال گذشته توانسته‌اند حقوق سالانه‌ای از ۱۰۰۰۰۰ دلار تا ۱۶۵۰۰۰ دلار یا بیشتر دریافت کنند.

طراح اپلیکیشن‌های تلفن همراه؛ شغل پردرآمد کانادا با افزایش روزافزون تقاضا

طراحی اپلیکیشن، روند ساخت و توسعه نرم‌افزارهای موبایل را شامل می‌شود. ازآن‌جایی‌که تقاضا برای تولید اپلیکیشن‌های تلفن همراه روزبه‌روز در حال افزایش است، این شغل آینده بسیار روشن و درآمد عالی دارد. در این پروسه به یک یا چند توسعه دهنده فنی برای برنامه‌نویسی و یک یا چند طراح برای طراحی و پیاده سازی ظاهر و  رابط کاربری (UI یا user interface) نیاز است. برای طراحی رابط کاربری نیاز به درک کاربر و نیازهای کسب‌وکار خواهید داشت. در سال گذشته با توجه به تجربه و محل کار، طراحان اپلیکیشن در کانادا توانسته‌اند سالانه مبلغ ۱۱۰۰۰۰ دلار تا ۱۹۰۰۰۰ دلار یا حتی بالاتر به‌دست آورند.

ساخت قطعه‌های صنعتی؛ شغلی فنی و پردرآمد در کانادا

با افزایش رشد تکنولوژی و مکانیزه شدن بیشتر فرآیندها، نیاز به افراد متخصص در طراحی و ساخت قطعات و دستگاه‌های صنعتی و نگهداری از آن‌ها بیش از پیش احساس می‌شود. میزان درآمد سازندگان دستگاه‌های صنعتی مانند قطعات خودرو و قطعات مکانیکی باتوجه‌به استان محل کار و سابقه کاری متفاوت خواهد بود. افراد تازه کار و بدون سابقه معمولا به‌طور میانگین ۷۸۰۰۰ دلار در سال ۲۰۲۳ درآمد داشته‌اند. با بالا رفتن تجربه و سابقه کاری می‌توانید تا ۱۰۲۰۰۰ دلار در سال نیز درآمد دریافت کنید.

لیستی از شغل‌های فنی پردرآمد در کانادا در سال ۲۰۲۴

مهاجرت شغلی؛ یکی از بهترین و امن‌ترین راه‌های مهاجرت به کانادا

در این مقاله با لیستی از شغل‌های فنی پردرآمد در کانادا در سال ۲۰۲۴ آشنا شدیم. مشاغل مهندسی رایانش ابری، مهندسی نرم‌افزار و مهندس داده در کنار طراحی اپلیکیشن و سازنده دستگاه‌های صنعتی به عنوان پردرآمدترین مشاغل سال ۲۰۲۴ در کانادا معرفی شدند. درصورتی‌که توانایی انجام هر یک از این حرفه‌ها را دارید، فرصت بسیار خوبی برای مهاجرت کاری پیش‌رو دارید. مجموعه ایران کانادا با ارائه مشاوره و راهنمایی از ابتدا تا دریافت ویزا همراه شماست. برای دریافت مشاوره با شماره ۰۲۱۸۸۱۷۰۵۲۵ تماس بگیرید.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha