۱ نفر

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی برای بزرگسالان 

۱۹ دی ۱۴۰۲، ۹:۲۸
کد خبر: 818612
بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی برای بزرگسالان 

زبان انگلیسی یکی از زبان‌های بین المللی است و بسیاری از مردمان کشورهای اروپایی به این زبان صحبت می‌کنند. لذا افراد زیادی هستند که بنا به دلایل مختلفی مانند مهاجرت، شغل، دانشگاه و غیره می‌خواهند این زبان را یاد بگیرند. ولی سن در نوع یادگیری تاثیر زیادی دارد.

مثلا سن کودکی بهترین سن برای یادگیری این زبان است، ولی هر کسی در هر سنی می‌تواند آن را یاد بگیرد. بزرگسالان نیز به دلیل مشغله زیاد ممکن است مانند کودکان شرایط یادگیری عالی را نداشته باشند. لذا در ادامه در مورد بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی برای بزرگسالان با شما صحبت خواهیم کرد. 

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی به بزرگسالان

بزرگسالان بر اساس نوع شخصیتی خود و اینکه چه روش یادگیری را می‌پسندند می‌توانند یکی از بهترین روش‌های زیر جهت یادگیری زبان را انتخاب کنند.

  1. دیدن فیلم و سریال به زبان اصلی 

دیدن فیلم به زبان انگلیسی نوعی آموزش است. واژه‌های ذکر شده در فیلم‌ها به یادگیری شما کمک می‌کند. بهتر است با توجه به سطح زبان خود فیلم دلخواه را ببینید. اگر در سطح مقدماتی هستید بهتر است انیمیشن‌های کوتاه و ساده را ببینید. بعد از مشخص شدن سطح، فیلم‌های کوتاه که مناسب سطح شما هستند را تماشا کنید و با واژه‌ها و جملات رایج آشنا شوید.

  1. شرکت در کلاس‌های زبان انگلیسی 

با شرکت در کلاس زبان حضوری یا آنلاین به یادگیری بهتر خود کمک کنید. مسلما بدون استاد نمی‌توانید زبان را یاد بگیرید، چون جهت یادگیری تلفظ کلمات، گرامرها و غیره نیاز به استاد دارید. 

  1. گوش دادن و تکرار کردن

بهترین شیوه تقویت مهارت مکالمه، تکرار هر چیزی است که به زبان انگلیسی گوش می‌دهید. شروع کار باید با جملات کوتاه و ساده باشد. یک مرتبه گوش دادن با دقت و تکرار از اهمیت زیادی برخوردار است. آینه گفتاری، تکنیک دیگری است که در این روش با یادداشت کردن مدام چند سوال ساده و چسباندن آن روی آینه می‌توانید بهتر زبان را یاد بگیرید. مثلا سوالات مربوط به معرفی خودتان را نوشته و به آینه بچسبانید و در زمانی که نزدیک آینه می‌شوید این پرسش‌ها را جواب دهید. 

  1. تمرین مکالمه با یک انگلیسی زبان یا دوست هم سطح خود

به واسطه تمرین با یک انگلیسی زبان یا دوست هم سطح خود بهتر می‌توانید زبان را یاد بگیرید و این برای شما ایجاد انگیزه خواهد کرد. لذا در این روش دو نفر گام به گام زبان را یاد می‌گیرند و می‌توانند اشکالات خود را با کمک هم رفع کنند. 

  1. شنیدن ترانه‌های انگلیسی

با شنیدن موسیقی ظرفیت هوش خود را افزایش دهید. در زمان گوش دادن به واژه‌ها و عبارات دقت کنید و سعی کنید آن‌ها را به خاطر بسپارید. 

  1. افزایش دایره المعارف خود

داشتن دایره لغات وسیع، در بالا بردن کیفیت سطح زبان انگلیسی از اهمیت زیادی برخوردار است. مطالعه کتب انگلیسی و متن‌ها از بهترین راه‌ها جهت بالا بردن دایره واژگان محسوب می شود. با مطالعه کتب متنوع، هم با کلمات جدید مواجه شده و هم با زبان انگلیسی مطالب را یاد می‌گیرید.

جهت افزایش دایره لغات در دفتر خود کلمات جدید را بنویسید و خوب آن‌ها را حفظ کنید. روش دیگر یافتن کلمات متضاد و مترادف است که با این شیوه امکان جایگزینی واژگان جدید با کلماتی که از قبل آموخته‌اید وجود دارد و می‌توانید از آن‌ها حین صحبت کردن استفاده کنید. این امکان برای شما فراهم است که با اپلیکیشن، فلش کارت، موسیقی و فیلم زبان انگلیسی دایره واژگان خود را افزایش دهید. 

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی برای بزرگسالان 

  1. آشنا شدن با ساختار جمله

جمله از اصلی‌ترین مفهوم در آموختن زبان انگلیسی است و در زبان انگلیسی هرگونه جمله‌ای اصول و قواعد معینی را دنبال می‌کند. لذا در صحبت کردن باید جهت انتقال منظورمان این قواعد را به طور صحیح استفاده کنیم. به طور کل زبان انگلیسی از دو بخش نهاد و گزاره ایجاد شده و در انگلیسی ساختار جملات ساده به شکل فاعل+فعل+مفعول هستند.

ولی تمامی جملات این ساختار را دنبال نمی‌کنند و ممکن است برخی جملات بلندتر و پیچیده‌تر باشند، ولی پایه‌گذاری آن‌ها از نهاد و گزاره است. در زبان انگلیسی جملات به چهار گروه ساده، مرکب، پیچیده و مرکب پیچیده دسته‌بندی می‌شوند. در صورت آشنایی با قسمت‌های مختلف جمله در زبان انگلیسی، می‌توانیم در عبارات تنوع بیشتری ایجاد کنیم. اجزای جمله عبارتند از: 

  • اسم
  • فعل
  • ضمیر
  • صفت
  • قید
  • حرف اضافه
  • حرف ربط
  • حرف ندا

جهت آموختن ساختار جمله، انواع جملات را پیدا کرده و با خواندن آنها، بخش‌های مختلف جمله را پیدا کنید. لذا با توجه به ترتیب عبارات، عبارات جدید ایجاد کنید. 

  1. تمرین‌های مکرر و روزانه

تمرین مکرر یکی از بهترین روش های یادگیری زبان انگلیسی (https://melalinstitute.com/home/service/10004/دوره-های-آموزش-زبان-انگلیسی-بزرگسالان) برای بزرگسالان است. تمرین مطالب جدید و مرور کردن مطالب گذشته، باعث می‌شود همیشه هر مطلبی که یاد گرفته‌اید را به به خاطر بسپارید. تمرین و تکرار یکی از این روش‌ها است که با ضبط کردن صدای خود در زمان مطالعه و تلفظ متن‌ها می‌توانید صدای خود را بشنوید و به اشتباهات لفظی خود پی ببرید. با این روش کم کم، می‌فهمید که لهجه و مهارت خواندن شما بهبود پیدا کرده و در اینصورت جهت ادامه یادگیری انگیزه بیشتری خواهید داشت. 

  1. شرکت در دوره مکالمه یا situational

در دوره‌های مکالمه روی مکالمات روزمره تمرکز می‌شود و واژه‌ها و جملاتی که در شرایط مختلف مانند ایستگاه اتوبوس، فرودگاه، خرید کردن، قرار ملاقات، تلفن زدن و غیره مورد نیاز باشد را یاد می‌دهند. این دوره مناسب بزرگسالان بوده و به جای اینکه روی حفظ تک کلمات و گرامرها تاکید شود، روی جملات مهم روزمره وقت گذاشته می‌شود. اگر تصور می‌کنید که وقت لازم جهت یادگیری از پایه را ندارید، این دوره‌ها بهترین روش یادگیری زبان برای بزرگسالان هستند. 

  1. کلمات هم آوا یا Homophone

کلمات هم آوا، واژه های یکسان و معانی مختلفی دارند. با آموختن این کلمات، دایره واژگان شما افزایش یافته و مهارت نوشتاری شما بهبود پیدا می‌کند. در نتیجه با شناخت تلفظ صحیح آن‌ها، می‌توانید مفهوم جملات را به شنونده انتقال دهید. 

  1. شرکت در کلاس‌های مکالمه محور

بزرگسالان ممکن است نتوانند در کلاس‌های آموزشی شرکت کنند، زیرا مشغله زیادی دارند. لذا با شرکت در دوره مکالمه محور، می‌توانند بهتر به زبان انگلیسی صحبت کنند. 

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی برای بزرگسالان 

بهترین سایت آموزش زبان انگلیسی رایگان 

سایت‌های زیادی به صورت رایگان زبان انگلیسی آموزش می‌دهند که در ادامه هر یک را معرفی خواهیم کرد. 

  1. سایت Memrise

این سایت از شیوه مبتنی بر تکرار و با اپلیکیشن، زبان را آموزش می‌دهد و برای سطوح مختلف دوره‌های مختلفی ارائه می‌دهد. 

  1. سایت British Council

سایت British Council به عنوان یک موسسه فرهنگی، زبان را در سطوح مختلف آموزش می‌دهد و ارائه دهنده منابع رایگان دیگر مانند آزمون، بازی و کتاب‌ها است. 

  1. سایت italki

با سایت italki می‌توانید در دنیا با اساتید زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنید. این سایت ارائه دهنده دیگر منابع مانند پادکست و مقالات است. 

  1. آموزش رایگان زبان در YouTube

در YouTube کانال‌های زیادی این زبان را از سطوح مبتدی تا پیشرفته به صورت رایگان آموزش می‌دهند. 

بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی رایگان 

اپلیکیشن‌های زیادی زبان انگلیسی را آموزش می‌دهند که در ادامه هر یک را معرفی می‌کنیم. 

اپلیکیشن Reddit: یک پلتفرم رایگان و آنلاین است که به واسطه آن با دیگر زبان آموزان می‌توانید ارتباط داشته باشید. در انجمن‌های آن نیز امکان اینکه سوالات خود را بپرسید و پاسخ خود را دریافت کنید وجود دارد. 

اپلیکیشن سایت Duolingo: این اپلیکیشن در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و با شیوه مبتنی بر بازی زبان را آموزش می‌دهد. دیگر اپلیکیشن ها عبارتند از:

  • دولینگو Duolingo. 
  • ممرایز Memrise. 
  • بوسو Busuu. 
  • رزتا استون Rosetta Stone. 
  • فلوئنت یو FluentU. 

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی برای بزرگسالان 

بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی برای مبتدیان

کتاب‌های مختص یادگیری زبان انگلیسی زیاد هستند که در ادامه بهترین ها را معرفی خواهیم کرد: 

  • کتاب‌های English Made Easy

این کتاب‌ها در دو جلد انتشار یافته‌اند که تصاویر زیادی در هر ۲۰ درس آنها وجود دارد و به مکالمات یا کلمات مربوط هستند. در آخر هر درس نیز در قالب داستان کوتاه تمرین وجود دارد که در آن‌ها دستور زبان و واژگان ارائه شده اند. بعد از هر چهار درس نیز یک درس جهت مرور دروس قبلی ارائه شده است. 

  • کتاب Oxford Word Skills Elementary

این کتاب لغات مربوط به سطح مبتدی را در بر گرفته و با وجود آن یادگیری واژگان کاربردی و روزمره آسان می شود. بیان کلمات و جملات در این اپلیکیشن قابل درک و راحت بوده و با استفاده از آن می‌توان معانی واژگان را به راحتی آموخت. 

  • کتاب American English File Starter

با این کتاب می‌توان به زبان انگلیسی صحبت کرد و مهارت نوشتاری و شنیداری را آموخت، این کتاب مناسب زبان آموز مبتدی است. 

  • کتاب Practice Makes Perfect: Basic English

این کتاب با استفاده از درسنامه کوتاه، اصول اولیه، دستور زبان و واژگان زبان انگلیسی را آموزش داده و با آن می‌توان خواندن و نوشتن را یاد گرفت.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سینا US ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    0 0
    به انگلیسی فکر کنید خیلی جوابه! سعی کنید در طول روز افکار خودنون را به انگلیسی ترجمه کنید.