۰ نفر

آمار عجیب از حضور خارجی‌ها در کنسرت‌های ایرانی

۱۸ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۴۷
کد خبر: 818435
آمار عجیب از حضور خارجی‌ها در کنسرت‌های ایرانی

فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای حضور در اجراهای صحنه ای (کنسرت) نوروز ۱۴۰۱ حدود ۴۰۰ هزار نفر از کشور خارج شدند اما سال گذشته طی یک‌ماه یک میلیون نفر برای حضور در کنسرت‌ها از خارج در ایران حضور یافتند که تاکنون سابقه نداشته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای حضور در اجراهای صحنه ای (کنسرت) نوروز ۱۴۰۱ حدود ۴۰۰ هزار نفر از کشور خارج شدند اما سال گذشته طی یک‌ماه یک میلیون نفر برای حضور در کنسرت‌ها از خارج در ایران حضور یافتند که تاکنون سابقه نداشته است.

محمد مهدی اسماعیلی شنبه شب در نشست تبیینی با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان زنجان در فرهنگسرای امام خمینی (ره) بیان کرد: پیشرفت کشور در تنوع دیدگاه و آزاد اندیشی رخ می دهد.

وی تاکید کرد: برای بنده در حوزه مسایل شخصی هنرمندان هیچ حد و مرزی نیست و در خدمت رسانی به آنها توجه به گرایش و سلایق فرد نداریم.

وی گفت: چهار هزار خبرنگار عضو صندوق هنر بودند که هم اینک به ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر رسیدند و هنگام عضویت آنها در صندوق از خبرنگاران در مورد سلیقه سیاسی، منتقد یا موافق دولت بودن سوالی نشده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: پیشرفت و توسعه کشور را در تنوع دیدگاه و سلایق و آزاد اندیشی می بینم یعنی فرد آزادانه حرفش را بزند بدون توجه به اینکه دولت از آن صحبت خرسند نشود.

اسماعیلی یادآوری کرد: در شورای انقلاب فرهنگی مصوب شد که ارشاد مجوز موسسه های تک منظوره حقوقی را هم بدهد در این راستا مالکیت فکری و حمایت حقوقی از اصحاب فرهنگ و هنر اتفاق می افتد.

اختصاص ۸۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل تئاتر شهر زنجان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در این سفر چند اتفاق مهم از جمله تکمیل طرح های نیمه تمام فرهنگی زنجان پیگیری شد که در این راستا ۸۰۰ میلیارد ریال به تئاتر شهر اختصاص یافت.

اسماعیلی افزود: این طرح حدود ۱۵ سال بلاتکلیف مانده بود که انتطار می رود مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان نسبت به جذب اعتبار پیش بینی شده و تسریع در تکمیل آن اقدام کند چرا که بخشی از فضای استعداد تئاتر غرب کشور در این محل شکوفا می شود.

وی درباره مشکلات طرح شده حوزه موسسات قرآنی بیان کرد: موسسه های قرآنی از پرداخت مالیات معاف هستند اگر خلاف این موضوع اتفاق می افتد نامه ای تنظیم و تحویل وزارت ارشاد شود تا در گفت و گو با وزیر اقتصاد موضوع را حل کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ایجاد پایگاه قرآنی در سه هزار مسجد دنبال می شود و در استان زنجان به عنوان مهد تکایا و مساجد، این موضوع با قوت پیگیری می شود.

اسماعیلی ادامه داد: قرارگاهی امسال در تهران برای معاونت استان ها با عنوان قرارگاه شهید آوینی شکل گرفت که با این اقدام باب جدیدی از تاثیر بودجه ریزی در استان ها گشوده می شود.

وی افزود: برای انجمن هنرهای تجسمی، نمایشی، موسیقی، ادبی، جامعه رسانه و فعالان قرآنی یک میز مستقل در این قرارگاه تاسیس و برای هر انجمن در هر استان یک اعتبار سرانه ای حداکثر تا ۱۰ میلیارد ریال پیش بینی می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: برای همه استان ها تا ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات بدای هر طرح کاربردی پیش بینی شده که تحول جدی و بنیادی در حوزه فعالیت استان ها ایجاد می شود.

اسماعیلی با بیان اینکه نگاه از پایتخت به استان ها تغییر کرده است اظهارکرد: برای نمونه در جشنواره فیلم فجر ۳۵ درصد آثار در استان ها و شهرستان ها فیلمبرداری و ساخته شده است که پیشتر این آمار ۱۰ درصد استان ها و ۹۰ درصد تهران بود.

اسماعیلی افزود: دولت عدالت فرهنگی را در سفرها پیگیری می کند چراکه نگاه وزات فرهنگ ارشاد به استان ها معطوف شده است.

وزارت ارشاد مردمی ترین وزارتخانه دولت است

وی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مردمی ترین وزارتخانه است چراکه همه حلقه های میانی حوزه فرهنگ و هنر در این وزارت خانه متوقف است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد دارای هشت هزار موسسه چند منظوره، ۲۵۰۰ موسسه قرآنی، چهارهزار انجمن و تشکل و ۲۶ هزار کانون فرهنگی و هنری است.

اسماعیلی ادامه داد: اعضای صندوق هنر در دولت سیزدهم با افزایش ۴۰ هزار نفری به ۱۰۲ هزار نفر رسید همچنین چهره های قرآنی و چهره های فعال حوزه شعر در این مدت افزایش یافتند.

رسیدگی به مسائل معیشتی هنرمندان در اولویت است

وی گفت: توجه به مسائل معیشتی هنرمندان به عنوان یک اصل مهم مورد توجه وزارت ارشاد است که در این راستا کارهایی از شهر پرند تهران آغاز شده و مجموعه ۲ هزارنفری شهر هنر ایجاد می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه با وزارت راه هم همکاری هایی داریم افزود: همه اعضای صندوق هنر در صورت تقاضا برای خرید مسکن می توانند با تسهیلات ویژه، مسکن دریافت کنند.

اسماعیلی ادامه داد: هم اینک برای خرید شرایطی خودرو از اقصی نقاط کشور ثبت نام کردند که میزان استقبال برای خرید خودرو بی سابقه بود.

فضای بازگشت اهالی فرهنگ و هنر به دامن انقلاب فراهم شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآوری کرد: سال گذشته با جنگ ترکیبی دشمن مواجه بودیم که برخی افراد دچار اشتباه محاسباتی شدند با این وجود فضای بازگشت اهالی فرهنگ و هنر را مساعد کردیم.

اسماعیلی افزود: از خیلی ها توقع نداشتیم در زمان فتنه دشمن با بی بصیرتی در کنار افراد بدخواه مردم بایستادند با این وجود فضا را برای بازگشت مساعد کردیم .

وی درباره شبکه نمایش خانگی نیز گفت: نظارت بر سریال ها بر عهده صدا و سیما و مابقی بر عهده وزارت فرهنگ و ارساد اسلامی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: معتقدم سریال ها اشکالاتی دادند با این وجود شبکه نمایش خانگی یک فرصت است و باید محتوا ها متناسب با جامعه اسلامی و ایرانی باشد.

وی گفت: برای حضور در اجراهای صحنه ای (کنسرت) نوروز ۱۴۰۱ حدود ۴۰۰ هزار نفر از کشور خارج شدند اما سال گذشته طی یک‌ماه یک میلیون از خارج برای حضور در کنسرت در ایران حضور یافتند که تاکنون سابقه نداشته است. رونقی که امروز در حوزه فرهنگ و هنر و رسانه شاهد هستیم در کشور سابقه نداشته است.

اسماعیلی ادامه داد: میزان فروش برخی فیلم های سینمایی به سه هزار میلیارد ریال رسیده است در حالیکه آغاز به کار دولت سیزدهم این عدد زیر ۵۰۰ میلیارد ریال بود.

وی گفت: امسال سینمای ایران در حال ۱۰ هزار میلیارد ریالی شدن با ۳۰ میلیون مخاطب می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآوری کرد: ۵۷۰ سینما تا ابتدای دولت سیزدهم ساخته شده است این در حالی است که میزان سینماها تا پایان سال به ۹۰۰ و تا پایان دولت سیزدهم به یک هزار سینما می رسد.

اسماعیلی تاکید کرد: عده ای علاقه مند هستند القا کنند دولت مردمی سیزدهم رابطه خوبی با فرهنگ، هنر و رسانه ندارد و با آشکار شدن این اعداد هم بهانه های جدید می آورند.

وی گفت اتصال سهرود در زنجان به بوعلی سینا در همدان تحت عنوان اتصال منشا حکمت اشراق به محل دفن موسس مکتب مشا برای اولین بار رخ داده تا اقلیم و منطقه ویژه فرهنگی شکل بگیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: برای سه حوزه تمدنی کشور در همدان و زنجان، آذربایجان غربی و خراسان را به صورت ویژه برنامه ریزی می کنیم.

اسماعیلی درباره صدور مجوز انتشارات گفت: در حوزه اتتشارات دنبال این هستیم که افراد دارای درجه یک هنری و شخصیت های برجسته، کارشان به ممیزی نیاد یا در صورت تایید اثری از سوی ۲ استاد برجسته، وزارت ارشاد آن را بررسی نکند.

وی تاکید کرد: کار هنرمند و اهل فرهنگ را به دست خودشان سپرد و ما به شخصیت ها و انحمن های فرهنگی و هنری مرجعیت می دهیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از یک وزارتخانه متصدی در حوزه فرهنگ به حوزه تنظیم گر، ناظر، حامی و تسهیل گر تبدیل می کنیم و نظارت را به حلقه های میانی محول می کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha