۰ نفر

هشدار پلیس درباره اعلام رمز کارت بانکی

۱۷ دی ۱۴۰۲، ۱۹:۳۶
کد خبر: 818336
هشدار پلیس درباره اعلام رمز کارت بانکی

رییس پلیس فتای غرب استان تهران از دستگیری ۳ نفر که در پوشش فروشنده دوره‌گرد اقدام به کپی کارت بانکی مردم و برداشت غیرمجاز از آن کرده بودند، خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ سید نظام موسوی در تشریح جزئیات این خبر گفت: به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر اینکه افرادی در پوشش فروش میوه در خیابان‌های  شهریار اقدام به اسکیم کردن کارت‌های بانکی شهروندان کرده‌اند، بررسی و رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستورکار تیمی از کارشناسان پلیس فتای غرب استان تهران قرار گرفت.

وی ادامه داد:‌ ماموران پلیس فتای غرب استان تهران در تحقیقات خود متوجه شدند، اشخاصی تحت عنوان فروشنده دوره‌گرد میوه در یکی از محورهای موصلاتی شهریار، مشغول فعالیت بوده و پس از خرید شهروندان با طرح این ادعا که دستگاه کارتخوان دچار نقص فنی است، دو بار کارت بانکی را کشیده و از این طریق اقدام به کپی‌برداری از کارت‌های بانکی مالباختگان به ‌وسیله دستگاه اسکیمر کرده‌اند. این افراد همچنین رمز کارت را از مشتریان پرسیده و حفظ کرده بودند.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی غرب استان تهران با اشاره به حضور ماموران پلیس فتا در محورهای مواصلاتی شهریار، گفت:‌ ماموران در جریان تحقیقات میدانی خود سه کلاهبردار را مورد شناسایی قرار دادند. این افراد میوه‌جات را به قیمت ارزان به فروش گذاشته بودند تا افراد را برای خرید ترغیب کرده و از این طریق اقدام به اسکیم کردن کارت‌های بانکی آنان کنند.

موسوی با بیان اینکه هر سه متهم با مجوزقضایی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند، گفت: خودروی پژوی متهمان نیز نیز توقیف شد. در ادامه این افراد به مقر انتظامی منتقل شده و تحت بازجویی قرار گرفتند که در جریان آن به جرم خود مبنی بر خالی کردن کارت بانکی شهروندان اعتراف کردند.  در ادامه نیز به همراه پرونده متشکله و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

وی با اشاره به این پرونده از مردم خواست که هنگام خرید با کارت بانکی حتما رمز کارت را شخصا وارد کنند. همچنین از نگهداری مبالغ زیاد در کارت بانکی که خریدهای روزمره خود را از طریق آن انجام می‌دهند، پرهیز کنند. تعویض دوره‌ای رمز کارت بانکی نیز از دیگر توصیه‌های پلیس فتا به مردم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha