۰ نفر

پیونگ یانگ دست از سر کره جنوبی برنمی‌دارد!

۱۶ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۰۹
کد خبر: 818101
پیونگ یانگ دست از سر کره جنوبی برنمی‌دارد!

کره شمالی به دنبال شلیک توپخانه‌ای دیروز (جمعه) با ۲۰۰ توپ به سمت منطقه حائل، امروز (شنبه) نیز به سمت این منطقه شلیک کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، ارتش کره جنوبی امروز شنبه اعلام کرد که پیونگ یانگ حدود ۶۰ شلیک توپخانه‌ای به سمت ساحل غربی داشته و برای دومین روز متوالی مانورهای شلیک مستقیم را در نزدیکی مرزهای غربی انجام داده است.

به نقل از از خبرگزاری یونهاپ، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی خبر داد: این شلیک توپخانه‌ای را در مناطق ساحلی جنوب غربی کره شمالی به مدت یک ساعت و از ۴ بعد از ظهر (به وقت محلی) تشخیص داده است.

روز جمعه نیز طبق اعلام ارتش کره جنوبی، همسایه شمالی این کشور حدود ۲۰۰ گلوله توپخانه‌ای را از آب‌های سواحل غربی خود شلیک کرد و از این رو به مردم ساکن جزیره غربی خود دستور تخلیه اضطراری داد.

 شلیک‌های توپخانه‌ای روز جمعه از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح (به وقت محلی) از دماغه جانگسان در شمال جزیره بانگ نیونگ در شمال کره جنوبی و دماغه دونگسان در شمال جزیره یون پیونگ در مرز غربی کره جنوبی صورت گرفته است.

این گلوله‌ها به منطقه حائل دریایی در شمال خط مرزی شمالی NLL یعنی همان مرز دریایی ۲ کره شلیک شده‌اند. این منطقه حائل در توافقنامه نظامی بین این ۲ کشور در ۱۹ سپتامبر ۲۰۱۸ (۲۷ شهریور ۹۷) برای کاهش تنش‌های مرزی تعیین شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha