۰ نفر

با ۵۰۰ هزار تومان گواهینامه یک روزه بگیرید

۱۵ دی ۱۴۰۲، ۱۹:۳۹
کد خبر: 817957
با ۵۰۰ هزار تومان گواهینامه یک روزه بگیرید

رئیس پلیس راهور فراجا سردار سیدکمال هادیان‌فر می‌گوید: بیش از ۸۰ هزار نفر مالک موتورسیکلت با شرکت در طرح گواهینامه آسان و یک روزه، توانستند گواهینامه اخذ کنند.

به گزرش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، رئیس پلیس راهور فراجا سردار سیدکمال هادیان‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس در خصوص آخرین وضعیت اجرای طرح گواهینامه آسان و یک‌روزه موتورسیکلت اظهار داشت: از حدود ۱۲ میلیون موتورسیکلت که در کشور تردد می‌کنند تقریبا حدود ۷ میلیون دارنده موتورسیکلت، گواهینامه ندارند.

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه طرح گواهینامه آسان و یک روزه موتورسیکلت در پلیس راهور تدوین و در ادامه موانع قانونی‌اش برطرف شد، تصریح کرد: در حال حاضر در  ۲۷ استان و ۱۱۰ شهر کشور طرح گواهینامه آسان و یک روزه موتور در حال اجراست؛ اگرچه این کار را روز به روز توسعه داده و امیدواریم بتوانیم در تمام استان‌ها و بیش از ۶۰۰ شهر فعال در کشور که متقاضی دریافت گواهینامه آسان موتور را دارند، این طرح فعال شود.

وی افزود: پلیس از آموزشگاه‌هایی که دوست دارند در این طرح مشارکت کنند استقبال کرده و روند و شرایط را برای‌ آنها تدوین و ابلاغ کرده است؛ همانطور که یک همایش یک روزه هم برای کل آموزشگاه‌های موتورسیکلت سراسر کشور اجرا کردیم.

رئیس پلیس راهور فراجا ادامه داد: آنهایی که مشارکت کنند قطعاً در این طرح سهیم بوده و به موتورسواران کمک می‌کنند و آنهایی که در هر صورت متقاضی نباشند ولو اینکه در شهری هیچ آموزشگاهی متقاضی انجام طرح نباشد ما به پلیس راهور ابلاغ کرده‌ایم که برای کمک وارد عمل شود و برای اینکه بخشی از مشکلات موتورسواران بدون گواهینامه برطرف شود خود پلیس راهور همان شهر مسؤولیت و مأموریت انجام این طرح را بر عهده بگیرد.

سردار هادیان‌فر در پاسخ به دیگر پرسش فارس در خصوص هزینه دریافت گواهینامه در طرح آسان و یک روزه اعلام کرد: هزینه‌ها به ۳۰ درصد نرخ قانونی یا همان نرخی که آموزشگاه‌ها می‌گیرند رسیده است؛ هزینه دریافت گواهینامه در آموزشگاه‌های موتورسیکلت حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است که در طرح گواهینامه آسان موتور کاهش یافته و به حدود ۵۰۰ هزار تومان رسیده که بیشتر این هزینه هم درباره الزامات قانونی است که پرداخت می‌شود.

وی با تأکید بر این مطلب که کلیه فرآیندها در این طرح از جمله معاینه پزشکی طبق قانون است، تصریح کرد: روند اخذ گواهینامه در طرح پلیس راهور ساده‌تر، روان‌تر و آسان‌تر شده تا افراد بتوانند یک روزه گواهینامه را اخذ کنند یعنی وقتی که در سامانه ایرانیان ثبت‌نام انجام داده و نوبت می‌گیرند در هنگام مراجعه به مرکز مدنظرشان همان روز تمام روند اخذ گواهینامه انجام می‌شود که در نهایت یا قبول می‌شوند یا مردود؛ اگر مردود شوند باید هفته بعد مراجعه کنند، اما اگر قبول شوند پیامک قبولی برای آنها آمده و بلافاصله گواهینامه موتور در مسیر صدور قرار گرفته و به آدرس اعلامی آنها ارسال می‌شود.

رئیس پلیس راهور فراجا در پاسخ به دیگر پرسش فارس  تعداد متقاضی دریافت گواهینامه را که موفق به اخذ آن شده‌اند را بیش از ۸۰ هزار نفر اعلام و بیان داشت: حدود ۳۶ هزار نفر از ۸۰ هزار نفری که گواهینامه آسان موتور را دریافت کرده‌اند ساکن شهر تهران بوده‌اند.

وی گفت: اگر ما می‌خواستیم روند گذشته را دنبال کنیم ۴۲ سال طول می‌کشید که با این تعداد آموزشگاه موتورسیکلت و حدود ۷ میلیون متقاضی بتوانند گواهینامه را اخذ کنند ولی پلیس راهور در سه سال اجرای این طرح می‌تواند حدود ۷ میلیون نفر دارنده موتورسیکلت را گواهینامه‌دار و به نوعی راننده قانون‌مدار کند.

سردار هادیان‌فر خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه به کمکی که پلیس راهور به راکبان موتورسوار برای گرفتن گواهینامه می‌کند، این افراد جزو رانندگان قانون‌مدار موتورسیکلت باشند که با رعایت  حق تقدم و قوانین و مقررات راهنمایی رانندگی کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha