۰ نفر

بازنشستگی پیش از موعد زنان حذف شد؟!

۱۳ دی ۱۴۰۲، ۸:۳۸
کد خبر: 817517
بازنشستگی پیش از موعد زنان حذف شد؟!

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از لزوم بررسی تخفیف‌های دیگر به جای بازنشستگی پیش از موعد خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در همایش بزرگداشت مقام زن و تقدیر از ۱۸ استاد و پژوهشگر در دانشکده ادبیات و علوم انسانی تهران بیان کرد: تصویب اعتبارات برای خانواده و  زنان به ویژه زنان آسیب دیده در سفرهای استانی از کارهایی است که در این دولت انجام گرفته کار دیگری که در حوزه بودجه برای زنان در دولت انجام شده یک درصد تکلیفی است که در بودجه دیده شده، این بودجه سال گذشته به استثناء فصول ۱، ۴ و ۶ بود، اما سال آینده  اگر چه با سایر یک درصدها ادغام شده است اما میزان آن ۳ برابر بودجه سال گذشته است. امیدوار هستیم با این مصوبات و سایر کارهایی که برای زنان انجام می شود شاهد رشد و پیشرفت افزون حوزه زنان باشیم.

 وی ادامه داد: باید زنان تاثیرگذار در هر حیطه و موضوع اعم از هنر، فرهنگ، رسانه، علم، فناوری، آموزش و پرورش و غیره را شناسایی کنیم، با معرفی این زنان موفق می توان علاوه بر ایجاد هم افزایی بین آنها، در صورت لزوم حمایت ها و تسهیلات مناسب برای پیشرفت این زنان را پیگیری نمود.

 معاون رئیس جمهور با بیان اینکه برای حضور زنان در مدیریت‌ها نباید منعی وجود داشته باشد، گفت: همانگونه که رهبر انقلاب در دیدار با زنان اعلام کردند که باید شایسته سالاری مد نظر قرار بگیرد و نه جنسیت. این دولت هم در این مسیر گام نهاده و بازخورد خوبی از مشارکت زنان در برخی مسئولیت‌ها داشتیم.

 وی همچنین با تاکید بر اینکه بیمه اجتماعی زنان دارای سه فرزند روستایی و بیمه زنان باردار را داشتیم، اظهار کرد: اما اجرای کامل قانون نیاز به تخصیص کافی بودجه دارد با وجود اینکه برای عملیاتی کردن قانون‌های جمعیت و خانواده اقدامات خوبی صورت گرفته است.

خزعلی در پایان با اشاره به اینکه شغل منعطف هم در برنامه هفتم تصویب شده است، تصریح کرد: در حال رایزنی برای برگزاری کارگروه‌ها و تدوین برنامه اجرایی این امر هستیم.

 وی با تاکید بر اینکه بازنشستگی بیش از موعد زنان بعید است، گفت: تخفیف‌هایی برای زنان در این خصوص صورت گرفته است؛ اما با توجه به ورشکستگی صندوق های بازنشستگی، بازنشستگی پیش از موعد زنان بعید است و فکر نمی‌کنم تخفیف‌های دیگری باید در نظر گرفته شود، اما با این وجود این موضوع را پیگیری می کنم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha