۰ نفر

معاون صنایع عمومی وزارت صمت مطرح کرد:

رشد ۳۲ درصدی در صادرات مواد شوینده، آرایشی و بهداشتی/ حذف قیمت‌گذاری دستوری در حال بررسی است

۱۲ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۳۰
کد خبر: 817386
رشد ۳۲ درصدی در صادرات مواد شوینده، آرایشی و بهداشتی/ حذف قیمت‌گذاری دستوری در حال بررسی است

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: در سال گذشته در حوزه شوینده ها و آرایشی و بهداشتی ۸۰ میلیون دلار صادرات داشته ایم که این رقم در ۹ ماهه سال جاری به ۱۰۷ میلیون دلار رسیده و ۳۲ درصد رشد حاصل شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، پنجمین همایش و نمایشگاه فرآورده‌های آرایشی، بهداشتی، شوینده و صنایع وابسته صبح امروز در مرکز همایش‌های هتل المپیک آغاز به کار کرد.

محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: تلاش می کنیم تا به یک جمع بندی برسیم و انتظارات فعالان این صنف درباره قیمت را برآورده کنیم. البته البته این برای برخی کالاها است، عمده محصولات قیمت گذاری پیشینی ندارند، پسینی هستند و بازار هم رقابتی است.

برادران افزود: اگر قرار باشد با گران شدن مواد اولیه کالا هم گران شود، همان روش کاست پلاس می شود که دیگر در دنیا منقرض شده است. باید قیمت در بازار رقابتی تعیین شود تا ظرفیت های تولیدی افت پیدا نکند.

وی گفت: تبلیغات در حوزه سلامت نباید فریبنده باشد بلکه باید براساس آگاهی بخشی به مردم باشد.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت تصریح کرد: ۳۰ گروه اقدام به ساخت کالای تقلبی صرفا از یک برند داخلی کرده بودند که این نشان می دهد ایده ساخت کالای تقلبی و رقابت برای ساخت آن به شدت در این حوزه وجود دارد. با پیگیری های انجام شده همه این ۳۰ گروه به مقام قضایی  

برادران بیان کرد: سال گذشته ۱۵ هزار و ۵۰۰ شناسه کالا توسط وزارت صمت برای محصولات صادر شده بود که این عدد در سال جاری به بیش از  ۳۱ هزار کالا رسیده است. این می تواند در شناسایی و مقابله با کالای تقلبی و شفافیت بازار بسیار موثر باشد.

وی اظهار کرد: در سال گذشته در حوزه شوینده ها و آرایشی و بهداشتی ۸۰ میلیون دلار صادرات داشته ایم که این رقم در ۹ ماهه سال جاری به ۱۰۷ میلیون دلار رسیده و ۳۲ درصد رشد حاصل شده است.

بختیار علم‌بیگی، رییس هیات مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران نیز در این مراسم خواستار قیمت گذاری متناسب با تورم موجود در کشور شد و اعلام کرد که مذاکرات چند ماهه این انجمن درخصوص قیمت گذاری هنوز به نتیجه ای ختم نشده است.

گفتنی است پنجمین همایش و نمایشگاه فرآورده‌های آرایشی، بهداشتی، شوینده از صبح امروز ۱۲ دی ماه آغاز به کار کرده و تا ۱۴ دی ماه در محل هتل المپیک تهران ادامه خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha