۰ نفر

کدام خطوط اتوبوس دردسر ورود غیرقانونی خودرو و موتورسیکلت دارند؟

۸ دی ۱۴۰۲، ۹:۲۴
کد خبر: 816523
کدام خطوط اتوبوس دردسر ورود غیرقانونی خودرو و موتورسیکلت دارند؟

مدیرعامل اتوبوسرانی تهران با بیان اینکه اتوبوس‌های تندرو از آزادی تا خاوران و از میدان راه‌آهن تا تجریش با بیشترین دردسر ورود غیرقانونی خودروها و موتورسیکلت‌ها مواجه هستند، گفت: جریمه‌های ورود به خطوط ویژه بازدارنده نیست.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، مهدی علیزاده با اشاره به ورود غیر قانونی به خط ویژه، اظهار کرد: در رابطه با ورود به خطوط ویژه، بحث ما تنها مربوط به موتورها نیست و ورود خودروها نیز به خطوط ویژه دردسرآفرین است.

وی افزود: از میان تمام خطوط ویژه باید گفت که اتوبوس‌های تندرو از آزادی تا خاوران و همچنین از میدان راه‌آهن تا تجریش با بیشترین دردسر مواجه هستند. با وجود تلاش‌های مستمر پلیس راهور برای جلوگیری از ورود موتورسوارها و خودروها به خطوط ویژه، شاهد هستیم که پلیس در ساعات شلوغی ناچار می‌شود که در برخی نقاط اجازه ورود به خطوط ویژه را بدهد.

مدیرعامل اتوبوسرانی تهران با بیان مثالی تأکید کرد: پلیس در نقطه‌ای مانند مولوی، مسیر را مسدود می‌کند و اتوبوس باید از میدان محمدیه به سمت جنوب عبور کند و از میدان شوش به خیابان ری برود و پس از آن خود را به میدان قیام برساند. چنین تصمیمی موجب می‌شود تا علاوه بر افزایش مسافت، شاهد افزایش چند برابری زمان هم باشیم.

وی ادامه داد: در حالت عادی اتوبوس باید در ۱۰ دقیقه فاصله میان میدان محمدیه تا میدان قیام را طی کند، اما زمانی که مسیر به‌ دلیل هجوم خودروها و موتورها به خط ویژه و تصمیم پلیس مسدود می‌شود، زمان حرکت اتوبوس ۴۰ دقیقه می‌شود و حتی در این میان ۳ ایستگاه سعادت، چهار راه مولوی و قیام حذف می‌شوند و متأسفانه مردمی که در این ایستگاه‌های میانی منتظر اتوبوس هستند، ‌به‌ دلیل قانون‌شکنی خودروها و موتورها مجبور هستند تا مسیری را پیاده بروند و خود را به ایستگاه قیام برسانند.

مدیر عامل اتوبوسرانی تهران با تأکید بر اینکه معمولا در ماه‌های آخر سال شاهد این اتفاق و شلوغی خیابان هستیم و برخی روزهایی که مسیر عبور از مولوی قفل می‌شود نیز به‌ راحتی خط ویژه اتوبوس را مسدود می‌کنند، افزود: متأسفانه به جای اینکه جلوی حرکت موتورها و خودروهای متخلف گرفته شود، بار اضافی بر دوش اتوبوسرانی نهاده می‌شود.

به گفته وی، در گفت‌وگوهایی که با پلیس راهور حاضر در برخی نقاط تهران داشتیم، اعلام کردند که برای مدیریت ترافیک مجبور به این کار هستند. واقعیت این است که این قبیل اقدامات موجب می‌شود تا حق استفاده‌ کننده از حمل‌ونقل عمومی ضایع شود.

علیزاده اظهار کرد: چنین اتفاقی سرفاصله اتوبوس‌ها را نیز افزایش می‌دهد، چراکه مدیر خطوط در فاصله مشخص اتوبوس‌ها را اعزام می‌کند؛ اما وقتی در جایی مانند میدان محمدیه مسیر خط ویژه به‌ دلیل هجوم خودروها و موتورها مسدود می‌شود، این سرفاصله افزایش می‌یابد و شاهد انباشت مسافران در ایستگاه‌های دیگر خواهیم بود؟

وی اظهار کرد: بر اساس قانون، تنها اتوبوس، خودروهای امدادی و خودروهایی که از پلیس راهور مجوز گرفته‌اند، می‌توانند از این خطوط عبور کنند. مسئله دیگر این است که جریمه‌های ورود به خطوط ویژه بازدارنده نیست و شاید بهتر باشد که جریمه مناطق بر اساس میزان درگیری با مسئله‌ای که دارند، ‌مشخص شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha