۰ نفر

دومین نشست هم‌افزایی این بانک و شستا برگزار شد؛

گام بلند بانک رفاه کارگران و شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) در مسیر هم‌افزایی

۷ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۳۴
کد خبر: 816366
گام بلند بانک رفاه کارگران و شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) در مسیر هم‌افزایی

دومین نشست هم‌افزایی بانک رفاه کارگران و شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) در سال جاری برگزار شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، این نشست با هدف بررسی بسترهای توسعه همکاری‌های متقابل بانک و شستا، با حضور دکتر علیرضا عسگریان معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دکتر میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، دکتر اسماعیل للـه‌گانی مدیرعامل بانک رفاه کارگران، دکتر عارف نوروزی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی(شستا) برگزار شد.

در این نشست که معاونان سازمان تامین اجتماعی، برخی از مدیران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعضای هیئت مدیره، معاونان و مدیران بانک رفاه کارگران و مدیران عامل هلدینگ‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی نیز حضور داشتند، ضمن تبیین اهمیت این هم‌افزایی، نقش آن در تحقق اهداف شعار سال و رشد تولید و اشتغالزایی تشریح شد.

 

https://www.refah-bank.ir/upload/modules/iContent2/Images/1(10).jpg

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی سخنانی در این نشست گفت: سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه کارگران مکلف به تضمین آینده کارگران و بازنشستگان تحت پوشش هستند و این مهم از مسیر هم‌افزایی محقق می‌شود.

دکتر علیرضا عسگریان با بیان این مطلب، به ظرفیت‌های افزایش سرمایه بانک رفاه به منظور ارائه خدمات به حوزه تولید و اشتغال کشور اشاره کرد و گفت: بدون شک این افزایش سرمایه که با همت مدیران عالی این وزارتخانه، سازمان و بانک و تلاش و تعهد تمامی کارکنان این مجموعه‌ها محقق شد، می‌تواند اقدامات و فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی شرکت‌ها و صندوق‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را تحت تاثیر قرار دهد و بستر تحقق اهداف توسعه‌ای را فراهم کند.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ظرفیت‌های هم‌افزایی بانک رفاه کارگران و شرکت‌های تابعه این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: این هم‌افزایی باید در حوزه‌های "تهاتری"، "تامین نقدینگی" و "سرمایه‌گذاری" مورد توجه قرار گیرد. 

وی با بیان اینکه بانک رفاه کارگران در سال‌های اخیر دستاوردهای بسیار ارزشمندی در راستای ارتقای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود داشته است، تصریح کرد: حضور بانک رفاه در مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یک مزیت بسیار بزرگ برای این وزارتخانه و شرکت‌های تابعه آن است و با وجود ظرفیت‌هایی که در این بانک وجود دارد، نیازی به استفاده از خدمات سایر بانک‌ها نیست.

دکتر عسگریان با تاکید بر ارائه خدمات ویژه از سوی بانک رفاه کارگران به شرکت‌های زیرمجموعه این وزارتخانه گفت: با اقدامات توسعه‌ای که در سال‌های اخیر در حوزه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری این بانک صورت گرفته است، بستر برای ارائه این خدمات بیش از پیش فراهم شده است.

وی افزود: مدیران عالی بانک رفاه کارگران به صراحت اعلام می‌کنند که حاضر به ارائه خدماتی بالاتر از خدمات سایر بانک‌ها به این شرکت‌ها هستند و من تاکید دارم که با توجه به نقش این بانک در پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای‌ وزارتخانه، حتی اگر خدمات کمتری نیز ارائه دهد موظف هستیم همکاری‌های متقابل را توسعه دهیم.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: این بانک متعلق به ذی‌نفعان این وزارتخانه یعنی 55 میلیون نفر از هموطنان است که به نوعی از ما خدمت دریافت می‌کنند و برای تضمین آینده این ذی‌نفعان باید نسبت به توسعه و تقویت هم‌افزایی‌ها اقدام کنیم.

وی از "توسعه صادرات"، "خروج از بنگاه‌داری" و "تامین مالی" را از ضروریات این هم‌افزایی برشمرد و گفت: باید در کنار یکدیگر حرکت کنیم و با تجمیع سرمایه‌ها، زنجیره ارائه خدمات را تکمیل کنیم. بدون شک با سرمایه‌های پراکنده نمی‌توانیم آینده ذی‌نفعان را تضمین کنیم. 

دکتر عسگریان تصریح کرد: برگزاری نشست‌های هم‌افزایی بسترهای توسعه اقدامات و فعالیت‌ها را فراهم می‌کند و دکتر مرتضوی مقام عالی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با جدیت بسیار بر روی برگزاری این نشست‌ها و توسعه همکاری‌های متقابل تاکید دارند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیز طی سخنانی در این نشست گفت: تسویه بدهی 106 هزار میلیارد تومانی این سازمان با بانک‌ها که از سال 93 تا 1400 انباشته شده بود، نقطه عطفی در تاریخ فعالیت این سازمان است.

https://www.refah-bank.ir/upload/modules/iContent2/Images/2(31).jpg

 

دکتر میرهاشم موسوی رویکرد انقلابی و جهادی در مدیریت را ناظر بر تعهد به آینده در کنار مدیریت چالش‌های جاری توصیف کرد و گفت: دولت مردمی سیزدهم این رویکرد را در اولویت قرار داده تا علاوه بر غلبه بر چالش‌ها و مشکلات موجود که در کلان اقتصاد عمدتاً با اصطلاح ناترازی بیان می‌شود؛ به چالش‌های آینده هم توجه شود. رویکرد تحولی دولت مردمی سیزدهم که به لطف خدا بسیاری از کاستی‌ها را جبران کرده، با قوت و قدرت در سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه پیدا خواهد کرد. 106 هزار میلیارد تومان تسویه بدهی بانکی در سازمان تأمین‌اجتماعی در این دوره انجام شده که اتفاقی بی‌نظیر در تاریخ نظام بانکی کشور است. حوزه سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی هم سال گذشته رشد 54 درصدی سود را داشته که در سال‌های آتی نیز امیدواریم این میزان رشد افزایش یابد.

دکتر موسوی تصریح کرد: ما دو رویکرد و تعهد را در حکمرانی و مسئولیت‌هایمان داریم؛ یکی تعهد به وضعیت موجود و پاسخ به شرایطی که اقتضای سنواتی دارند و دوم تعهد به وضعیت آتی و شرایط آینده که اهمیت آن بیشتر از تعهدات سنواتی است، چون تعهدی است که ما به آینده در مسئولیت‌های خودمان باید داشته باشیم. اساساً رویکرد انقلابی و جهادی در مدیریت، بیشتر از تعهد به وضعیت موجود و کنونی در مسئولیت‌ها، ناظر به تعهدی است که به اقتضای مسئولیت‌هایمان باید به آینده داشته باشیم.

وی افزود: دولت مردمی سیزدهم این رویکرد را در اولویت قرار داده تا علاوه بر غلبه بر چالش‌ها و مشکلات موجود که در کلان اقتصاد عمدتاً با اصطلاح ناترازی بیان می‌شود مثل ناترازی در اقتصاد کلان، در بودجه و بانک‌ها و نظام پولی و بانکی و ناترازی صندوق‌های بیمه‌ای؛ به چالش‌های آینده هم توجه شود و به تعبیری، در آینده‌سازی حکمرانی هم نقش اساسی و برجسته خود را در مسئولیت‌ها ایفا کنیم.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران نیز طی سخنانی در این نشست گفت: این بانک مزین به نام شریف "کارگران" و متعلق به بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی است و موظف هستیم بهترین خدمات را به آنان ارائه دهیم. 

https://www.refah-bank.ir/upload/modules/iContent2/Images/3(23).jpg

 

دکتر اسماعیل للـه‌گانی از سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگ‌ترین سازمان اجتماعی کشور نام برد، تصریح کرد: بیش از 50 میلیون نفر از جمعیت کشور به نوعی از این سازمان خدمات دریافت می‌کنند و برای اینکه پاسخی مناسب برای خواسته‌های آنان داشته باشیم، باید هم‌افزایی‌ها را افزایش دهیم. 

وی با قدردانی ویژه از تلاش‌های دکتر مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونان ایشان و دکتر موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در راستای توسعه هم‌افزایی زیرمجموعه‌های این وزارتخانه و سازمان، گفت: دکتر نوروزی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی نیز با جدیت بسیار به دنبال این مهم هستند و بر ضرورت تحقق آن تاکید دارند که شایسته تقدیر و تشکر است.

دکتر للـه‌گانی تصریح کرد: باید در کنار رعایت سایر ضوابط صنعت بانکداری و به‌گونه‌ای که پایه پولی کشور افزایش نیابد و بدون اضافه‌برداشت از بانک مرکزی، در راستای تحقق اهداف در حوزه سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی اقدام کنیم و این مهم از مسیر همکاری‌های متقابل محقق می‌شود.

وی به ظرفیت‌های بانک رفاه کارگران در راستای هم‌افزایی با شرکت شستا اشاره و افزایش سرمایه این بانک را به عنوان یکی از مهم‌ترین این ظرفیت‌ها برشمرد و گفت: با حمایت‌های وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل محترم سازمان تامین اجتماعی، سرمایه بانک رفاه کارگران به مبلغ 620 هزار میلیارد ریال افزایش یافت تا بالاترین سرمایه ثبتی شبکه بانکی کشور به این بانک تعلق گیرد. افزایش سرمایه کمک می‌کند خدمات بانک در حوزه تولید و اشتغال گسترش یابد.

دکتر للـه‌گانی به اوراق گواهی سپرده خاص این بانک اشاره کرد و گفت: در حال حاضر اوراق پنج طرح توسعه‌ای بزرگ کشور از سوی بانک رفاه کارگران منتشر و به فروش رسیده است تا از این طریق منابع مورد نیاز این طرح‌ها تامین و عملیات اجرایی آنها آغاز شود.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران از درخواست انتشار 72 هزار میلیارد تومان اوراق گواهی خاص خبر داد و گفت: متاسفانه کمتر از 10 درصد این مبلغ متعلق به شرکت‌های زیرمجموعه شستا است و این در حالی است که اعتقاد داریم این شرکت‌ها باید در اولویت انتشار این اوراق باشند.

دکتر للـه‌گانی به ظرفیت‌های ارزی صندوق توسعه ملی اشاره کرد و گفت: بانک رفاه کارگران بانک عامل این صندوق است و آمادگی دارد در صورتی که این شرکت‌ها نیاز به منابع ارزی داشته باشند از ظرفیت‌های این صندوق استفاده کند.

https://www.refah-bank.ir/upload/modules/iContent2/Images/3B2A4033.jpg

 

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) نیز طی سخنانی در این نشست از همکاری‌های متعهدانه، مسئولانه، مشتری‌مدارانه بانک رفاه کارگران با این شرکت قدردانی کرد.

دکتر عارف نوروزی طی سخنانی در دومین نشست هم‌افزایی این بانک و شرکت گفت: امیدوارم این بستری که به منظور تقویت هم‌افزایی شکل گرفته است به شایستگی مورد بهره‌برداری قرار گیرد و با تقویت همکاری‌های متقابل، اهداف توسعه‌ای محقق شوند.

وی تصریح کرد: همکاری‌های متقابل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه کارگران به نحو روزافزونی در حال توسعه است که شایسته قدردانی است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی در پایان گفت: حمایت‌های بانک رفاه کارگران از شرکت‌های زیرمجموعه شستا بسیار ارزشمند و تعیین‌کننده است و بنده به سهم خود از این حمایت‌های بی‌شائبه و بی‌دریغ تشکر می‌کنم.

https://www.refah-bank.ir/upload/modules/iContent2/Images/3B2A4408.jpg

 شایان ذکر است، در حاشیه این نشست و در راستای تحقق اهداف شعار سال "مهار تورم، رشد تولید" و با هدف حمایت از رونق تولید و اشتغالزایی، تفاهم‌نامه همکاری متقابل بانک رفاه کارگران و شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) امضا شد. 

این تفاهم‌نامه طی مراسمی با حضور دکتر علیرضا عسگریان معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دکتر میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در حاشیه دومین نشست هم‌افزایی بانک رفاه کارگران و شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، به امضای دکتر اسماعیل للـه‌گانی مدیرعامل بانک رفاه کارگران و دکتر عارف نوروزی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی(شستا) رسید. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha