۰ نفر

علت ترافیک این روزهای تهران

۶ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۰۹
کد خبر: 816231
علت ترافیک این روزهای تهران

ترافیک تهران اتفاق عجیبی نیست و سالهاست خیابان‌ها، بزرگراه‌ها و معابر تهران در ساعات مختلف شبانه‌روز با ترافیک مواجه می‌شوند اما در روزهای اخیر برخی خیابان‌ها و بزرگراه‌های تهران به دلایل مختلف با حجم گسترده‌ای از ترافیک روبرو شده‌اند که تردد را برای شهروندان دشوار کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، به تازگی برخی از شهروندان مدعی شده‌اند که پلیس در روزهای بارانی و پر ترافیک، در برخی معابر و مقاطع به صورت حضوری یا با دستکاری چراغ راهنمایی، اجازه تردد به خودروها را نداده و راهبندان‌ مقطعی ایجاد می‌کند.

رئیس پلیس راهور پایتخت سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور اما نظر دیگری دارد. او در گفت‌وگو با فارس ادعای ایجاد ترافیک توسط پلیس را رد کرده و گفته پلیس راهور به دنبال مدیریت ترافیک است. موسوی‌پور می‌گوید: مأمور پلیس مستقر در معابر با مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ارتباط مستقیم داشته و محدودیت‌ها را در راستای جلوگیری از گره خوردگی در یک معبر اصلی بالاتر یا پایین‌تر انجام می‌دهد.

پیشتر مهدی چمران درباره دستکاری چراغ‌های راهنمایی و رانندگی گفته بود: توصیه ما این است که این کار کمتر صورت بگیرد اما به هر ترتیب شاید شرایطی به وجود بیاید که باید این کار انجام شود و پلیس مجبور باشد سیستم‌های هوشمند چراغ‌های راهنمایی و رانندگی را دستکاری کند.

علت ترافیک سنگین بزرگراه شهید همت چیست؟

در روزهای اخیر ترافیک سنگینی در بزرگراه شهید همت محدوده غرب به شرق ایجاد شده که معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۵ دلیل ایجاد این ترافیک را انجام یک پروژه مربوط به شرکت آب و فاضلاب تهران و زیر مجموعه شرکت تامین و تصفیه عنوان کرده است.

مقدسی درباره دلیل ترافیک سنگین بزرگراه شهید همت به خبرگزاری شهر گفته است: پروژه‌ای در بزرگراه شهید همت مسیر غرب به شرق حد فاصل پل رودخانه کن تا بزرگراه شهید باکری ایجاد شد و این پروژه مربوط به شرکت آب و فاضلاب تهران و زیر مجموعه شرکت تامین و تصفیه است. این پروژه آب تمام سدهای استان تهران را وارد یک رینگ شبکه‌ای آب رسانی می‌کند تا در برابر بحران‌های آبی که پایتخت با آن مواجه می‌شود؛ بتواند آب شرب تمامی شهروندان تهرانی را تامین کند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۵، محدوده کاری این پروژه را بالغ بر ۹۰ روز کاری اعلام کرده و گفته است: در مجوزهایی که از پلیس بزرگراهی تامین شده به این مسئله اشاره شده است که به دلیل محدودیت‌های ترافیکی که این طرح به وجود می‌آورد باید در ۲ نوبت کاری انجام شود. پیمانکار این پروژه در دو نوبت کاری ۷ صبح تا ۵ بعدازظهر و از ۵ بعدازظهر تا ۷ صبح فعالیت می‌کند.

ترافیک سنگین صبحگاهی در پایتخت

همچنین امروز چهارشنبه ۶ دی ماه رییس مرکز کنترل ترافیک هوشمند پلیس راهور تهران بزرگ، از معابری پرتردد و دارای ترافیک سنگین در پایتخت خبر داد. سرهنگ اسماعیل حسن‌پور گفت: شاهد ترافیک در مسیرهای غربی، شرقی و جنوبی به سمت مرکز شهر تهران و معابری پرتردد و دارای ترافیکی سنگین در سطح پایتخت بودیم.

ترافیک صبحگاهی در روزهای گذشته هفته جاری نیز وجود داشت و حجم زیاد ترددها در ساعات ابتدایی صبح دلیل ایجاد این ترافیک بوده است، از این رو شهروندان باید ترددهای خود را در سطح معابر مدیریت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha