۰ نفر

نیمی از سبد سوختی نیروگاه‌ها با گازوئیل تامین می‌شود

۵ دی ۱۴۰۲، ۲۰:۱۵
کد خبر: 816069
نیمی از سبد سوختی نیروگاه‌ها با گازوئیل تامین می‌شود

سخنگوی صنعت برق گفت: در حال حاضر میزان گاز تحویلی به نیروگاه کمتر از ۴۰ درصد است که با مدیریت مصرف بخش خانگی امکان گازرسانی بیشتر به نیروگاه‌ها فراهم می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق در خصوص میزان ذخیره سوخت در مخازن نیروگاهی گفت: در این خصوص وضعیت بهتری نسبت به سال گذشته داریم. با توجه به اینکه در روزهای اخیر با کاهش دمای هوا میزان مصرف گاز افزایش پیدا کرده، میزان گاز تحویلی به نیروگاه‌ها کمتر از ۴۰ درصد شده است.

او افزود: امیدواریم با طرح‌های مدیریت مصرفی که در بخش گاز در حال اجرا است تحویل گاز بیشتری به نیروگاه‌های کشور انجام شود. در صورتی که گاز مورد نیاز نیروگاه‌ها تأمین شود اولویت اول ما استفاده از سوخت گاز است و در غیر این صورت باید از سوخت پشتیبان که عمدتا سوخت گازوئیل است استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران با اشاره به سبد سوختی نیروگاه‌ها گفت: در حال حاضر ۵۰ درصد، از سوخت گازوئیل در نیروگاه‌ها استفاده می‌شود و حدود ۱۵ درصد هم از سوخت مازوت استفاده می‌شود. از ۱۴۰ واحد نیروگاهی تنها حدود ۱۲ واحد از سوخت مازوت استفاده می‌کنند و در مابقی نیروگاه ها از سوخت گازوئیل، ترکیبی از گازوئیل و گاز استفاده می‌شود.

سخنگوی برق ادامه داد: اگر هموطنان دمای رفاه ۱۸ تا ۲۰ درجه را رعایت کنند و مصرف گاز را کاهش دهند، این امکان میسر خواهد شد که نیروگاه‌ها از سوخت گاز بیشتری استفاده کنند تا در تأمین برق مشترکان مشکلی ایجاد نشود.

او در پاسخ به اینکه در حال حاضر میزان مصرف برق کشور چه میزانی است گفت: حدود ۴۱ هزار مگاوات میزان اوج مصرف روزانه کشور است و در شب‌ها این میزان به بیش از ۴۵ هزار مگاوات می‌رسد. می‌توان گفت بیش از ۳۱ هزار اثر وسایل سرمایشی که در تابستان داشتیم را در زمستان نداریم، هرچند برخی سیستم‌های دوکاره که هم سرمایشی هستند و هم گرمایشی، مورد استفاده قرار می‌گیرند و هموطنان به منظور مدیریت مصرف انرژی دمای آسایش را در این سیستم ها تنظیم کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha