۰ نفر

آمار عجیب گردشگران خارجی ترکیه / حجم سفر ایرانی‌ها رکورد زد

۴ دی ۱۴۰۲، ۱:۳۰
کد خبر: 815676
آمار عجیب گردشگران خارجی ترکیه / حجم سفر ایرانی‌ها رکورد زد

تعداد گردشگران خارجی در ماه نوامبر سال جاری از ترکیه به ۲ میلیون و ۵۲۵ هزار و ۳۴۵ نفر رسید. در این بازه زمانی شهوندان کشورهای که بیشتر از ترکیه بازدید کرده‌اند به ترتیب روسیه، آلمان، بلغارستان، ایران و گرجستان بوده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از عصرایران، حدود ۵۳ میلیون گردشگر خارجی طی ۱۱ ماه سال جاری از ترکیه بازدید کردند. شهروندان روسیه ، آلمان،‌ بریتانیا ،‌ بلغارستان و ایران به ترتیب در رده های اول تا پنجم بزرگترین گردشگران خارجی از ترکیه بودند.

بر اساس داده‌های وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه، ۵۲ میلیون و ۷۴۲ هزار و ۵۲۶ گردشگر در بازه زمانی ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۳ از ترکیه بازدید کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰.۸۲ درصد افزایش یافته است.

ترکیه در این بازه زمانی از ۵۲ میلیون و ۷۴۲ هزار و ۵۲۶ گردشگر میزبانی کرده است که ۴۶ میلیون و ۷۲۵ هزار و ۴۲۴ نفر از بازدیدکنندگان خارجی بوده و ۶ میلیون و ۱۷ هزار و ۱۰۲ نفر از شهروندان تُرکیه مقیم خارج از کشور بودند.

در این بازه زمانی ۶ میلیون و ۸۳ هزار و ۶۹۶ گردشگر روس با افزایش ۲۳.۰۲ درصدی در رده نخست گردشگران خارجی قرار گرفته‌اند. شهروندان آلمان با افزایش ۸.۷۳ درصدی با ۵ میلیون و ۹۵۹ هزار و ۸۴۳ نفر در رده دوم، شهروندان بریتانیا با افزایش ۱۲.۴۴ درصدی با ۳ میلیون و ۷۱۱ هزار و ۸۰۲ نفر در رتبه سوم قرار گرفته‌اند.

پس از این کشورها بلغارستان و ایران نیز در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

تعداد گردشگران خارجی در ماه نوامبر سال جاری از ترکیه به ۲ میلیون و ۵۲۵ هزار و ۳۴۵ نفر رسید.

در این بازه زمانی شهوندان کشورهای که بیشتر از ترکیه بازدید کرده‌اند به ترتیب روسیه، آلمان، بلغارستان، ایران و گرجستان بوده‌اند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha