۰ نفر

باقری: انتخاب مردم فلسطین تنها گزینه برای آینده فلسطین است

۲ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۳۱
کد خبر: 815419
باقری: انتخاب مردم فلسطین تنها گزینه برای آینده فلسطین است

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه همایش بین‌المللی تهران درباره فلسطین با تاکید بر این موضوع که انتخاب مردم فلسطین تنها گزینه برای آینده فلسطین است، تصریح کرد: نگاه آمریکا در مناسبات جهانی نگاه عدالت محور نیست بلکه بر مبنای منافعشان است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه همایش بین المللی تهران درباره فلسطین در جمع خبرنگاران گفت: یکی از اولویت‌های ایران این است که در خصوص فلسطین مردم این کشور تصمیم گیر باشند. اینکه دولت‌های دیگر بخواهند درباره فلسطین تصمیم بگیرند، هیچ توجیهی ندارد.

باقری با اشاره به اینکه انتخاب مردم فلسطین تنها گزینه برای آینده فلسطین است، تصریح کرد: مردم فلسطین نیاز به قیم ندارند. همانطور که دموکراسی برای مردم کشورهای اروپایی مطلوب است، چرا برای مردم فلسطین نباید دموکراسی باشد. انتخاب مردم فلسطین، تنها گزینه برای آینده فلسطین است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان افزود: آن‌ها ۷۵ سال با طرح‌های مختلف برخی کشورها به ویژه آمریکایی‌ها مواجهه بودند. آمریکایی‌ها نمی‌خواهند بپذیرند که مردم فلسطین حق انتخاب دارند. می‌خواهند انتخابی که در چارچوب منافع خودشان است را به مردم فلسطین تحمیل کنند و تصور می‌کنندکه می‌توانند مردم دنیا را فریب بدهند. ولی واقعیتی که در عملیات طوفان الاقصی خودش را نشان داد، این بود که مردم فلسطین ممکن است محاصره را تحمل کنند ولی حاضر نیستند موجودیتشان مخدوش شود.

نگاه آمریکا در مناسبات جهانی نگاه عدالت محور نیست

باقری با تاکید بر اینکه همه باید در مقابل مردم فلسطین سر تسلیم فرود بیاورند، گفت: به نظر ما آن چیزی که می‌تواند راه حل پایدار باشد، این است که همه در مقابل مردم فلسطین سر تسلیم فرود بیاورند و اجازه بدهند مردم فلسطین به عنوان صاحبان اصلی در یک همه پرسی عادلانه شرکت کنند و تصمیم بگیرند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در واکنش به وتوی متمم توقف جنگ علیه غزه توسط آمریکا در شب گذشته گفت: آمریکا از حق وتو دوبار استفاده نکرده است و بارها به خاطر حمایت از منافع خود و تضمین منافع صهیونیست‌ها به ناحق از حق وتو علیه فلسطین استفاده کرده است.

وی ادامه داد: نگاه آمریکا در مناسبات جهانی  نگاه عدالت محور نیست بلکه مبنای نگاه آنها منافعشان است و تلاش می‌کند این منافع را تبدیل به مولفه‌های نظم بین المللی کند لذا بازیگران با آمریکا به مقابله برمی‌خیزند و در هر شرایطی که آمریکا بخواهد نظم خود را بر دنیا تحمیل کند ما مواجه با ناپایداری نظم هستیم. بنابراین این وتوها هم در همان چارچوب است.

معاون سیاسی وزیرخارجه افزود: آمریکایی‌ها در این ۷۷ روز نتوانستند وارد مسیر درستی شوند و به گونه‌ای هدایت شوند تا چارچوبی را ارائه دهند که مورد قبول کشورهای دنیا باشد.

مقاومت رکن انکارناپذیر امنیت در منطقه است

باقری درباره مقاومت گفت: مقاومت یک مولود در منطقه است که هویت و شخصیت مخصوص خود را دارد. مقاومت در فلسطین، لبنان و سوریه بر اساس یک سری اصول رفتار می‌کند و تصمیم می‌گیرد.

وی افزود: مقاومت یک رکن انکارناپذیر ثبات و امنیت در منطقه است. کارویژه عمومی مقاومت که امنیت سازی در منطقه است اکنون یک واقعیت است. مقاومت با همه طرفیت خودش در حال تلاش است تا امنیت را برقرار کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha