۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

آیا دانشجویان ایرانی مقیم خارج می‌توانند خودرو وارد کنند؟

۴ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۲۴
کد خبر: 815367
آیا دانشجویان ایرانی مقیم خارج می‌توانند خودرو وارد کنند؟

دبیر سابق انجمن واردکنندگان خودرو واردات خودرو شرایط واردات خودروهای صفرکیلومتر از سوی دانشجویان مقیم خارج از کشور را اعلام کرد و گفت: اگر فردی بخواهد خودرو صفرکیلومتر وارد کند، باید صاحب کارت بازرگانی بوده و خدمات پس از فروش را از کسانی که مجوز وزارت صمت را دارند خریداری کرده باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین، در شرایطی برخی در فضای مجازی مدعی واردات خودرو از سوی دانشجویان ایرانی مقیم خارج از کشور شده اند که به گفته کارشناسان، این موضوع عملا امکان پذیر نیست. 

 مهدی دادفر، دبیر سابق انجمن واردکنندگان خودرو در گفتگو با خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: بعید می‌دانم همچین اتفاقی بیفتد. سال‌های قبل دانشجویان می‌توانستند ماشینی را که در همان کشور استفاده کرده بودند را وارد کشور کنند، اگر ماشین کارکرده شخص بوده که این موضوع اشتباه است چون واردات خودروهای کارکرده به کشور ممنوع است.

دادفر گفت: اگر خودرو صفرکیلومتر وارد کرده‌اند باید صاحب کارت بازرگانی بوده باشند و خدمات پس از فروش را از کسانی که مجوز وزارت صمت را دارند خریداری کرده باشند؛ ضمن این این فرد باید اجازه ثبت سفارش گرفته و در صف تخصیص ارز قرار بگیرند. از بانک مرکزی ارز را بگیرند و به بانک خارج از کشور حواله کرده و ماشین خریداری و وارد کشور کنند و در نهایت تشریفات گمرکی را طی کنند.

دبیر اسبق انجمن واردکنندگان خودرو گفت: اصلا و ابدا با این روندی که گفتم واردات خودرو ممکن نیست، شخص مدعی واردات به این شکل اشتباه می‌گوید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha