۰ نفر

سرعت شگفت‌انگیز گوشی جدید سامسونگ! + عکس

۲ دی ۱۴۰۲، ۲:۳۰
کد خبر: 815286
سرعت شگفت‌انگیز گوشی جدید سامسونگ! + عکس

فرکانس تراشه‌ی گرافیکی Xclipse ۹۴۰ در پردازنده‌ی گوشی گلکسی S۲۴، تقریباً دو برابر Xclipse ۹۲۰ خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از زومیت، با وجود نزدیک‌شدن به سال جدید میلادی و رونمایی رسمی از سری گلکسی S۲۴، هنوز جزئیات زیادی از پردازنده‌ی اگزینوس ۲۴۰۰ اعلام نشده است؛ به ویژه پردازنده گرافیکیِ آن یعنی Xclipse ۹۴۰ که قرار است با همکاری AMD، سازنده نام‌آشنای کارت گرافیک AMD و با معماری RDNA۳ ساخته شود. این تراشه می‌تواند در قیمت گوشی تأثیرات خود را بگذارد.
اگرچه به جزئیاتی مانند بهبود عملکرد رهگیری پرتو قبلاً اشاره شده، اما تاکنون مشخصات دقیقی از این پردازنده گرافیکی به بیرون درز نکرده است. روی کاغذ، Xclipse ۹۴۰ پیشرفت‌های قابل‌توجهی نسبت به Xclipse ۹۲۰ دارد و فرکانس آن تقریباً دو برابر نسل قبلی خود است.

باتوجه به اطلاعات منتشر شده از سوی LaidBackDev در شبکه‌ی اجتماعی X، پردازنده گرافیکی جدید با معماریِ بهبودیافته‌ی RDNA۳ در فرکانس ۱۰۹۵ مگاهرتز عمل می‌کند؛ آن هم درحالی‌که فرکانس Xclipse ۹۲۰ محدود به ۵۵۵ مگاهرتز است.

عملکرد عجیب پرچمدار سامسونگ در بازی!

با وجود این، واحدهای محاسباتی این دو پردازنده در گوشی سامسونگ یکسان باقی می‌ماند و Xclipse ۹۴۰ بدون تغییر نسبت به نسل قبل، ۶ واحدِ محاسباتی خواهد داشت.

گفته می‌شود که Xclipse ۹۴۰ چهار گیگابایت حافظه‌ی گرافیکی دارد که برای اجرای آخرین بازی‌ها با قابلیت رهگیری پرتو کافی است، هرچند باید توجه داشت که آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس در این زمینه دست بالا را دارند.

در اجرای بازی Resident Evil Vilage، مشخص شد که پردازنده گرافیکیِ هر دو پرچمدار اپل ۶ گیگابایت حافظه دارد که برای اعمال تنظیمات بصریِ بهتر در این بازی ضروری است. باید دید در صورت انتشار این بازی برای گلکسی S۲۴ اولترا، عملکرد آن چگونه خواهد بود.
همانطور که در بنچمارک‌های قبلی مشخص شده بود، افزایش فرکانس موجب شده این پردازنده عملکرد بهتری از خود نشان دهد. Xclipse ۹۴۰ در مقایسه با پردازنده گرافیکیِ توانمند آدرنو ۷۵۰ در اسنپدراگون ۸ نسل ۳، در آزمون OpenCL گیک‌بنچ توانست نمرات مشابهی کسب کند؛ در حالی‌که در آزمون ولکان تنها ۱۰ درصد از آن کندتر بود.

همچنین باید در نظر داشت که پردازنده‌های گرافیکی، اغلب می‌توانند با فرکانس بوست اجرا شوند، اما این موضوع در اجرای اپلیکیشن‌های مختلف تفاوت دارد، بنابراین اگر Xclipse ۹۴۰ بتواند این اعداد را در اجرای اکثر برنامه‌ها حفظ کند، تردیدی نیست که عملکرد فوق‌العاده‌ای خواهد داشت.

سرعت شگفت‌انگیز گوشی جدید سامسونگ! + عکس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha