۰ نفر

به گزارش سرویس مواد غذایی اقتصادآنلاین؛

چرا نباید پنیر رو به تنهایی بخوریم؟ + لیست قیمت انواع پنیر

۲ دی ۱۴۰۲، ۱:۰۰
کد خبر: 814951
چرا نباید پنیر رو به تنهایی بخوریم؟ + لیست قیمت انواع پنیر

در این مطلب به بررسی قیمت انواع پنیر می پردازیم.

اقتصاد آنلاین - فائزه امین پویا؛ تا حالا شنیدی می‌گن "پنیر رو خالی نخور، خنگ می‌شی" ؟ شاید اولش فک کنی که خب از قدیم یه چیزی همین جوری گفتن. اما می‌دونستی که این قضیه واقعاً دلیل علمی داره؟ حالا چرا نباید پنیر رو خالی بخوریم؟ دلیل علمی این قضیه چیه؟ پس پنیر رو با چی بخوریم؟

چرا نباید پنیر رو به تنهایی بخوریم؟

دلیل علمی این که چرا نباید پنیر رو به تنهایی بخوریم؟ بنابر آنچه که در مجله کوپا آمده است اینه که دانشمندان امروزه می‌گن که خوردن پنیر به تنهایی باعث کندی ذهن می‌شه البته نه این که هوش فرد کم شه، فقط سرعت عملکرد ذهن رو پایین میاره. حالا این چند تا دلیل داره. البته پنیر واقعاً هم بد نیست. درواقع میزان پروتئین و کلسیم خیلی بالایی داره که به شدت برای افراد به خصوص خانم‌های باردار توصیه می‌شه. میزان پروتئین در پنیر اونقدر زیاده که با گوشت برابری می‌کنه و گیاهخوارای عزیز می‌تونن از اون به عنوان جایگزین استفاده کنن. اما برای حل مشکلات ناشی از تنها خوردن پنیر بهترین راه‌حل اینه که اونو با مکمل غذایی مخصوصش یعنی گردو میل کنیم. در ادامه با دلایل وجود این مکمل غذایی عزیز آشنا می‌شیم.

وجود آنزیم تیرامین در پنیر

اولین مورد اینه که در پنیر یه آنزیمی وجود داره به اسم تیرامین. حالا این آنزیمه چیکار می‌کنه؟ اگه مقدارش خیلی زیاد بشه، وارد مغز می‌شه و باعث ایجاد سردی در مغز می‌شه. این سرعت کارکرد مغز رو پایین میاره. مخصوصاً اگه اون پنیر مونده باشه. حالا نه این که خراب شده باشه، ولی هرچی مدت زمان بیشتری از تولید پنیر بگذره و بیشتر تو آب و نمک بمونه؛ میزان تیرامین اون هم بیشتر می‌شه. علت بیشتر سردردهای میگرنی صبحگاهی در بیشتر افراد هم همین گزینه می‌تونه باشه.

البته اگه مقدار آنزیم تیرامین وارد شده به بدن کم باشه؛ بدن انسان خودش اونو تجزیه می‌کنه. اما وقتی که میزانش زیاد باشه نیاز به یه نیروی کمکی هست که سرشار از مس باشه.

راه‌حل : استفاده از یه مکمل غذایی

در این مواقع بهترین گزینه که از قدیم گفتن با پنیر خورده شه خوبه؛ گردوئه. گردو بخاطر بخاطر داشتن مس اثر این آنزیم رو از بین می‌بره. درواقع تجزیه‌اش می‌کنه و اجازه نمی‌ده از سد خونی مغز بگذره و روی عملکردش تأثیر بذاره.

وجود مقدار زیادی کلسیم در پنیر

مورد دوم اینه که مقدار کلسیم و فسفر در بدن باید به اندازه و معتدل باشه. پنیر جزء لبنیاته و طبیعتاً کلیسم زیادی داره. حالا اگه میزان کلسیم در بدن زیاد شه و این تعادل کلسیم و فسفر بهم بخوره. سلول‌های مغزی با کمبود فسفر مواجه می‌شن و این روی عملکردشون و سرعت عملکردشون تأثیر منفی داره. حالا کدوم مکمل غذایی هست که بتونه این کمبود فسفر رو تأمین کنه؟

راه‌حل : استفاده از گردو در کنار پنیر

بله درسته گردو فسفر زیادی داره و در کنار پنیر می‌تونه میزان کلسیم و فسفر بدن رو معتدل کنه و فسفر مورد نیاز سلول‌های مغزی رو هم تأمین می‌کنه.

طبع سرد پنیر

مورد سوم هم اینه که پنیر از نظر طب سنتی طبع سردی داره. حالا خوردن این ماده‌ی غذایی در اول صبح ممکنه باعث پایین اومدن فشار خون بشه. شاید تأثیر زیادی در حال و هوای ما نداشته باشه اما تأثیر بدی روی سلامت بدن ما می‌ذاره که ما متوجه نمی‌شیم. چه جوری؟ به این صورت فشار خون کم می‌شه، درنتیجه خون کمتری به مغز می‌رسه که این باعث کاهش سرعت سلول‌های مغز می‌شه. این باعث می‌شه تا چند دقیقه یا چند ساعت بعد از خوردن پنیر، شخص در انجام تجزیه و تحلیل کند به نظر برسه. البته این تأثیر موقتیه و بعد از این که فشار خون به حالت طبیعیش برگرده؛ درست می‌شه.

راه‌حل : استفاده از یه مکمل دارای طبع گرم

اما برای جلوگیری از این اتفاق بازم بهترین گزینه اینه که در کنار پنیر، گردو که طبع گرمی داره خورده بشه تا سرمای پنیر خنثی بشه و به بدن به حالت طبیعیِ خودش برسه.

برای مطالعه بیشتر درباره قیمت انواع مواد غذایی در بازار روز می توانید به سرویس"مواد غذایی" اقتصاد آنلاین مراجعه کنید توجه داشته باشید این قیمت ها از فروشگاه های آنلاین استخراج شده اند و اقتصاد آنلاین دخل و تصرفی در قیمت ها ندارد.

قیمت انواع پنیر
نوع نام محصول مقدار قیمت / تومان
پنیر محلی پنیر سیاهمزگی تالش ۱ کیلویی ۳۹۰,۰۰۰
پنیر لیقوان گوسفندی ۳۰۰,۰۰۰
پنیر کوزه گوسفندی ۴۱۶,۷۰۰
پنیر خیکی گوسفندی ۴۱۶,۷۰۰
پنیر پونه محلی ۱۴۵,۰۰۰
پنیر پاستوریزه پنیر خامه ای ویلی کاله ۲۰۰ گرم
۳۹,۰۰۰
پنیر لبنه می ماس ۳۰۰ گرم ۵۰,۰۰۰
پنیر سفید ایرانی پگاه ۴۰۰ گرم ۴۴,۴۰۰
پنیر سفید ایرانی صباح ۴۰۰ گرم
۴۴,۴۰۰
سایر پنیرها پنیر پیتزا مخلوط مطهر ۵۰۰ گرم ۱۹۶,۰۰۰
پنیر پیتزا رنده شده شه وین ۱۰۰۰ گرم ۲۶۰,۰۰۰
پنیر ماسکار پونه کاله ۲۰۰ گرم ۴۲,۰۰۰
پنیر ورقه ای پارمسان کاله ۱۸۰ گرم
۷۳,۰۰۰

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha