۰ نفر

نصف خودروهای ایران فرسوده است!

۲۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۵۸
کد خبر: 814392
نصف خودروهای ایران فرسوده است!

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: ۴٠ میلیون وسیله نقلیه در کشور وجود دارد، به عبارت دیگر به ازای هر دو نفر یک وسیله نقلیه فعال است که ۴٧ درصد این وسایل نقلیه در سن فرسودگی قرار دارند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، سید کمال هادیانفر، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی در مراسم افتتاحیه هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته با بیان اینکه بیش از ۵٢ میلیون نفر در کشور گواهینامه رانندگی دارند، اظهار داشت: ۴٠ میلیون وسیله نقلیه در کشور وجود دارد، به عبارت دیگر به ازای هر دو نفر یک وسیله نقلیه فعال است که  ۴٧ درصد این وسایل نقلیه در سن فرسودگی قرار دارند.

وی ادامه داد: ١۴۴٠ شهر و بیش از ٢٧٠ هزار کیلومتر جاده داریم از این رو با موضوع مهم مدیریت ترافیک مواجه هستیم. امسال ٧ میلیارد تردد در جاده‌ها ثبت شده که نسبت به سال گذشته ۶ درصد افزایش داشته‌است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی با بیان اینکه موضوع مهم پیشگیری از تصادفات است و دربرنامه هفتم همه دستگاه‌ها مکلف به انجام اقداماتی برای کاهش تصادفات هستند که البته برخی از دستگاه‌ها از آن غافل هستند، گفت: در سال ٨٣ بیش از ٢٨ هزار کشته در تصادفات جاده‌ای داشتیم که اگر با همان روند پیش می‌رفتیم تا ٣۵ هزار کشته تا به امروز  می‌رسیدیم اما با اقدامات انجام شده این روند کاهش رخ داده به آمار ١٩ هزار نفر در سال گذشته رسیدیم.

وی گفت: در تصادفات ٣۶٠ هزار نفر معلول و مجروح می‌شوند که حدود ٢٠ درصد افرادی که در تصادفات مجروح می‌شوند قطع نخاع می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha