۰ نفر

وزیر اقتصاد اعلام کرد:

اکرام و اعتماد، ویژگی های اصلی سامانه هوشمند خیرات نان/ امیدوارم روزی از بین رفتن فقر در کشور را جشن بگیریم

۲۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۳۲
کد خبر: 813603
اکرام و اعتماد، ویژگی های اصلی سامانه هوشمند خیرات نان/ امیدوارم روزی از بین رفتن فقر در کشور را جشن بگیریم

وزیر امور اقتصادی و دارایی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه فرآیند ایجاد شده در حوزه خیرات هوشمند و نذورات نان، بتواند زمینه ای را فراهم نماید که اطمینان داشت تمام گروههای نیازمند، توانسته اند از طریق این ساز و کار، نیاز روزانه خود را تامین کنند، گفت: امیدواریم که روزی از بین رفتن فقر در کشور را جشن بگیریم.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در آیین رونمایی از سامانه هوشمند خیرات و نذورات نان گفت: امور خیریه در کشور، نیازمند تسهیل بوده و باید از شفافیت لازم برخوردار باشد؛ همانطور که رییس جمهور تاکید کردند که در بسیاری از اقتصادها، یک بخش مربوط به فعالیت های غیرانتفاعی و انجمن خیریه ها وجود دارد، این تقاضا هم از سوی خیرین و نهادها وجود داشت تا بستری که دولت در حوزه هوشمندسازی یارانه آرد ایجاد کرده، بتواند به انجمن ها و خیریه ها کمک کند. البته وزارت اقتصاد هم با آغوش باز به استقبال این پیشنهاد رفته و بستر این کار هم به لحاظ فناوری، از سوی بانک سپه فراهم شد.

وی افزود: این سامانه دو ویژگی حائز اهمیت دارد که شامل اکرام و اعتماد است. اکرام به این معنا که هیچ یک از خریداران در زمان خرید متوجه نمی شوند که کارت هایی که کشیده شده است، متعلق به نیازمندان یا افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی است و عزتمندانه خرید کرده و خارج می شوند.

به گفته خاندوزی، حدود نود درصد مبلغ خرید، توسط خیرین پرداخت شده و ده درصد از حساب افراد تحت پوشش کسر می شود.

وزیر اقتصاد گفت: ویژگی بعدی هم اعتماد است، کسانی که بانی هستند ثانیه به ثانیه بازخورد این را که چه کسی، کجا و چه تعداد از این منبع خیر استفاده کرده را بدون حضور هیچ واسطه ای می بینند.

خاندوزی بیان کرد: حدود ۳۲ هزار تراکنش و یا ۳ میلیارد تومان تا قبل از آیین رونمایی امروز، توسط خیرین انجام شده و یک و نیم میلیون نفر هم به عنوان خریدار از این نود درصد منبع خیر،در فرآیند خرید خود استفاده کرده اند.

وی تصریح کرد: امیدوارم این فرآیند را به نحوی پیش ببریم که روزی با این رویای تحقق یافته سر بر بالین بگذاریم که مطمئن باشیم تمام گروه هایی که نیازمند دست یافتن به این حداقل ها بوده اند، توانسته اند از طریق این ساز و کارها نیاز روزانه خودشان را تامین کنند و گرسنه ای سر بر بالین نگذارد.

وزیر اقتصاد گفت: امیدواریم مسیری که به وجود آمده با قدرت ادامه پیدا کند و فراگیر شود؛ چرا که از خارج از کشور هم افراد می توانند در این امر خیر مشارکت کنند.

خاندوزی گفت: این پوشش فراگیر، سیاست های کاهش فقر کشور را در دستور کار قرار داده که امیدواریم روزی هم بتوانیم برای اینکه چنین هدفی محقق شده، جشن بگیریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha