۱ نفر

در گفت و گو با اقتصاد آنلاین مطرح شد؛

ابهام در آینده بازار طلا / بازی انس جهانی با قیمت طلا و سکه شروع شد

۲۱ آذر ۱۴۰۲، ۹:۱۶
کد خبر: 813287
ابهام در آینده بازار طلا / بازی انس جهانی با قیمت طلا و سکه شروع شد

یک فعال بازار طلا و سکه با اشاره به روند کاهشی قیمت انس در بازارهای جهانی، آینده قیمت طلا را تا حدود زیادی غیرقابل پیش‌بینی عنوان کرد.

اقتصاد آنلاین-مهدی جهانشاهلوراد: روند کاهش قیمت انس جهانی همچنان ادامه دارد، به نحوی که در معاملات روز گذشته بازار، انس ۱۹۸۵ دلار شد.

در روزهایی که تقاضا هیچ اثری در بازار سکه و طلا ندارد و حباب قیمت تقریبا در نوسان‌های اخیر، ثابت بوده است، نرخ ارز نیز ثبات نسبی داشته و رکورد شکنی‌های انس در بازارهای جهانی، قیمت طلا و سکه را تغییر می‌دهد.

محمدکشتی آرای، فعال بازار طلا با بیان اینکه قیمت‌ها در بازار کاهشی است، به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت:  انس جهانی ۱۰ دلار کاهش یافت و به زیر ۲ هزار دلار رسید که همین امر باعث شد به طور متوسط ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان قیمت سکه کاهش یابد، نیم سکه و ربع سکه  نیز ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت اما سکه یک گرمی تغییری نداشت .قیمت طلای ۱۸ عیار نیز ۲۰ هزار تومان کاهش یافت.

به گفته کشتی‌آرای، این تغییر قیمت‌ها، نوسان عادی بازار است؛ اما همچنان رکود ادامه دارد و تقاضا تغییری نکرده است.

هر چند برخی تحلیل‌گران، تغییرات نرخ بهره آمریکا را عامل نوسان انس جهانی عنوان می‌کنند، این فعال بازار معتقد است مساله جنگ غزه به افزایش قیمت اخیر طلا منجر شده است.

وی می‌گوید: در حال حاضر جنگ حالت فرسایشی گرفته است و این امر، باعث شد التهاب بازارهای جهانی فروکش کند و قیمت‌ها کاهش داشته باشد.

کشتی‌آرای در پاسخ به این سوال که چه زمانی احتمال دارد بازار طلا از رکود خارج شود، گفت: شرایط کنونی برای تمام اقتصاد کشور است، مسکن در رکود قرار دارد بورس کاهشی می‌شود و وضعیت مختص بازار طلا نیست همه بازارها در یک راستا هستند.

وی درباره آینده بازار طلا نیز گفت: اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی که به وجود می‌آید می‌تواند در بازار اثر داشته باشد و باعث نوسان شود اما در حال حاضر نمی‌توان آینده را پیش‌بینی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha