۰ نفر

سرمایه گذاری در صنعت هتلداری

۱۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۴۰
کد خبر: 812155
سرمایه گذاری در صنعت هتلداری

​ در شهرهای گردشگری همچون شیراز می‌توان با سرمایه‌گذاری در صنعت هتلداری بازدهی قابل قبولی را مشاهده کرد، همان‌طور که هتل چمران شیراز با بیش از ۱۰ سال سابقه به‌عنوان یکی از اقامتگاه‌های پررونق این منطقه شناخته می‌شود. ​

صنعت گردشگری روزبه‌روز در حال گسترش بوده و هتل‌ها هر روز از پذیرش مسافران استقبال می‌کنند پس ازآنجایی‌که تعداد افرادی که به‌دنبال بازدید از مقاصد دیدنی هستند رو به افزایش است، می‌توان گفت که هتل‌ها سرمایه‌گذاری خوبی به‌نظر می‌رسند.

با مفهوم سرمایه‌گذاری در صنعت هتلداری بهتر آشنا شوید

درحالی‌که نام صنعت هتلداری نشان می‌دهد که تنها بر روی هتل‌ها متمرکز شده اما در تعریف اصلی، این صنعت شامل تمام اقامتگاه‌های موقت مانند مسافرخانه‌ها، هتل آپارتمان، کلبه‌های تفریحی و اقامتگاه‌های سنتی است.

هنگام درنظرگرفتن سرمایه‌گذاری روی هتل شما می‌توانید در سهام، دارایی‌ها، خرید بخشی یا کل ملک هتل شریک شوید یا اینکه برای دستیابی به سود، در بازسازی و تامین مالی مورد نیاز برای ساخت هتل‌های جدید مشارکت داشته باشید.

باید به این مسئله توجه کنید که در کشور ما نیز با توجه به اینکه در هر شهر و استانی جاذبه‌های زیادی وجود دارد که موجب جذب گردشگران می‌شود، صنعت هتلداری و سرمایه‌گذاری در این زمینه در سال‌های اخیر رونق خوبی داشته است.

برای مثال می‌توان گفت که هتل چمران شیراز با قرارگیری در موقعیتی مناسب و ارائه خدمات باکیفیت با استقبال خوبی از سوی مسافران روبه‌رو می‌شود و به‌عنوان یکی از سرمایه‌گذاری‌های موفق در صنعت هتلداری کشور به‌شمار می‌رود.

سرمایه‌گذاری در هتل چه مزایایی دارد؟

ارزشمندبودن سرمایه‌گذاری در هتل‌ها را می‌توان از جنبه‌های مختلفی مورد بررسی قرار داد. در سطح پایه یک هتل می‌تواند درآمد بلندمدتی فراهم کند که به گسترش ثروت کمک می‌کند، دیگر مزایا به شرح زیر است.

تقاضای بالا برای دریافت خدمات گردشگری

با توجه به اینکه خدماتی که هتل‌ها ارائه می‌دهند تنها محدود به اجاره اتاق نیست، وجود امکاناتی همچون رستوران و کافه‌ها، اسپا، استخر، سونا، سالن‌های ورزشی، زمین‌های بازی و حتی سرویس‌های حمل‌ونقل بسیاری از افراد را به سمت استفاده از این امکانات سوق می‌دهد.

از همین رو می‌توان این‌طور گفت با وجود اینکه تقاضا برای استفاده از این خدمات ادامه دارد، سرمایه‌گذاری در هتل‌ها می‌تواند به معنای ایجاد سود قابل توجه در زمان حال و آینده باشد.

برتری صنعت هتلداری نسبت به دیگر سرمایه‌گذاری‌های ملکی

یکی از هیجان‌انگیزترین ویژگی‌هایی که هتل‌ها ارائه می‌دهند و در سایر سرمایه‌گذاری‌های ملکی دیده نمی‌شود، توانایی تنظیم نرخ اتاق براساس میزان تقاوضا و تغییرات فصلی است.

ازآنجایی‌که تقاضا در صنعت هتل‌داری می‌تواند به شدت به عوامل محلی متکی باشد، صاحبان هتل و سرمایه‌گذاران می‌توانند به‌طور کامل از فصل‌هایی که تقاضا برای سفر بالا است برای تغییر نرخ و کسب سود بیشتر استفاده کنند تا از این طریق آسیب‌های ناشی از زمان‌هایی که تقاضا کم‌تر است را کاهش دهند.

یک مزیت نادیده گرفته شده مرتبط با تبدیل‌شدن به یک سرمایه‌گذار هتل، فرصت لذت‌بردن از امکانات و خدماتی است که برای مهمانان خود در اقامتگاه ایجاد کرده‌اید.

بسته به موقعیت هتل یا هتل‌هایی که در آنها سرمایه‌گذاری می‌کنید، ممکن است از آب‌وهوای عالی و جاذبه‌های هیجان‌انگیز اطراف نیز بهره‌مند شوید این مورد مثال دیگری از تفاوت سرمایه‌گذاری در هتل با سایر گزینه‌های ملکی است.

سرمایه گذاری در صنعت هتلداری

پتانسیل بالا در صنعت هتلداری برای افزایش ارزش دارایی

هنگامی که در یک هتل سرمایه‌گذاری می‌کنید، ممکن است بعد از مدتی بخواهید چندین تغییر در ملک ایجاد کنید که می‌تواند شامل بهبود ظاهر خارجی، تغییر خدمات یا ویژگی‌های هتل باشد.

با اجرای چنین تدابیری می‌توان انتظار داشت که محبوبیت هتل شما افزایش یابد و منجر به رزرو بیشتر و بازگشت سرمایه بالاتر شود که به نوبه خود امکان دارد در بالابردن ارزش ملک نیز تاثیرگذار باشد.

تنوع بالا برای ایجاد سبد سرمایه‌گذاری در صنعت هتلداری

استراحتگاه‌ها، هتل‌های لوکس، مسافرخانه‌ها، اقامتگاه‌های سنتی و سوئیت‌ها انواع مختلفی از مکان‌های اقامتی است که در دسترس مشتریان قرار می‌گیرند.

هر کدام از این موارد از قیمت‌های بالا تا مقرون‌به‌صرفه و کم‌هزینه متغیر هستند که سرمایه‌گذاری در هر کدام نیازمند مبالغ مختلفی است و از این طریق می‌توانید یک سبد سرمایه‌گذاری متنوع ایجاد کنید.

برخورداری از تسهیلات با سرمایه‌گذاری در صنعت هتلداری

مالکیت ملک به‌طور کلی شامل پرداخت هزینه‌های جانبی و مالیات می‌شود اما با مدیریت یک هتل در کنار تنظیم اظهارنامه‌های مالیاتی می‌توان از تسهیلات بانکی به‌منظور بازسازی یا ارتقای کیفیت خدمات بهره‌مند شوید.

موارد مهمی که باید برای سرمایه‌گذاری روی هتل در نظر گرفت

درصورت آشنایی با بسیاری از مزایای مرتبط با سرمایه‌گذاری در هتل، ممکن است برای شروع این کار آماده باشید اما عواملی وجود دارد که باید قبل از انجام این کار در نظر بگیرید و به شرح زیر هستند.

اهمیت موقعیت مکانی در سرمایه‌گذاری هتل

آیا می‌دانستید موقعیت مکانی یک هتل می‌تواند بر محبوبیت و سودآوری آن تاثیر زیادی بگذارد؟ به‌عنوان مثال، هتل‌هایی که نزدیک به مراکز شهر، مکان‌های دیدنی و تفریحی هستند، نسبت به اقامتگاه‌های دورافتاده، گردش مالی بیشتری دارند.

مدیریت صحیح و اصولی در هتل

مدیریت هتلداری می‌تواند در بازگشت سرمایه اهمیت زیادی داشته باشد، به این دلیل که مدیریت و عملیات بخش‌های مختلف مانند ارائه سرویس غذا و نوشیدنی، خانه‌داری و امکانات رفاهی بر ایجاد رضایت مشتری تاثیر می‌گذارد.

امتیازات و رتبه‌های کم‌تر می‌تواند منجر به رزرو پایین و کاهش سود شود. در همین حال، هتل‌هایی با امتیاز بالا احتمالا شاهد حضور تعداد مهمانان بیشتر و بازگشت سرمایه خوبی خواهند بود.

تقاضای بازار و رقابت در صنعت هتلداری

نیازهای مشتری به‌طور مکرر تغییر می‌کند که باعث افزایش تقاضای بازار و رقابت در صنعت هتلداری می‌شود.

قبل از سرمایه‌گذاری در این زمینه، بررسی تحلیل بازار املاک و روندهای گردشگری می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری آگاهانه کمک کند.

سرمایه گذاری در صنعت هتلداری

با فلای تودی هتل خود را به دیگران معرفی کنید

از سری خدماتی که می‌تواند در صنعت هتلداری اهمیت پیدا کند امکان دسترسی راحت مسافران به رزرو اتاق است که برای این منظور معرفی هتل همراه با خدمات در پلتفرم فلای تودی می‌تواند کمک‌کننده باشد.

از دیگر خدماتی که این پلتفرم معتبر در زمینه گردشگری در اختیار کاربران قرار می‌دهد شامل امکان خرید بلیط قطار، هواپیما و رزرو هتل در شهرهای خارج از کشور است.

جمع‌بندی

سرمایه‌گذاری در زمینه صنعت هتلداری می‌تواند مزایای زیادی را برای علاقه‌مندان به این کار به‌دنبال داشته باشد که برخی از آن‌ها شامل بازگشت سرمایه مناسب، پتانسیل بالا برای افزایش ارزش دارایی، برتری نسبت به دیگر سرمایه‌گذاری‌های ملکی و برخی موارد دیگر باشد.

در این راستا باید به عوامل مختلفی همچون موقعیت مکان، مدیریت صحیح و مناسب در کنار بررسی تقاضای بازار و رقابت در صنعت هتلداری توجه داشته باشید تا به یک سرمایه‌گذاری موفق دست پیدا کنید.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهین IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
    0 0
    با سپاس از توضیحات سودمند شما برای سرمایه گذاری در ساخت هتل و خرید سهام هتل های در حال ساخت چه پیشنهادی دارید؟