۲ نفر

در گفت و گو با اقتصاد آنلاین مطرح شد؛

سرمایه گذاری ۳ میلیارد یورویی ومعادن در ۶۱ پروژه

۱۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۸:۲۶
کد خبر: 811995
سرمایه گذاری ۳ میلیارد یورویی ومعادن در ۶۱ پروژه

مدیرعامل ومعادن با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان باید بتوانند بهره وری این مجموعه را ارتقاء بخشند، گفت: حضور شرکتهای دانش بنیان در این حوزه، کاملا مورد استقبال است و بر این اساس، در حال اجرای ۷طرح از ۴۸ طرح پروژه پیشران در نقاط مختلف کشور هستیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین_سمانه ناغی: اردشیر سعد محمدی روز دوشنبه در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه در مورد عملکرد «ومعادن »توضیح داد: سهم ریالی سرمایه گذاری های انجام شده در پروژه ها بالغ بر ۴۰ هزار و ۵۲ میلیارد ریال از ابتدای ۱۴۰۱ تاکنون است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص حضور شرکتهای دانش بنیان گفت: حضور شرکت های دانش بنیان در صنعت مس مورد توجه قرار دارد و در واقع شرکتهای دانش بنیانی که بتوانند بهره وری این مجموعه را ارتقا بخشند، حتما مورد استقبال قرار می گیرند و دست آنها را می فشاریم.

به گفته سعدمحمدی، اکنون شرکت گسترش کاتالیست ایرانیان از دانش بنیان های «ومعادن »به حساب می آید و علاوه براین شرکت کاوشگران صنایع معدنی راشا در حوزه پژوهش در صنایع معدنی فعال است که سهامداران و سرمایه گذاران آن از شرکت های بسیار بزرگ و شناخته شده در حوزه معدن و فولاد هستند و اکنون طرح تبدیل سرباره کوره به کنسانتره، از برنامه های این شرکت دانش بنیان است.


مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات از معدن مس جانجا واقع در نهبندان سیستان و بلوچستان به عنوان یکی از پروژه های مهم شرکت ملی مس یاد کرد که استخراج مس همراه با طلا را شامل می شود و افزود: برای استخراج و راه اندازی کارخانه فرآوری ۴۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری می شود و عیار متوسط این معدن ۲۶ صدم درصد است که در مقایسه با معادن دیگر مس کشور پایین است.

وی تصریح کرد : انتظار می رود سالی ۱۶ میلیون تن ماده معدنی از این معدن برداشت شود، در واقع این معدن به سالیانه ۵۵ تا ۶۰ میلیون تن باطله برداری دارد و در مجموع ۷۵ میلیون تن عملیات معدنی در آن اجرا خواهد شد.

سعدمحمدی در زمینه سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در پروژه‌های مختلف «ومعادن»، تصریح کرد: راهبری و اجرای هفت طرح از ۴۸ طرح پیشران اقتصادی کشور، به شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات واگذار شده است.

وی افزود: علاوه‌ بر این، در حال اجرای هفت پروژه دیگر در نقاط مختلف کشور هستیم و از آنجایی که در ترکیب سهام‌داران عمده، سه تولیدکننده بزرگ کنسانتره و گندله کشور یعنی شرکت‌های معدنی و صنعتی گل‌گهر، چادرملو و گهرزمین قرار دارند، تامین بخشی از سرمایه لازم جهت اجرای پروژه‌های این شرکت‌ها را نیز بر عهده گرفته‌ایم.

سعدمحمدی گفت: در حال حاضر مجموعا در ۶۱ پروژه به میزان سه میلیارد یورو سرمایه‌گذاری کرده‌ایم که این رقم شگفت‌انگیز، حاکی از عملکرد مطلوب ما طی سالیان اخیر بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha