۰ نفر

گزارش اقتصادآنلاین از بازار موبایل؛

ماجرای گوشی‌های آیفون ۱۵ که بدون ریجستری در ایران استفاده می‌شوند چیست؟ + لیست قیمت انواع آیفون

۱۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۳۰
کد خبر: 811958
ماجرای گوشی‌های آیفون ۱۵ که بدون ریجستری در ایران استفاده می‌شوند چیست؟ + لیست قیمت انواع آیفون

در این مطلب به بررسی قیمت انواع گوشی آیفون می پردازیم.

اقتصاد آنلاین - فائزه امین پویا؛ سال گذشته پس از عرضه آیفون ۱۴ به دلایلی ورود و رجیستر آن در کشور ممنوع اعلام شد و همین موضوع باعث شد دارندگان این گوشی ها عملا نتوانند از گوشی خود استفاده کنند. این موضوع باعث افت قیمت گوشی های سری ۱۴ و افزایش قیمت آخرین سری گوشی های اپل یعنی آیفون ۱۳ شد. در روزهای گذشته آیفون ۱۵ نیز وارد بازارهای جهانی شده و اکنون برای طرفداران آیفون که می خواهند آخرین نسل این گوشی ها را داشته باشند این سوال مطرح می شود که آیا آیفون ۱۵ در ایران قابل استفاده است؟ آیا واردات آیفون ۱۵ به ایران آزاد می شود یا مانند آیفون ۱۴ با محدودیت مواجه می شود. در ادامه با توجه بررسی هایی که مجله تخصصی گوشی شاپ به عمل آورده است به این سوالات پاسخ می دهیم.

آیا آیفون ۱۵ در ایران رجیستر می شود؟

سری ۱۵ گوشی های آیفون شامل ۴ مدل آیفون ۱۵، آیفون ۱۵ پلاس ، آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس وارد بازارهای جهانی شده اند و در دسترس عده زیادی قرار گرفته اند اما آیفون ۱۵ چه زمانی وارد ایران می شود؟ در حال حاضر هیچ وقت!

گرچه از قبل انتظار داشتیم که واردات آیفون ۱۵ به کشور ممنوع اعلام شود اما برخی به تغییر سیاست های دولت امیدوار بودند تا اینکه مهدی عبقری، دبیر انجمن واردکنندگان موبایل به این امید خاتمه داد و گفت هر نوع گوشی آیفونی که بعد از تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۱به کشور وارد شده باشد قاچاق بوده و در ایران رجیستر نمی شود. عبقری همچنین گفت افرادی که سعی در دور زدن قانون رجیستری آیفون در ایران به روش های گوناگون از جمله استفاده از دانگل مجزای سیم‌کارت‌ خور را دارند توسط سامانه همتا قابل شناسایی هستند.

با وجود همه خبرهای بدی که پیرامون رجیستر آیفون ۱۵ در ایران وجود دارد می توان به تغییر سیاست ها در این خصوص امیدوار بود زیرا پیش از این بارها شاهد تغییر سیاست های ناگهانی دولت در زمینه های گوناگون بوده ایم.

با توجه به این که علیرغم ممنوعیت ورود آیفون ۱۴ به ایران تعداد زیادی از این گوشی به صورت غیرقانونی وارد کشور شده و همچنین راه برای ورود گوشی های تقلبی باز شده است، انتظار داریم دولت برای رفع این مشکل راهکاری بیندیشد اما تا زمان نگارش این مقاله به نظر میرسد آیفون ۱۵ نیز به سرنوشت آیفون ۱۴ مبتلا شده و قابل استفاده نباشد.

ماجرای این گوشی‌های آیفون ۱۵ بدون ریجستری در ایران استفاده می‌شوند چیست؟

به طور کلی، عدم رجیستر موبایل‌ باعث مسدود شدن دستگاه در شبکه‌ های اپراتورهای موبایل کشور می شود. در کشورهایی مانند ایران که تحت تحریم‌ های بین‌ المللی قرار گرفته‌ اند، طبیعی است که وارد کردن و رجیستر کردن تجهیزات الکترونیکی با چالش‌ های قانونی و اداری مواجه باشد. به همین دلیل واردات آیفون ۱۵ به ایران ممنوع است و رجیستری آن انجام نمی شود. با توجه به آنچه در مورد آیفون ۱۴ شاهد آن بودیم گوشی های آیفون ۱۵ به روش های غیرقانونی وارد کشور خواهد شد اما بهتر است بدانید رجیستری این گوشی ها در حال حاضر انجام نمی شود و عملا غیر قابل استفاده خواهند بود و اگر قصد خرید دارید مجبور می شوید یک گوشی دیگر نیز برای مکالمات همراه خود داشته باشید.

جهت اطلاع از جدیدترین قیمت گوشی و آگاهی از نرخ‌ها در بازار موبایل تهران روزانه به سرویس "موبایل" در پایگاه خبری اقتصاد آنلاین مراجعه نمایید.

*اقتصاد آنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌ها ندارد و قیمت‌های درج شده مربوط به سایت‌های فروش اینترنتی است.

قیمت انواع آیفون
مدل ظرفیت دوربین/مگاپیکسل قیمت / تومان
 آیفون ۱۵ پرو مکس دو سیم کارت ۱ ترابایت رم ۶ گیگابایت ۱۲  ۹۲,۵۰۰,۰۰۰
۱۵ پرو مکس ظرفیت دو سیم کارت ۵۱۲ گیگابایت رم ۶ گیگابایت ۱۲ ۷۷,۰۰۰,۰۰۰
 ۱۵ پرو مکس دوسیم کارت ۲۵۶ گیگابایت رم ۶ گیکابایت ۱۲ ۷۴,۴۰۰,۰۰۰
 آیفون ۱۴ پرو مکس دوسیم کارت ۵۱۲ گیگابایت رم ۶ گیگابایت ۱۲ ۶۵,۹۵۰,۰۰۰
آیفون ۱۴ پرو دو سیم کارت ۲۵۶ گیگابایت رم ۶ گیگابایت ۱۲ ۶۳,۰۰۰,۰۰۰
 آیفون ۱۳ پرو مکس دوسیم کارت ۵۱۲ گیگابایت رم ۶ گیگابایت ۱۲ ۶۱,۰۰۰,۰۰۰
 آیفون ۱۳ پرو مکس دو سیم کارت ۲۵۶ گیگابایت رم ۶ گیگابایت ۱۲ ۵۸,۵۳۸,۰۰۰
منبع :emalls

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • 0929153928 IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    0 0
    همه‌ی قیمتش الکیه😱😱😱