۰ نفر

در گفتگو با اقتصاد آنلاین مطرح شد:

آب پاکی دولتی‌ها روی دست کارگران/ مخالفت با برگزاری جلسه برای ترمیم دستمزدها

۱۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۳۱
کد خبر: 811752
آب پاکی دولتی‌ها روی دست کارگران/ مخالفت با برگزاری جلسه برای ترمیم دستمزدها

نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: در شرایطی که بر مبنای آمارهای رسمی، نرخ تورم ۴۰ درصدی، معیشت جامعه کارگری را به شدت تضعیف کرده، با این حال به نظر می رسد دولت و نمایندگان کارفرمایی، تمایلی برای ترمیم دستمزد کارگران ندارند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، در شرایطی که بر مبنای آمارهای رسمی،نرخ تورم ۴۰ درصدی معیشت جامعه کارگری را بشدت تضعیف کرده، با این حال به نظر میرسد دولت و نمایندگان کارفرمایی تمایلی برای ترمیم دستمزد کارگران ندارند که بر همین اساس، تاکنون پیگیری‌های گسترده تشکل‌ها و فعالان کارگری هم بی‌نتیجه مانده و همچنان آینده مبهمی در مقابل کارگران است.

علی خدایی، نماینده کارگران در شورای عالی کار در گفتگو با خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: امروز دوشنبه ۱۳ آذرماه جلسه‌ای برای پیگیری مسائل مختلف کارگران برگزار نخواهد شد و شورای عالی کار دستور خاصی ندارد. 

وی درباره سرنوشت ترمیم دستمزدها و قول وزیر کار گفت: دولت زیر بار برگزاری جلسه با موضوع ترمیم دستمزد کارگران نمی رود و کاملا مخالف هر گونه افزایش حقوق است. 

خدایی تاکید کرد: با وجود درخواست‌های بیشماری که مطرح شده؛ اما شاهد مقاومت دولت نسبت به اصلاح مزد کارگران هستیم؛ در حالیکه با توجه به تضعیف کارگران و گرانی‌هایی که از ابتدای سال داشته‌ایم؛ اما بازهم دولتی‌ها مخالف برگزاری جلسه برای تعیین تکلیف ترمیم دستمزد هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha