۶ نفر

دهک این افراد تغییر کرد

۱۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۲۷
کد خبر: 811731
دهک این افراد تغییر کرد

رییس سازمان بهزیستی گفت: در دو سال گذشته برخی از مددجویان بهزیستی با بازنگری های صورت گرفته تغییر دهک پیدا کردند تا از خدمات بیشتری منتفع شوند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر،  قادری رییس سازمان بهزیستی کشور با حضور در برنامه صف اول گفت: در دو سال اخیر برخی از افرادی که مددجوی بهزیستی بودند و به اشتباه در دهک‌های بالا قرار گرفته بودند با بازنگری صورت گرفته به دهک‌های دیگری منتقل شدند تا بتوانند از خدمات بهزیستی نفع ببرند.

وی در پاسخ به اینکه چند دستگاه به سیستم بهزیستی متصل هستند تا شما آمار مورد نیاز مددجویان را از آن بگیرید گفت: دستگاه‌ها عموماً نمی‌پذیرند تا اطلاعات خود را به بهزیستی بدهند. در برخی مواقع به دلیل قوانین بالادستی و قانون حفظ محرمانگی اطلاعات افراد و در برخی مواقع هم یک سری مقاومت‌هایی وجود دارد.

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: ما از دستگاه‌های مختلف گزارشگیری می‌کنیم اما امروز ۷۰ درصد سازمان‌ها به این سامانه ها متصل نیستند متأسفانه.

قادری گفت: ما از اولین دستگاه‌هایی بودیم که به پنجره واحد ارائه خدمات متصل شدیم. البته ما دارای سامانه‌های متعددی هستیم و تا دو ماه آینده همه سامانه‌های ما یکپارچه خواهد شد.

وی ادامه داد: بهزیستی گام های بزرگی در راستای هوشمند سازی و همچنین شفافیت بیشتر سامانه ها برداشته است اما خوب است مسئولان به این موضوع هم ورود کنند که چه بودجه ای برای این موضوع در نظر گرفته اند.

قادری گفت: خدمات ارائه شده از سوی سازمان بهزیستی انسان محور است. ما با جان انسان ها در ارتباط هستیم. فرض کنید کسی می خواهد مرکز نگهداری معلولان تاسیس کند آیا می توان صرفا به صورت سامانه ای به این موضوع ورود کرد؟ آیا نباید اهلیت و توانمندی این فرد بررسی شده و به صورت عینی صحت سنجی شود؟

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: در این سازمان ۱۶۲ خدمت به جامعه هدفی ارائه می شود که در هیچ سازمان و دستگاهی قابل تصور نیست.

وی ادامه داد: نگاهی که امروز در سازمان بهزیستی در جریان است یک نگاه تکاملی است. چیزی که در سازمان بهزیستی تحویل گرفتیم با چیزی که امروز در جریان است به هیچ عنوان قابل قیاس نیست.

قادری گفت: در کشور تنها دو سازمان اورژانس دارند یک اورژانس کشوری و یک اورژانس اجتماعی. در این کشور اگر کسی از خانه خودش بیرون بیاید و به هر دلیلی نتواند به خانه بازگردد می تواند از سازمان بهزیستی خدمت گرفته و به سلامت به خانه خود بازگردد.

وی درخصوص اشتغال زایی برای معلولان و مددجویان سازمان بهزیستی و اینکه قرار بوده 100 هزار شغل ایجاد شود گفت: در قانون داخلی سازمان بهزیستی ما تنظیم کننده روابط دستگاهی هستیم. باید مطالبه گری کنیم و بتوانیم سهم افراد داری معلولیت را بگیریم.

رییس سازمان بهزیستی گفت: بعد از 6 سال قانون حمایت از افراد داری معلولیت به تصویب رسید و مقرر شد حداقل 3 درصد از جذب شدگان آزمون های استخدامی از میان افراد دارای معلول باشند.

وی افزود: برای اولین بار آزمون استخدامی برای افراد داری معلولیت به صورت اختصاصی تا پایان سال برگزار خواهد شد و این موضوع در جایی اهمیت پیدا می کند که ما سنجه های پذیرش افراد معلول را هم تغییر دادیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    3 1
    حالا اینهمه مدت حق معلولانی که بابدبختی زندگی کردند وفریاد می‌زدند که حقشون ضایع شده وکسی جوابگو نبود آیا نباید حقشون ازگذشته رابدهند وجزو معوقات یارانه محسوب نمیشه
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    3 0
    در دهک بندی جدید، داشتن مسکن را جزو اولویت های دهک بندی انتخاب کنید. ما مستاجر هستیم و نصف درآمد ما صرف اجاره خانه می شود.
    • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      1 0
      بانظرتان موافقم ولی فراموش نکنیم بعضی ازمستاجران واقعاً شاهانه زندگی می کنند وبعضی ازصاحب خانه ها باقناعت زیاد
  • اﻳﺮاﻥ IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    4 0
    ﻣﺘﺎﺳﻔﺎﻧﻪ اﻛﺜﺮ ﺩﻫﻚ ﺑﻨﺪﻱ ﻫﺎ اﺷﺘﺒﺎﻩ ﻫﺴﺖ اﻓﺮاﺩ ﺯﻳﺎﺩﻱ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﻭﺿﻊ ﻣﺎﻟﻲ ﺧﻮﺑﻲ ﺩاﺭﻧﺪ ﺟﺰ ﺩﻫﻚ ﻫﺎﻱ ﭘﺎﻳﻴﻦ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺧﻴﻠﻲ ﻫﺎ ﻛﻢ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﻭﺿﻊ ﻣﺎﻟﻲ ﺧﻮﺑﻲ ﻧﺪاﺭﻧﺪ ﺟﺰ ﺩﻫﻚ ﻫﺎﻱ ﺑﺎﻻ ﻫﺴﺘﻨﺪ اﻻﻥ ﻣﻦ ﻛﺎﺭﮔﺮ ﺭﻭﺯ ﻣﺰﺩ ﻫﺴﺘﻢ ﺟﺎﻱ ﺛﺎﺑﺖ ﻛﺎﺭﻱ ﻧﺪاﺭﻡ ﭼﻨﺪ ﺭﻭﺯ ﻛﺎﺭ ﻫﺴﺖ ﭼﻨﺪ ﺭﻭﺯ ﺑﻴﻜﺎﺭ ﻫﺴﺘﻢ اﺻﻼ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﻧﻴﺴﺖ ﺑﺎ ﭼﻪ ﻣﻌﻴﺎﺭﻱ ﺟﺰ ﺩﻫﻚ ﻫﻔﺖ ﻫﺴﺘﻢ ﭼﻨﺪ ﺑﺎﺭ اﻋﺘﺮاﺽ ﻛﺮﺩﻡ اﺻﻼ ﺭﺳﻴﺪﮔﻲ ﻧﻜﺮﺩﻧﺪ
  • محمد برجی IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    1 0
    من یکی از معلولان قطع نخاع خیلی شدید هستم ماهی یک ملیون بیمه تامین اجتماعی پرداخت میکنم 17یا18سال سابقه دارم بیمه منوازاد زدن دکتر میرم آزاد حساب میکنن توان کار ندارم ب یک راهی جلوم بزاریدممنون از لطف شما
  • ایرانی IR ۰۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 0
    میثم تمار بر سر مسجد خرما می فروخت پیامبر دید او خرما های خود را دو قیمت کرده یکی مرغوبتر و گرانتر و دیگری ارزانتر بود پیامبر خرماهای او را درهم کرد و گفت تفاوت بین مشتریان خود مگذار حضرت علی در تقسیم بیت المال تفاوت بین بین بنده و مولی خویش نگذاشت تفاوت ببین مردم گذاشتن در تقسیم بیت المال اشتباه است و اصلا از اساس یارانه دادن اشتباه است این پول باید صرف سوبسید دادن روی اقلام اساسی مانند نان و شکر و گوشت شود و دادن پول نقد بمردم به تورم دامن خواهد زد
  • IR ۰۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 0
    تورو خدا به فکر ماهم باشید با ما که تحت پوشش هستیم ظلم نکنید ماهم حق وحقوقی داریم که تا به امروز به فنا رفته ما جز حق زن وبچه چیزی نمی خوایم حساب کنید بهمون بدید که عاقبت به خیر بشید ظلم نکنید یا مولا علی
  • جواد سلحشور IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 0
    من از مستمری بگیران بهزیستی هستم ولی در دهک بالا قرار گرفته ام
  • کمال مهدوی نبار IR ۰۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    من ۵۰سال دارم هم خودم هم همسرم مریضیم ازبی پولی دگترنمیریماز هیچ کجا حوقوقی نمیگیرم سهام عدالت ندارم دخترم راعقد کردم جهیذیهاش ناقصه یاازخدابخ.اهید بهحق اقا صاحب زمان درست کنه یاامشب اخرین شبی باشه بیدار میشم