۰ نفر

خوراکی‌های مفید برای مقابله با آلودگی هوا

۱۲ آذر ۱۴۰۲، ۲۳:۳۸
کد خبر: 811679
خوراکی‌های مفید برای مقابله با آلودگی هوا

آیا انواع خوراکی مفید برای آلودگی هوا را در رژیم غذایی روزانه خود به خصوص در روزهای آلوده می‌گنجانید؟ هر چند بهترین توصیه این است که در روزهایی که هوا آلوده است تا حد امکان از خانه خارج نشوید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از بهداشت‌نیوز، اما سبک تغذیه برای مقابله با آلودگی هوا هم مهم است. خوردن برخی خوراکی‌های مفید و ضد آلودگی هوا که برای پیشگیری از آلودگی هوا مناسب هستند از سیستم ایمنی بدن و دستگاه تنفسی خود در روزهای آلوده محافظت کنید. در این مطلب به معرفی چند نمونه از بهترین خوراکی‌های مفید برای یک تغذیه مناسب برای روزهای آلودگی هوا خواهیم پرداخت.
۱- لیمو، مرکبات و سبزیجات حاوی ویتامین سی

در واقع ویتامین سی یک ویتامین مهم و مؤثر علیه هوای آلوده است که در مرکبات و سبزیجات به‌راحتی در دسترس است. بزرگسالان به ۴۰ میلی‌گرم از این ویتامین در روز نیاز دارند. سبزیجاتی مانند زنجبیل، گشنیز، جعفری، کلم و شلغم منابع خوبی از ویتامین C و از جمله غذاهای مناسب در روزهای آلودگی هوا هستند.

پرتقال و لیموترش نیز میوه‌هایی غنی از این ویتامین هستند. توصیه می‌شود برای مقابله با آلودگی هوا، آبلیمو را در رژیم غذایی خود بگنجانید. می‌توانید از خود لیموترش نیز استفاده کنید؛ روی غذا یا سالادتان آب آن را بریزید یا در کنار غذای اصلی‌تان میل کنید.

لیموترش سرشار از ویتامین C است. این ویتامین نقش یک آنتی‌اکسیدان مهم را بازی کرده و به محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب‌های ناشی از آلودگی کمک می‌کند. علاوه بر این، از سیستم ایمنی بدن پشتیبانی می‌کند و حاوی فلاونوئیدهایی است که فواید سلامتی و خواص ضد التهابی در مبارزه با بیماری های ناشی از آلودگی هوا دارند.

از آب مرکبات هم غافل نشوید. پیشنهاد می‌کنیم درباره خواص و فواید پرتقال بیشتر بخوانید. میوه‌ها و سبزیجات نارنجی مثل پاپایا و کدو تنبل هم سرشار از ویتامین C مناسب برای ریه هستند و با عفونت‌ها و التهاب ناشی از کیفیت بد هوا مبارزه می‌کنند.
۲- سیب و توت فرنگی

سیب سرشار از اسیدهای فنولیک و فلاونوئیدهایی است که به کاهنده التهاب در مجاری هوا معروف هستند. التهاب مشکلی رایج بین کسانی است که در هوای آلوده تنفس می‌کنند. کافی است سیب را در رژیم غذایی روزهای آلوده قرار دهید.

توت فرنگی هم یکی از میوه‌هایی است که این روزها به راحتی می‌توانید در هر فصلی از سال به آن دسترسی داشته باشید. این میوه پتکین زیادی دارد و در کاهش عوارض ناشی از آلودگی هوا بر بدن، موثر است. در مورد خواص و مضرات توت فرنگی بیشتر بخوانید.

۳- آناناس

از جمله خواص آناناس این است که حاوی آنزیمی است که به ریه‌ها کمک می‌کند تا مواد زائد را از بین ببرند و به طور طبیعی عمل سم زدایی را انجام می‌دهد. در ضمن این میوه، التهاب و تورم راه‌های هوایی و تنفسی را کاهش می‌دهد و به قطع شدن سرفه کمک می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha