۲۵ نفر

گزارش اقتصادآنلاین از بازار موبایل؛

چند دلیل منطقی برای اینکه بدانید گلکسی A۵۴ سامسونگ ارزش خرید دارد یا نه؟ + لیست قیمت

۱۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۰۳
کد خبر: 811354
چند دلیل منطقی برای اینکه بدانید گلکسی A۵۴ سامسونگ ارزش خرید دارد یا نه؟ + لیست قیمت

در این مطلب به بررسی قیمت انواع گوشی سامسونگ می پردازیم.

اقتصاد آنلاین - فائزه امین پویا؛ گوشی‌های سری گلکسی A سامسونگ در بازارهای مختلف طرفداران بسیار زیادی دارند زیرا در کنار قیمت مناسب، امکانات جذابی را ارائه می‌دهند. در این میان گلکسی A۵۴ که به تازگی راهی بازار ایران شده، توانسته سروصدای زیادی راه بیندازد. اما آیا این گوشی واقعا ارزش خرید بالایی دارد و خریدن آن منطقی است؟

بهبود دوربین اصلی

سامسونگ برای برخی از گوشی‌های خود از دوربین‌های بسیار خوبی استفاده می‌کند. در این میان به جای استفاده از سنسور دوربین معمولی برای گلکسی A۵۴، سامسونگ از همان سنسور دوربین اصلی S۲۳ یعنی یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی باکیفیت استفاده کرده است. در نتیجه دوربین این گوشی می‌تواند در برابر بسیاری از گوشی‌های هم‌قیمت خود عرض اندام کند.

برای اینکه کیفیت این دوربین را بهتر متوجه شوید، در ادامه می‌توانید دو عکس ثبت شده با دوربین این گوشی و پیکسل ۶a را مشاهده کنید. همانطور که احتمالا می‌دانید، به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، پیکسل ۶a از بهترین دوربین در بین گوشی‌های میان‌رده بهره می‌برد. با وجود اینکه دوربین اصلی پیکسل ۶a همچنان یکی از بهترین‌ها به حساب می‌آید، اما در چندین موقعیت از دوربین اصلی گلکسی A۵۴ شکست می‌خورد.

به عنوان مثال تصویر بالا سمت راست مربوط به گلکسی A۵۴ است. همانطور که می‌توانید ببینید، دوربین این گوشی موفق شده نور طبیعی که از پنجره وارد اتاق شده را بهتر مدیریت کند. در نتیجه عکس ثبت شده با این گوشی بسیار روشن‌تر است و در ضمن بخش‌های رنگی این غذا جلوه‌ی جذاب‌تری دارند.

از سوی دیگر، گلکسی A۵۴ در محیط‌های کم‌نور هم می‌تواند عکس‌های بسیار خوبی را ثبت کند. به عنوان مثال در عکس سمت راست که مربوط به گلکسی A۵۴ است، رنگ‌ها و جزئیات بیشتری دیده می‌شوند و این در حالی است که بخشی از این جزئیات در سایه‌های عکس ثبت شده با پیکسل ۶a قرار گرفته‌اند.

بدون شک گلکسی A۵۴ در بین رقبای خود از همه نظر بهترین دوربین را ندارد. زیرا به‌عنوان مثال پیکسل ۶a در زمینه‌هایی مانند حالت پرتره همچنان بهترین گوشی میان‌رده به حساب می‌آید. اما بدون شک با خرید گلکسی A۵۴، از کیفیت عکس‌های ثبت شده با آن ناامید نخواهید شد.

عمر باتری مناسب

از دیگر ویژگی‌های مهم گلکسی A۵۴ باید به عمر باتری مناسب آن اشاره کنیم. به لطف استفاده از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، عملا کاربران این گوشی نگرانی چندانی بابت تمام شدن زود هنگام شارژ باتری نخواهند داشت. بخشی از این موضوع به قابلیت رفرش‌ریت متغیر نمایشگر برمی‌گردد که نقش مهمی در افزایش عمر باتری ایفا می‌کند. بنابراین اگر عمر باتری گوشی اهمیت زیادی برای شما دارد، گلکسی A۵۴ در این زمینه مطابق انتظار شما خواهد بود.

نمایشگر روشن با رنگ‌های غنی

سال گذشته گلکسی A۵۳ با نمایشگر مبتنی بر حداثر روشنایی ۸۰۰ نیت راهی بازار شد. اما نسل بعدی این گوشی یعنی گلکسی A۵۴ از نمایشگر دارای حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت بهره می‌برد. به لطف همین مشخصه، می‌توانید به راحتی زیر نور خورشید از نمایشگر ۶.۴ اینچی آن بهره ببرید.

در ضمن نباید بالا بودن دقت رنگ را هم از قلم بیندازیم. در کنار دقت رنگ، این نمایشگر انواع رنگ‌ها را خیلی جذاب ارائه می‌دهد و می‌تواند جذابیت محتواهای مختلف را افزایش دهد.

پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی‌مدت

سامسونگ بزرگ‌ترین سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند در جهان محسوب می‌شود و با وجود اینکه هر ساله تعداد زیادی گوشی جدید راهی بازار می‌کند، ولی به پشتیبانی نرم‌افزاری تقریبا تمام این گوشی‌ها اهمیت زیادی نشان می‌دهد. گلکسی A۵۴ هم از جمله گوشی‌هایی است که به مدت ۴ سال آپدیت اصلی اندروید را دریافت خواهد کرد و از سوی دیگر باید به ۵ سال آپدیت امنیتی هم اشاره کنیم. این یعنی کاربران با خرید این گوشی، اندروید ۱۷ را هم دریافت می‌کنند. طبیعتا وقتی که یک گوشی اندرویدی چندین نسخه جدید اندروید را دریافت می‌کند، عمر مفید آن هم افزایش می یابد که این مشخصه برای یک گوشی میان‌رده، یک مزیت بسیار مهم به حساب می‌آید.

جهت اطلاع از جدیدترین قیمت گوشی و آگاهی از نرخ‌ها در بازار موبایل تهران روزانه به سرویس "موبایل" در پایگاه خبری اقتصاد آنلاین مراجعه نمایید.

*اقتصاد آنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌ها ندارد و قیمت‌های درج شده مربوط به سایت‌های فروش اینترنتی است.

قیمت انواع گوشی سامسونگ
مدل ظرفیت دوربین / مگاپیکسل قیمت/تومان
 Galaxy A۱۴ دو سیم کارت  - ویتنام ۶۴ گیگابایت و رم ۴ گیگابایت ۵۰
۴,۷۳۰,۰۰۰
Galaxy A۲۴ ۴G دو سیم کارت ۱۲۸ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت ۵۰ ۸,۱۰۰,۰۰۰
Galaxy A۳۴ ۵G دو سیم کارت + شارژر سامسونگ ۱۲۸ گیگابایت و رم ۶ گیگابایت ۴۸ ۱۰,۳۰۰,۰۰۰
Galaxy A۵۴ ۵G دو سیم کارت ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت ۵۰
۱۳,۸۰۰,۰۰۰
 Galaxy Z Fold۴ تک سیم کارت ۲۵۶ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایت ۵۰ ۶۲,۴۷۵,۰۰۰
 Galaxy S۲۱ FE ۵G دو سیم‌ کارت ۱۲۸ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت ۱۲ ۱۸,۷۰۰,۰۰۰

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Kamrana ریا IR ۰۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    7 7
    خوب
  • امیر IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    8 21
    ارزش خرید نداره من گرفتم پشیمون شدم
  • ممد IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    2 2
    ادمهای زرنگ. از اجناسی خریداری میکنند که راجب آن تبلیغ نمی شود
  • US ۰۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    1 0
    خوب
  • پروین ۶۶ IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    سلام من می‌خواهم گوشی sef21samsoungبا رم ۲۵۶ بخرم چکار کنم و تامین اجتماعی فروشگاه اقساطی خود را معرفی کند البته برای موبایل
  • آزاد IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
    0 0
    متاسفانه من گرفتم‌۱۸میلیو‌ن‌الان شده ۱۵.اگرالان بود با۴میلیون بیشتر‌اس۲۳ feمیگرفتم بهتربود