۰ نفر

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

تأمین نهاده‌های دامی از مسائل مهم کردستان است

۱۱ آذر ۱۴۰۲، ۸:۴۲
کد خبر: 811281
تأمین نهاده‌های دامی از مسائل مهم کردستان است

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: تأمین نهاده‌های دامی یکی از مسائل مهم و ضروری در استان کردستان است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، فریدون حامدی اظهار داشت: تأمین نیاز واحدهای دامی جزو برنامه‌های ضروری است که یکی از محصولات مهم زراعی در این راستا، جو است.

وی با بیان اینکه افزایش تولید جو در کردستان ضرورت دارد، بیان کرد: در سال زراعی جاری که شامل مهر ماه سال ۱۴۰۲ تا پایان شهریور سال آینده است، ۴۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی به کشت محصول جو اختصاص پیدا کرده است.

حامدی با توجه به اهمیت و ضرورت تولید نهاده دامی اذعان کرد: کردستان به عنوان یکی از استان‌های مطرح کشور در تولید گوشت قرمز شناخته شده و نیاز است تأمین نهاده دامی با قیمت مناسب و به موقع در استان به عنوان یک نیاز اساسی مورد توجه باشد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان خاطرنشان کرد: در سال زراعی گذشته تولید جو در استان با ۹۳ هزار و ۵۹۴ تن همراه بود که این میزان نسبت به مدت مشابه سال ماقبل‌تر با ۳۷ درصد رشد همراه بوده است.

حامدی به اراضی سطح کشت جو دیمی و آبی در استان پرداخت و تصریح کرد: در سال زراعی جاری ۴۰ هزار هکتار از مزارع به کشت جو دیمی و پنج هزار و ۵۰۰ هکتار هم به کشت جو آبی اختصاص پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته خرید توافقی جو با قیمت مصوب ۹۹ هزار ریال بود، افزود: ترغیب و حمایت از کشاورزان به تولید و کشت بیشتر محصول جو هدف اجرای این قیمت گذاری بود که شرکت پشتیبانی امور دام استان اقدام به این خرید کرد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان خاطرنشان کرد: انجام خرید توافقی محصولات کشاورزی دغدغه و نگرانی بازار فروش محصول کشاورزان را از بین می‌برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha