۰ نفر

حق کمیسیون مشاوران املاک چقدر است؟

۱۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۰۶
کد خبر: 811063
حق کمیسیون مشاوران املاک چقدر است؟

به گفته رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران،مشاوران املاک باید از هر طرف معامله ۲۵ صدم درصد دریافت کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، کیانوش گودرزی، رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران درباره حق کمیسیونی که مشاوران املاک دریافت می‌کنند گفت: مشاوران املاک باید از هر طرف معامله ۲۵ صدم درصد دریافت کنند و موظف هستند در ازای دریافت آن فاکتور تحویل مشتری دهند و اگر مبلغی بیش از نرخ مصوب دریافت شود از نظر ما تخلف صنفی است.

وی تصریح کرد: با روش‌هایی می‌شود مانع این تخلف شد مثلا سامانه املاک و مستغلات را تقویت کرد و درگاه بانکی گذاشت که مالیات بر ارزش افزوده را همان لحظه پرداخت و کد رهگیری دریافت کرد و همان موقع حق‌الزحمه مشاور املاک سیستمی مشخص و همان مبلغ را بتوان در دستگاه پوز کارت کشید؛ به این ترتیب مشاوران املاک نمی‌توانند رقم بالا یا دلخواه خود را دریافت کنند.

رییس اتحادیه مشاوران عنوان کرد: اکثر مواقع مشاوران املاک حتی حق قانونی خودشان را هم نمی‌توانند بگیرند، باید این را درنظرگرفت که آنها با هزینه‌هایی چون اجاره دفتر، مالیات و بیمه مواجه‌اند و از این طریق خرج زندگی‌شان را تامین می‌کنند که اکثرا هم جوان هستند.

گودرزی در پایان گفت: همواره تاکید کرده‌ام که قانون‌مداری باید سرلوحه کار ما باشد تا آن نگاه منفی که به اشتباه در مورد صنف مشاوران املاک وجود دارد از روی این صنف رخت بربندد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha