۲ نفر

سلاجقه: نقشه کنترل گرد و غبار شمال‌شرق کشور آماده‌است

۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۳۹
کد خبر: 810957
سلاجقه: نقشه کنترل گرد و غبار شمال‌شرق کشور آماده‌است

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: نقشه آلودگی شرق و شمال شرق کشور در قالب برنامه منطقه ای آماده و در دست بررسی است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  ایرنا، علی سلاجقه روز پنجشنبه در آیین افتتاح طرح زیست محیطی پتروشیمی خراسان اظهار کرد: آلودگی هوای خراسان منشا خارجی دارد و متاثر از صحرای قره قوم کشور همسایه ترکمنستان است و مردم این خطه را رنج می دهد.

وی تصریح کرد: رنج مردم برای ما هم رنج است در این زمینه به کسور ترکمنستان سفر داشتیم و هیات هایی از ۲ کشور این موضوع را بررسی می کنند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: نقشه شرق و شمال شرق کشور در قالب برنامه منطقه ای آماده است و کار مطالعه انجام شده و در قالب طرحی مشترک در حال پیگیری است.

وی عنوان کرد: گرد و غبار صحرای قره قوم استان خراسان شمالی را تحت تاثیر قرار می دهد و باید این موضوع بررسی شود.

سلاجقه اضافه کرد: همکاری ها با کشور همسایه برای کنترل و حل مشکل گرد و غبار شرق و شمال ایران نزدیک است و تلاش داریم با روش هایی مورد توافق، اقدامات لازم انجام شود.

 رییس سازمان حفاظت محیط زیست در این سفر یک روزه پروژه "استریپر آمونیاک" پتروشیمی خراسان واقع در شهرستان بجنورد را افتتاح و همچنین در آیین افتتاحیه چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بجنورد حضور می یابد.

بازدید از خط انتقال پساب شهری بجنورد به مجتمع پتروشیمی خراسان، بهره برداری از ساختمان محیط بانی و مرکز اداری پارک ملی ساریگل و کلنگ زنی مرکز تحقیقات زیست محیطی خراسان شمالی از دیگر برنامه های سفر معاون رییس جمهور به این استان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha