۰ نفر

طرح یک نماینده مجلس برای افزایش سن بازنشستگی

۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۳۱
کد خبر: 810745
طرح یک نماینده مجلس برای افزایش سن بازنشستگی

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش سن بازنشستگی گفت: اگر قرار است سن بازنشستگی افزایش یابد یا به عبارت دیگر مردم بیشتر کار کنند، بنابراین باید حقوق مردم هم نسبت به سال های فعالیت مردم و تورم افزایش یابد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از شفقنا، رضا حاجی پور در خصوص افزایش سن بازنشستگی، اظهار داشت: ما تورم افسار گسیخته‌ای را در کشور شاهد هستیم که فشار زیادی به خانواده‌ها وارد کرده است و در شرایطی که ما نمی‌توانیم حقوق مردم را ساماندهی کنیم که همراه با تورم افزایش داشته باشد، قانون مصوب می‌کنیم که باید بیشتر برای ما کار کنید. درحالی که اعمال این کارها زندگی مردم را با مشکلات بیشتری مواجه خواهد کرد.

وی افزود: ما باید به فکر معیشت مردم باشیم؛ منِ نماینده باید خودم را جای این عزیزان بگذارم که چقدر توان می ماند که در این شرایط سخت به جای اینکه فرصتی به مردم بدهیم که آخر عمری با حقوقی مکفی در آرامش باشند و بتوانند به بچه هایشان و نوه هایشان برسند، سن بازنشستگی را افزایش می‌دهیم. فرزندان ۸۰ درصد از کسانی که بازنشسته می شوند، هنوز مجرد بوده و به درجه اشتغال و استقلال نرسیده اند. پس بدون افزایش سطح حقوق و بدون بالا بردن بهره وری نمی توان گفت مردم ۳۵ سال برای ما کار کنند. بنابراین اگر اعلام کنیم که حقوق ها را متناسب با تورم افزایش می دهیم قطعا مردم هم این افزایش سن بازنشستگی را قبول خواهند کرد. لذا اول باید فضای ایمنی برای کارکنانمان ایجاد کنیم و حقوق ها متناسب با شرایط جامعه افزایش یابد، بعد سن بازنشستگی را بالا ببریم.

آقای حاجی پور تصریح کرد: مردم در شرایطی اضافه کار می کنند که بتوانند حداقل زندگی خود را تامین کنند درحالی که بسیار شاهد هستیم که فرد بعد از ۳۰ سال کار نتوانسته برای خود ماشینی بخرد! نتوانسته اند حداقل امکانات را فراهم کنند! نتوانسته اند چهار دیواری برای خود داشته باشند! پس بنابراین ابتدا باید همه جوانب را در نظر بگیریم.

وی با اشاره به نبود نظارت بر صندوق‌های بازنشستگی، گفت: امکانات را در قالب اصل ۴۴ قانون اساسی واگذار کرده ایم و در درون برخی سازمان های دولتی که صندوق ها همچنان فعالیت می کنند اما متاسفانه آن خروجی که دولت انتظار دارد هنوز اتفاق نیفتاده است.  رهبر انقلاب اسلامی وآقای رئیس جمهور همواره تاکید دارند که باید در حوزه نظارتی همه دستگاه ها قوی باشند.

آقای حاجی پور نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجلس و سازمان های بازرسی هم باید نظارت قوی داشته باشند و اگر صندوقی به زیان دهی رسیده است یا تعطیل شود و یا مدیریت آن تغییر کند و با ابزار کار جدیدتری مسیر را طی کنیم تا موفقیت حاصل شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha