۱۰ نفر

به گزارش سرویس مواد غذایی اقتصادآنلاین؛

این چند گردوی خارجی را بشناسید تا سرتان کلاه نرود! + لیست قیمت انواع گردو

۱۰ آذر ۱۴۰۲، ۱:۰۰
کد خبر: 810733
این چند گردوی خارجی را بشناسید تا سرتان کلاه نرود! + لیست قیمت انواع گردو

در این مطلب به بررسی قیمت انواع گردو می پردازیم.

اقتصاد آنلاین - فائزه امین پویا؛ نوع گردو در واقع به نوع درخت آن بستگی دارد. گردو یکی از درختان پهن  برگ به‌شمار می‌رود که در بیشتر نقاط جهان به خوبی رشد می‌کند و این نشان می‌دهد که به خوبی می‌تواند با اکثر شرایط اقلیمی کنار بیاید. به همین دلیل است که اکثر کشورهای جهان گردوهای خاصی دارند و به همین دلیل شناسایی آن ها از هم خیلی آسان نیست.

از بزرگ ترین تولید کنندگان گردو در جهان می توان به کشورهای همچون ایران، چین، ترکیه، آمریکا اشاره کرد که سالانه مقدار زیادی گردو از مبدا این کشورها به سراسر نقاط جهان صادر می شود. در ایران می توان گفت که قیمت انواع گردو خارجی با توجه به نوسانات ارزی متغییر است و بر اساس نرخ ارز مشخص می شود. با توجه به افزایش و رشد ارز قیمت گردو در جهان نیز رو به افزایش است.
گردو پکان

گردو ارزش غذایی بالایی دارد و انواع مختلفی از آن در جهان تولید می شود. هر کدام از این انواع گردوها بر اساس نوع بوته و اقلیم طعم و کیفیت های متفاوتی دارند  و هر یک بر اساس نوع بوته مشخص می شود هر درخت گردو چقدر بار می دهد. در حال حاضر انواع مختلف گردوی خارجی با نام های گردو آمریکایی، گردو چینی، گردو شیلی، گردو اسرائیلی در تمام طول سال در بازار موجود می باشند.

    گردو هیبرید دوولی: این محصول با پوست نازک مانند انواع گردوی ایرانی و شرقی به عنوان یکی از بهترین گردوهای دنیا شناخته می شود هرکسی می تواند با فشار دست آن را به سادگی بشکند و مغز را خارج کند.
    گردوی فرانکت: این محصول متعلق به کشور فرانسه است. این نوع گردو شرایط مناسبی برای کشت ندارد و در شرایط خاکی و آب و هوایی معمولی رشد می کند. البته نکته مهم در مورد این نوع درخت این است که به خوبی و سریع میوه می دهد.

    گردوی آمریکایی پکان:  این درختان گردو معمولاً در مناطق خنک و نیمه گرمسیری رشد می کنند. شاید فکر کنید که این آب و هوای گرمسیری ممکن است بر کیفیت و طعم این محصول تاثیر منفی بگذارد، اما باید بدانید که این محصول یکی از بهترین گردوهای دنیاست.

پکان به دلیل داشتن اسید اولئیک از ارزش غذایی بسیار بالایی برخوردار است و یکی از خوش طعم ترین طعم های گردو به شمار می رود. ظاهر این محصول کاملا بلند و بیضی شکل بوده و چین و چروک بسیار کمتری نسبت به انواع دیگر دارد.

    گردوی خوشه ای فرانسوی: این محصول با گردوهایی که معمولاً در هر شاخه تا ۳ عدد گردو دارد متفاوت است، تعداد گردو در هر خوشه حدود ۱۰-۵ عدد است. این نوع گردو شکلی بیضی دارند و برخلاف آنچه از یک خوشه گردو روی شاخه انتظار می رود، معمولاً بزرگ تر هستند.

جهت اطلاع از جدیدترین قیمت مواد غذایی در بازار به سرویس "مواد غذایی" در پایگاه خبری اقتصاد آنلاین مراجعه نمایید.

*اقتصاد آنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌ها ندارد و قیمت‌های درج شده مربوط به سایت‌های فروش اینترنتی است.

قیمت انواع گردو
نام محصول مقدار قیمت / تومان
گردو آمریکایی یک کیلو گرم ۱۶۰,۰۰۰
گردو پکان گردو آمریکایی ۵۴۵,۰۰۰
مغز گردو سفید و لوکس ۵۲۵,۰۰۰
گردو سوزنی درجه۱ ۱۵۰,۰۰۰
مغز گردو سیاه فسنجونی ۳۸۵,۰۰۰
گردو تویسرکان امسالی ۲۴۸,۰۰۰

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مقدم IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    0 0
    گردو در همه نقاط دنیا نمی روید. در عرض جغرافیایی خاصی می روید. لطفا اصلاح کنید
  • م IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    0 0
    ماکه نمی تونیم بخریم بااین گرونی مگه میشه گردو خرید
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    0 0
    اونوقت مغز گردو لوکس اعلا ۵۲۵ هزارتومانی رو از کجا میتونیم بخریم
  • Reza RS ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    0 0
    ولله خیال کردید ما که گردو داریم و از اول بهار تا اول پاییز چشم هامون به درخت دوخته شده گردوی خشک درجه ۱ آستانه اراک رو کیلویی ۱۳۰ تا۱۴۰هزار تومان می‌فروشیم درجه یک