۰ نفر

ترفند جدید کلاهبرداران برای خالی کردن حساب

۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۸:۲۷
کد خبر: 810631
ترفند جدید کلاهبرداران برای خالی کردن حساب

رئیس پلیس فتای البرز از دانش آموزان خواست به پیام های تبلیغی کذب اینترنت رایگان توجه نکنند تا در دام کلاهبرداران سایبری نیافتند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ رسول جلیلیان روز سه شنبه هفتم آذر گفت: به تازگی برخی مجرمان سایبری، پیامک تبلیغی با عنوان ۳۲ گیگ اینترنت رایگان در بستر شاد از سوی آموزش و پرورش را در فضای مجازی انتشار داده‌ و با تبلیغات گسترده در شبکه‌های‌اجتماعی، دانش‌آموزان را به درگاه جعلی تشویق می‌کنند.

وی اضافه کرد: ارسال پیامک‌های جعلی، ارائه لینک‌های خرید، هدایت به درگاه‌های بانکی جعلی و معرفی اپلیکیشن‌های مختلف توسط مجرمان سایبری در این شرایط دور از ذهن نخواهد بود.

این مقام انتظامی بیان کرد: کلاهبرداران با ترفند ایجاد صفحات جعلی پرداخت‌های بانک از کاربران اطلاعات بانکی، شماره کارت، رمز اینترنتی CVV۲ و تاریخ انقضای کارت را اخذ و سپس اقدام به برداشت غیر مجاز می‌کنند.

جلیلیان در خصوص اپلیکیشن شاد گفت: نصب و به روز رسانی اپلیکیشن شاد نیازی به پرداخت وجه ندارد و کاربران می‌توانند از وب سایت آموزش و پرورش و یا فروشگاه‌های معتبر مجازی دانلود کنند. ضمن آن‌که برای افرایش امنیت و حفظ حریم خصوصی از گذرواژه‌های مناسب دو مرحله ای استفاده شود.

 این مقام انتظامی گفت: مدیران مدارس در خصوص سوء استفاده و کلاهبرداری تحت عنوان به روز رسانی اپلیکیشن شاد اطلاع رسانی کرده تا علاوه بر مانع شدن برای کلاهبرداری از دانش آموزان، استرس و اضطراب در آنها را کاهش دهند.

رئیس پلیس فتای البرز افزود: خانواده‌ها و دانش آموزان هوشیار باشند چرا که برخی مجرمان با سوء استفاده از نرم افزار شاد به اکانت شبکه‌های اجتماعی کاربران دسترسی غیر مجاز پیدا کرده و با ایجاد اکانت‌های مشابه با استفاده از شماره تلفن کاربران، پیامی را با مضمون و اخطار «کد دریافتی را ارسال نمایید»، در غیر این صورت دسترسی شما در شبکه آموزشی شاد قطع خواهد شد، برای طعمه‌های خود ارسال می‌کنند.

وی تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha