۰ نفر

سقف ۲۸۶۰ واحد مسکونی خسارت دیده زلزله خوی به اتمام رسید

۷ آذر ۱۴۰۲، ۳:۵۱
کد خبر: 810625
سقف ۲۸۶۰ واحد مسکونی خسارت دیده زلزله خوی به اتمام رسید

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: مرحله سقف افزون بر ۲ هزار و ۸۶۰ واحد به اتمام رسیده که نزدیک به ۸۹ درصد کل منازل خسارت دیده را شامل می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، جعفر برزگر در خصوص آخرین وضعیت بازسازی مناطق زلزله زده خوی در خصوص پیشرفت فیزیکی بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده اظهار کرد: پیشرفت فیزیکی بازسازی واحدهای مسکونی در مناطق روستایی شهرستان خوی ۹۲ درصد و در مناطق شهری این شهرستان با ۸۵ درصد پیشرفت در حال انجام است.

وی با بیان اینکه از سه هزار و ۲۲۰ واحد زلزله زده‌ای که بر اثر زمین‌لرزه‌های سه‌گانه سال گذشته بالای ۸۰ درصد خسارت دیده و نیازمند احداث مجدد بودند، بیش از سه هزار و ۱۶۰ واحد معادل ۹۸ درصد مرحله فونداسیون را به اتمام رسانده‌اند، اضافه کرد: همچنین مرحله سقف افزون بر ۲ هزار و ۸۶۰ واحد به اتمام رسیده که نزدیک به ۸۹ درصد کل منازل خسارت دیده را شامل می‌شود.

برزگر در خصوص بازسازی واحدهای خسارت دیده در زلزله ۱۳ مهر ماه شهرستان خوی عنوان کرد: از مجموع ۱۱۰۰ واحد خسارت دیده احداثی در زلزله ۱۳ مهر ماه شهرستان خوی بازسازی تمام واحدهای روستایی با ارائه خدمات فنی مهندسی رایگان توسط ناظرین فنی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و تکمیل عملیات سقف ریزی به اتمام رسیده است.

مرحله دوم تسهیلات بلاعوض در مناطق زلزله زده خوی آماده پرداخت شد

وی در خصوص پیشرفت فیزیکی بازسازی واحدهای تعمیری نیز افزود: دستور کار تعمیرات ۶۲۰۰ واحد مسکونی خسارت دیده تعمیری از زلزله ۱۳ مهر ماه توسط ناظرین فنی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به مالکین واحدهای تعمیری ارائه شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی عنوان کرد: مجموع تسهیلات بلاعوض مصوب هیأت دولت به واحدهای مسکونی خسارت دیده ۳ هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: همچنین با معرفی ۲۶ هزار و ۵۰۰ متقاضی به بانک‌های عامل تاکنون ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای بازسازی واحدهای احداثی و تعمیری پرداخت شده است.

برزگر با اشاره به تخصیص بخشی از مرحله دوم تسهیلات بلاعوض گفت: مجموع رقم مورد نیاز برای پرداخت بلاعوض دوم زلزله زدگان خوی ۲ هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال است که با پیگیری‌های استاندار آذربایجان غربی یک هزار و ۶۰ میلیارد ریال آماده پرداخت شده است.

آمادگی بنیاد مسکن استان برای پرداخت تسهیلات به واحدهای زلزله زده در کمتر از ۴۸ ساعت

وی افزود: صورت وضعیت‌های پرداخت تسهیلات بلاعوض مالکین واحدهای مسکونی آماده است و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آمادگی دارد این تسهیلات را در کمتر ۴۸ ساعت توسط بانک‌های عامل به حساب مالکین واحدهای مسکونی در حال بازسازی واریز کند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: تسریع در پرداخت مراحل آخر تسهیلات از سوی بانک‌های عامل و تخصیص کامل تسهیلات بلاعوض از سوی هیأت دولت جهت واریز به حساب‌های مالکین واحدهای خسارت دیده شتاب بیشتری به روند اتمام بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان خوی خواهد داد.

سال گذشته شهرستان خوی شاهد سه زلزله بالای پنج ریشتر در بخش مرکزی و بخش فیرورق بود که بر اثر آن، سه هزار و ۲۲۰ واحد مسکونی با بیش از ۸۰ درصد خسارت، احداثی و نزدیک به ۲۴ هزار واحد با ۲۰ تا ۸۰ درصد خسارت، تعمیری محسوب شد.

طبق گفته مسؤولان حوزه بازسازی، برای هر واحد احداثی در خوی، به طور متوسط پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بلاعوض، تسهیلات و مصالح ساختمانی از سوی دولت کمک شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha