۰ نفر

چرا تبلیغ کولر گازی ممنوع شد؟

۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۰۰
کد خبر: 810565
چرا تبلیغ کولر گازی ممنوع شد؟

وزیر نیرو اعلام کرد که بنا به مصوبه جدید شورای عالی انرژی، به زودی تبلیغات کولر گازی در سرتاسر کشور به جز مناطق گرمسیری ممنوع خواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، وزیر نیرو در جلسه با مدیران صنعت برق و مدیران عامل شرکت های توزیع نیروی برق، از تصویب ممنوعیت تبلیغات کولرهای گازی در سراسر کشور به جز مناطق گرمسیری در شورای عالی انرژی خبر داد.

وی با بیان اینکه در شورای عالی انرژی مصوب شد تبلیغات کولرهای گازی در سراسر کشور به جز مناطق گرمسیری ممنوع شود، ادامه داد: این موضوع به زودی عملیاتی خواهد شد و رسانه‌های کشور باید در مورد مذمت و مشکلات استفاده از کولرهای گازی در سراسر کشور و مناطق عادی و سردسیر از نظر عادی و طبی اطلاع رسانی گسترده کنند.

این امر به این دلیل است که مصرف برق کولرهای گازی اعم از اسپلیت و داکت اسپلیت بیش از ۵ برابر انواع کولر آبی بوده، این در حالی است که توجه به تنظیم "دمای آسایش" مکانیزمی قابل توجه برای صرفه‌جویی در مصرف برق این سیستم ها است. از جمله مسائل کلیدی و غیرقابل انکاری که در مورد سیستم‌های سرمایشی اسپلیت و داکت اسپلیت و به صورت کلی کولرهای گازی باید مورد توجه قرار داد، این است که این دستگاه‌ها نسبت به کولرهای آبی میزان مصرف به مراتب بالاتری دارند و به همین دلیل می‌توانند هزینه برق مصرفی محیط‌های اداری و مسکونی را به شدت افزایش دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    2 0
    آب به مراتب ارزشش از برق بالاتر هست ، چی میشد اگه برق مازاد داشتیم و کولر گازی کار میکرد و کولر آبی جمع میشد ، بعد معلوم میشد که چقدر مصرف آب اومده پایین ، اما خوب برق کم هست و باید کولر آبی کار کنه
  • محمد IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
    2 0
    به جای اینکه برق رو تقویت کنید فقط بلدید مردم ایرانو محروم کنید