۰ نفر

هزینه جراحی اسلیو معده چقدر است؟

۷ آذر ۱۴۰۲، ۶:۰۰
کد خبر: 810464
هزینه جراحی اسلیو معده چقدر است؟

جراحی اسلیو معده (Sleeve Gastrectomy) یک عمل جراحی استانداردشده توسط انجمن جراحی چاقی دنیا (IFSO) برای درمان چاقی مفرط به‌حساب می‌آید.

به گزارش اقتصاد آنلاین، اصطلاحا عموم به این عمل، جراحی کوچک کردن معده می‌گویند. کلمه اسلیو (Sleeve) از زبان یونانی نشات گرفته و در زبان فارسی به معنای آستین است. علت این نام‌گذاری این است که بعد از عمل، معده از شکل لوبیایی خود به شکل آستین درآمده و شبیه موز می‌شود.
در این عمل حدود ۷۵ تا ۸۵% معده برداشته شده و حجم معده از حدود ۲ لیتر به حدود ۱۰۰ الی ۱۵۰ سی‌سی کم می‌شود.

سریعترین راه لاغری شکم و پهلو، عمل جراحی اسلیو معده است که به عنوان یک روش با عوارض کم با استفاده از لاپاراسکوپی انجام می‌شود. لاپاراسکوپی به این معناست که یک لوله بلند و نازک از طریق چندین برش کوچک به شکم وارد می‌شود. این لوله دارای یک چراغ و یک دوربین کوچک و همچنین ابزارهای مختلف جراحی است. عمل اسلیو معده با استفاده بیهوشی عمومی انجام می‌شود. یعنی دارویی که شما را به خواب بسیار عمیقی می‌برد و نیاز به یک دستگاه تنفس مصنوعی برای شما در حین عمل سریعترین راه لاغری شکم و پهلو است.

برای عمل یکی از سریعترین راه های لاغری شکم و پهلو، حدود ۱ ساعت در اتاق عمل خواهید بود. پس از اتمام جراحی، برای مراقبت‌های بعد از عمل به اتاق ریکاوری منتقل می‌شوید. زمانی که از بیهوشی بیدار می‌شوید، ۱ ساعت دیگر یا بیشتر در اتاق ریکاوری خواهید بود.

عمل اسلیو معده و انواع عمل بای پس معده که به عنوان جراحی های چاقی دایمی شناخته می شوند، تنها برای افراد با شاخص وزنی بالای ۳۵ کاربرد دارند و نه هر فردی که می خواهد در سریعترین زمان لاغر شود.

عمل بای‌پس نسبت به اسلیو معده قوی‌تر است و هر چه عمل قوی‌تر باشد ممکن است عوارض آن بیشتر باشد اما میزان برگشت وزن به دنبال جراحی اسلیو معده در صورت عدم رعایت بیشتر است و در جراحی بای‌پس احتمال بازگشت وزن کمتر است.

در قانون گذشته، عمل‌های جراحی چاقی برای افراد ۱۸ تا ۶۵ سال انجام می‌شد اما اکنون این قانون حذف شده و منعی برای انجام عمل‌های جراحی حتی برای کودک هشت تا ۱۰ ساله وجود ندارد.

به صورت حدودی و بازه ای هزینه عمل اسلیو معده بین ۷۰ تا ۹۰ میلیون تومان است. البته باید به این نکته توجه کنید که ممکن است در برخی بیمارستان ها هزینه ها بیشتر یا حتی کمتر از این مقدار باشد، ولی معمولا هزینه ها در این محدوده قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha