۳ نفر

بهترین گل‌های مناسب آپارتمان را بشناسید

۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۲۵
کد خبر: 810343
بهترین گل‌های مناسب آپارتمان را بشناسید

اگر شما هم در آپارتمان زندگی می‌کنید و عاشق گل و گیاه هستید، شاید این‌طور تصور کنید که فضای کوچک منزل شما برای نگهداری از گیاهان مناسب نباشد؛ اما باید به شما بگوییم که سخت در اشتباهید! در حال حاضر، گیاهان آپارتمانی متنوعی در بازار وجود دارند که می‌توانید به صورت حضوری آن‌ها را خریداری کنید. حتی می‌توانید در سایت‌های مختلف گل و گیاه، سفارش گل آنلاین دهید و از تماشای آن‌ها در گوشه منزل خود لذت ببرید. ​ ​

اگر شما هم در آپارتمان زندگی می‌کنید و عاشق گل و گیاه هستید، شاید این‌طور تصور کنید که فضای کوچک منزل شما برای نگهداری از گیاهان مناسب نباشد؛ اما باید به شما بگوییم که سخت در اشتباهید! در حال حاضر، گیاهان آپارتمانی متنوعی در بازار وجود دارند که می‌توانید به صورت حضوری آن‌ها را خریداری کنید. حتی می‌توانید در سایت‌های مختلف گل و گیاه، سفارش گل آنلاین دهید و از تماشای آن‌ها در گوشه منزل خود لذت ببرید.

ما در این مقاله قصد داریم تا بهترین گل‌های آپارتمانی همراه با شرایط نگهداری از آن‌ها را برای شما شرح دهیم. از آنجا که این گونه گیاهان نسبت به دیگر گل‌ها به شرایط خاصی برای رشد نیاز ندارند، پیشنهاد می‌کنیم حتماً آن‌ها را در فضای منزل خود جای دهید.

فضای منزل خود را با بهترین گل‌های آپارتمانی زیباتر کنید

گل‌های آپارتمانی را می‌توانید در هر گوشه از منزل خود استفاده کنید. این گیاهان، هوای منزل شما را تصفیه کرده و طراوت و شادابی را به منزل باز می‌گردانند. با خرید گل برگ انجیری و استفاده از آن در کنار میز تلویزیون، پذیرایی شیک و مجللی خواهید داشت.

اگر از پتوس می‌خواهید در منزل خود استفاده کنید، بهتر است آن‌ را در مکانی قرار دهید که بتواند به سمت بالا یا به صورت آویز رشد کند. با این کار، منزل شما بسیار جذاب و دل‌انگیز می‌شود. 

در ادامه این مطلب به چند نمونه از بهترین گل‌های آپارتمانی اشاره کرده‌ایم که با خرید آن‌ها و استفاده در منزل، فضای منزل خود را زیباتر خواهید کرد. 

گل قاشقی

یکی از انواع پرکاربرد گیاهان آپارتمانی، گل‌های قاشقی هستند. این گیاهان که به نام پیرومیا نیز شناخته می‌شوند، دارای برگ‌های گرد و قلبی مانند به رنگ سبز پررنگ هستند. این گونه گیاهان، خود را با هر شرایط آب‌وهوایی وفق می‌دهند؛ بنابراین اگر آن‌ها را خریداری کنید، یک گلدان همیشه سبز و باطراوت در منزل خواهید داشت.

لازم است بدانید که بهترین زمان آبیاری گل قاشقی، زمانی است که خاک گیاه به طور کامل خشک شده باشد، در غیر این صورت، آبیاری زیاد و مداوم گیاه باعث پوسیده‌شدن ریشه و در نهایت، خشک‌شدن آن می‌شود.

در فصول گرم سال، آبیاری باید به صورت هفته‌ای دو بار انجام شود. در کنار آبیاری هفتگی گیاه، بهتر است برگ‌ها را روزانه یک بار، غبارپاشی کرد تا رطوبت گیاه حفظ شود.

اگر گل قاقشی خریده‌اید و می‌خواهید در گلدان‌هایی کوچکتر تکثیر کنید، می‌توانید آن را قلمه بزنید. برای این کار باید، از قسمت ساقه، گیاه را برش زد و درون آب نگهداری کنید تا زمانی که گیاه ریشه دهد. سپس ساقه‌ها را در گلدان‌هایی کوچکتر گذاشته و اطراف آن را خاک بریزید.

گل قاشقی به نور زیادی نیاز ندارد. این گیاهان را می‌توانید در محیط‌های بدون نور یا حتی در محیط‌هایی که نور مصنوعی دارند، نگهداری کنید.

گل سانسوریا

در گروه گیاهان آپارتمانی با یکی دیگر از گل‌ها به نام سانسوریا آشنا می‌شوید که در برابر نور کم بسیار مقاوم و بادوام هستند. اگر در آپارتمان زندگی می‌کنید، این گیاهان مناسب منزل شما هستند. گل سانسوریا که در بین عموم مردم به گل زبان مادرشوهر یا شمشیری شناخته می‌شود از معروف‌ترین گیاهان آپارتمانی محسوب می‌شود.

یکی از نکاتی که در نگهداری از گل سانسوریا باید به آن توجه کنید، این است که این گیاهان نسبت به کم‌آبی بسیار حساس هستند. اگر به موقع گیاه را آبیاری نکنید، با برگ‌های لوله‌ای و نرمی مواجه می‌شوید که ظاهر زیبایی ندارد.

اگر دوست دارید گل سانسوریای شما، پاجوش‌های زیادی داشته باشد و سریع رشد کند، بهتر است در محیطی که نور مناسبی دارد، قرار دهید. در هر حال، این نوع از گیاهان آپارتمانی در شرایط بدون نور هم به رشد خود ادامه می‌دهند.

با توجه به ریشه‌های بلند گل سانسوریا، بهترین گلدان‌های مناسب این گیاه، گلدان‌های کوتاه هستند تا گل به بلندی ساقه خود ادامه دهد. اگر می‌خواهید این گل را تکثیر کنید، باید پاجوش‌های آن را جدا کرده و قلمه بزنید. گل سانسوریا از رایج‌ترین گل‌های آپارتمانی هستند که با هزینه‌ای کم می‌توانید آن را خریداری کنید.

گل شفلرا

شفلرا، از دیگر گیاهان همیشه سبز آپارتمانی است که رشد کندی دارد و در برای نور بسیار مقاوم است. شرایط نگهداری گیاه شفلرا آنقدر هم سخت نیست، به راحتی می‌توانید این گیاه را در منزل خود نگهداری کنید. این گیاه، به آب زیادی نیاز ندارد، اما بهتر است در زمستان‌ها، هفته‌ای یک بار و در هوای گرم، هفته‌ای دو بار آبیاری کنید.

اگر در آبیاری گل شفلرا زیاده‌روی کنید، ممکن است ریشه گیاه پوسیده شود و ظاهر شاداب خود را از دست بدهد. برای حفظ رطوبت گیاه باید آب را روزانه روی برگ‌ها اسپری کنید. این کار؛ علاوه بر شادابی گیاه، مقاومت آن را بالا برده و دیر خشک می‌شود.

اگر در نگهداری از گل شفلرا، نکات لازم را رعایت کنید، ارتفاعی حدود ۵ متر خواهند داشت و بالای ۵ سال عمر می‌کنند. از جمله عواملی که در رشد سریع این گیاه نقش دارند، می‌توان به آبیاری به موقع، نور کافی و خاک مناسب اشاره کرد. نور مستقیم و آبیاری زیاد باعث زردشدن برگ‌ها و خشکی آن می‌شود.  

ناگفته نماند، اگر شرایط لازم رشد گیاه شفلرا را فراهم کنید، در تابستان گل‌های کوچک قرمزی را تولید می‌کنند که بسیار زیبا هستند و به منزل شما جلوه خاصی می‌بخشند.

گل زاموفیلیا

بهترین گل‌های مناسب آپارتمان را بشناسیدبهترین گل‌های مناسب آپارتمان را بشناسید

برای داشتن منزلی زیبا و شاداب، نیازی نیست هزینه زیادی بپردازید. با خرید گل زاموفیلیا، طبیعت را به منزل خود بیاورید. این گیاه، جزو گیاهان آپارتمانی همیشه سبز است که به کمترین میزان نور و آب نیاز دارد. اگر از فواید این گیاه در منزل خود اطلاعی ندارید، ادامه مطلب را همراه ما باشید.

گیاه زاموفیلیا رشد کمی دارد؛ اما با همین رشد کم، ظاهر زیبایی به منزل شما می‌بخشد. اگر شاغل هستید و زمان کافی برای رسیدگی به گل زاموفیلیا را ندارید، لازم نیست نگران باشید! یکی از مزیت‌های گیاه زاموفیلیا این است که در برابر نور کم و آبیاری بسیار مقاوم و جان‌سخت است.

از جمله گیاهان اکسیژن‌ساز آپارتمانی، گل زاموفیلیا را می‌توان نام برد که اکسیژن لازم محیط منزل، اتاق خواب، و یا محیط کار شما را فراهم می‌کند. بهبود کیفیت هوای منزل، از دیگر فواید گل زاموفیلیا است که میزان کربن دی‌اکسید را تا حدودی کاهش می‌دهد.

از آنجایی که برگ‌های گیاه زاموفیلیا ضخیم و گوشتی هستند، به آبیاری زیادی ندارند. وجود ریزوم‌ها و برگ‌های ضخیم این گیاه، رطوبت گیاه را حفظ کرده و دیرتر خشک می‌شود؛ بنابراین اگر تا دو هفته هم به گیاه آب ندهید،  باز هم به رشد خود ادامه می‌دهد. این یکی از فواید گیاه زاموفیلیا است که در کمتر گیاهی شاهد آن هستیم. 

گل فیکوس

یکی از گیاهان آپارتمانی که جزو خانواده مورآسه یا انجیریان هستند، گیاه فیکوس است. این گیاه، مقاوم در برابر نور کم است و نسبت به دیگر گیاهان آپارتمانی نیز رشد کمتری دارد. گیاه فیکوس از گیاهانی است که با هر شرایط محیطی سازگار است.

فیکوس‌ها انواع مختلفی دارند. برخی از آن‌ها در فصل پاییز، برگ‌های خود را از دست می‌دهند و برخی دیگر با هر شرایطی بین ۵۰ تا ۶۰ سانتی‌متر قد می‌کشند. جالب است بدانید که این گیاه بر خلاف دیگر گیاهان آپارتمانی، اواخر بهار و تابستان رشد بسیار سریعی دارد. یکی از عواملی که در رشد سریع این گیاه نقش دارد، استفاده از خاک مناسب یا خاک زه‌کشی‌شده است.  

اگر هر روز هفته را در تابستان به گیاه فیکوس آب دهید، خشک نمی‌شود. این یکی از مزیت‌های نگهداری از گیاه فیکوس است؛ اما در عوض در فصل زمستان باید آبیاری گیاه را به دو هفته‌ای یکبار موکول کنید. قلمه‌زدن این گیاه بسیار ساده است. می‌توانید مقداری از ریشه را برش دهید و در گلدان دیگری بگذارید.

فیکوس، یکی از گیاهان محبوب افرادی است که در آپارتمان‌ها زندگی می‌کنند. روش نگهداری از این گیاه بسیار آسان است و نیاز به مهارت خاصی ندارد.

گل برگ انجیری

بهترین گل‌های مناسب آپارتمان را بشناسیدبهترین گل‌های مناسب آپارتمان را بشناسید

گیاه برگ انجیری از جمله گیاهان محبوب آپارتمانی است که دارای برگ‌هایی پهن و بعضاً برش‌دار هستند. ظاهر زیبای این گیاهان، بسیار وسوسه‌انگیز است. این گیاه، به نور کم حساس است و ممکن است به زودی خشک شود.

برگ انجیری، گونه‌های مختلفی دارد. بعضی از این گیاهان، برگ‌های روشن و بعضی دیگر دارای برگ‌هایی سفید هستند. برای داشتن گل برگ انجیری شاداب، باید میزان نوری که به گل می‌رسد، متعادل باشد. اگر به گیاه نور کافی نرسد، رشد گیاه کند و یا متوقف می‌شود. در صورت وجود نور زیاد به گیاه، ممکن است برگ‌های آن زرد شده و باعث خشکی آن شود.

برای آبیاری گل برگ انجیری، لازم است صبر کنید تا خاک گیاه کامل خشک شود. دقت کنید تا آب اضافی از شکاف‌های کف گلدان به طور کامل خارج شود تا با پوسیدگی ریشه مواجه نشوید. سعی کنید در تابستان‌ها، برگ‌های گیاه را نیز غبارپاشی کرده تا رطوبت آن حفظ شود.

جمع‌بندی

استفاده از گل‌های آپارتمانی به دوران باستان برمی‌گردد. در آن زمان، از گل‌هایی مانند لاوندر، رز و... برای تزئین منازل استفاده می‌شد. اما با پیشرفت فناوری و نوآوری در باغبانی، گل‌های جدیدی مانند سانسوریا، فیکوس و... به بازار عرضه شدند و به دلیل نیاز کمتر به نور و آب، بسیار محبوب شدند.

گیاهان آپارتمانی، از مقاوم‌ترین گیاهانی است که می‌توانید در منزل یا دیگر اماکن از آن‌ها استفاده کنید. شرایط نگهداری از این گیاهان بسیار ساده است و با کمترین میزان آگاهی، می‌توانید محیط شاداب و زیبایی را در منزل خود فراهم آورید.

از آنجا که گیاهان آپارتمانی گونه‌های زیادی دارند، سعی کردیم در این مقاله بهترین آن‌ها را به شما معرفی کنیم. امیدواریم با ارائه این مقاله، در خرید گیاه آپارتمانی مناسب کمک شایانی به شما کرده باشیم.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha