۰ نفر

نوزاد مادر ۱۸۵ کیلویی به دنیا آمد!

۶ آذر ۱۴۰۲، ۹:۳۷
کد خبر: 810305
نوزاد مادر ۱۸۵ کیلویی به دنیا آمد!

گروه زنان مرکز آموزشی درمانی هاجر(س) شهرکرد با انجام یک عمل جراحی خطیر، موفق به تولد نوزاد مادر ۱۸۵ کیلویی در این بیمارستان شدند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، دکتر لیلا احمدی متخصص زنان و زایمان مرکز آموزشی درمانی هاجر(س) شهرکرد اظهار کرد: مادر باردار ۲۸ ساله با وزن اولیه ۱۶۰ کیلوگرم دوران بارداری را با مراقبت‌های کامل طبق موازین علمی شامل مشاوره‌های پریناتولوژی، قلب و کلیه به خوبی و بدون عارضه پشت سر گذاشت.

وی افزود: این مادر باردار نهایتاً در ۳۹ هفتگی با وزن ۱۸۵ کیلوگرم و شاخص توده بدنی(BMI) ۵۹، به علت افزایش فشار خون جهت ختم بارداری در زایشگاه بیمارستان هاجر(س) شهرکرد بستری شد.

احمدی اضافه کرد: پس از یک هفته که القا زایمان زیر نظر گروه زنان و با تلاش فراوان گروه مامایی و دستیاران زنان برای این مادر انجام شد، به علت عدم پاسخگویی به القای زایمان، افزایش فشارخون و خطر مسمومیت بارداری تحت عمل سزارین اورژانس قرار گرفت.

وی تصریح کرد: عمل جراحی سزارین با چنین وزنی در استان و کشور کم سابقه بوده و با مهارت و تجربه جراح و متخصص بیهوشی و نیروهای پرتلاش و دلسوز اتاق عمل با موفقیت به انجام رسید.

به گفته این متخصص زنان و زایمان مرکز آموزشی درمانی هاجر(س)شهرکرد؛ هم اکنون حال عمومی این مادر و نوزاد دختر وی، خوب و رضایت‌بخش است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha