۱ نفر

گزارش میدانی اقتصادآنلاین از بازار لوازم خانگی؛

یک مقایسه جنجالی؛ تلویزیون‌ سونی بهتره یا پاناسونیک؟ + لیست قیمت انواع تلویزیون

۶ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۳۰
کد خبر: 810114
یک مقایسه جنجالی؛ تلویزیون‌ سونی بهتره یا پاناسونیک؟ + لیست قیمت انواع تلویزیون

در این مطلب به بررسی قیمت انواع تلویزیون می پردازیم.

اقتصاد آنلاین - فائزه امین پویا؛ آیا شما نیز به تازگی قصد خرید تلویزیون دارید اما نمی‌دانید برند سونی بهتر است یا پاناسونیک؟ آیا می‌دانید مقایسه تلویزیون سونی با پاناسونیک چه نکاتی جلب توجه می‌کنند و در تصمیم‌گیری به شما کمک خواهند کرد؟

امروزه تلویزیون‌ها در واقع یکی از وسایل ضروری در منازل یا ادارات و دیگر مکان‌ها به شمار می‌روند و کم پیش می‌آید وارد منزلی شوید که تلویزیون نداشته باشد. به همین دلیل برندهای بسیاری در سراسر دنیا و ایران در زمینه تولید این دستگاه فعالیت می‌کنند.

به طوری که معتبرترین و پرطرفدارترین برندهای تولیدکننده تلویزیون شرکت‌های سونی و پاناسونیک هستند. به همین خاطر بسیاری از افراد در زمان خرید این محصول دچار سردرگمی می‌شوند. زیرا تولیدات هر یک از این برندها دارای ویژگی‌ها، امکانات و تکنولوژی‌های متفاوتی هستند.

بررسی قیمت تلویزیون سونی و پاناسونیک

قیمت انواع تلویزیون سونی و پاناسونیک
برند مدل سایز / اینچ قیمت / تومان
سونی  ۶۵X۹۰K ۶۵
۷۲,۸۰۰,۰۰۰
 BRAVIA ۵۵X۹۰K ۵۵
۵۷,۶۸۰,۰۰۰
 ۵۵X۷۵K ۵۵ ۳۴,۰۰۰,۰۰۰
پاناسونیک  ۷۵LX۸۰۰ ۷۵ ۴۹,۰۰۰,۰۰۰
 ۷۵JX۶۶۰ ۷۵ ۴۳,۵۰۰,۰۰۰

مقایسه تلویزیون سونی با پاناسونیک

امروزه شرکت‌های مختلف در زمینه تولید تلویزیون‌ها مانند پاناسونیک و سونی تلاش‌ می‌کنند که روزبه‌روز مدل‌های جدیدتری از این دستگاه را با امکانات و خصوصیات گوناگون تولید و به مشتریان عرضه کنند. به طوری که هر یک از این برندها با کمک تکنولوژی‌های روز دنیا، بهترین امکانات و فناوری‌ها را در تلویزیون‌های جدید خود ارائه می‌دهند.

به همین دلیل برای تصمیم‌گیری درست و انتخاب بهترین گزینه بین تولیدات این دو شرکت، پیش از هر چیز باید با تفاوت‌های آن‌ها از جهات مختلف آشنا باشید. طبق بررسی های مجله تخصصی خانه سونی این تفاوت‌ها شامل چگونگی طراحی، سطح کیفیت از نظر صوتی و تصویری، چگونگی امکانات بازی، سیستم عامل و تکنولوژی‌های به‌کاررفته می‌شود.

بنابراین ما در ادامه به صورت جزئی‌تر به تفاوت‌های تولیدات سونی و پاناسونیک از این جهات می‌پردازیم:
تفاوت طراحی تلویزیون پاناسونیک و سونی

یکی از نکات مهم در مقایسه تلویزیون سونی با پاناسونیک، طراحی دستگاه است. قابل توجه‌ترین نکته در طراحی یک تلویزیون اندازه و نوع نمایشگر است. در این رابطه باید بدانید شرکت پاناسونیک امروزه تلویزیون‌هایی با نمایشگرهای LED و OLED را تولید می‌کند که هر یک از این مدل‌ها در سایزهای گوناگون در بازار به فروش می‌رسند.

زیرا این برند مدل‌های مختلفی از تلویزیون را تولید کرده است که هر یک در چند سایز از ۵۵ اینچ به بالا به بازار عرضه می‌شوند. زیرا سایز نمایشگر تلویزیون به محیط شما بستگی دارد. جدیدترین تولیدات سونی نیز مانند پاناسونیک مجهز به نمایشگرهای پیشرفته OLED و LED هستند که آن‌ها در سایزهای مختلف تا حدود ۸۵ اینچ به فروش می‌رسند.

بنابراین می‌توان گفت محصولات این دو شرکت از نظر طراحی و نوع نمایشگر و سایز تلویزیون‌ها با یکدیگر تفاوت چندانی ندارند. در واقع تفاوت عمده در مقایسه تلویزیون سونی و پاناسونیک به کیفیت تصویر و دیگر ویژگی‌ها مربوط می‌شود.

تفاوت کیفیت تصویر در تلویزیون های پاناسونیک و سونی

کیفیت تصویر از جمله مهم‌ترین مواردی است که در زمان مقایسه تلویزیون سونی با پاناسونیک و خرید انواع آن‌ها، باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. زیرا این ویژگی در تماشای آسان فیلم مورد علاقه، اذیت نشدن چشم و کمر و گردن شما وغیره تاثیر بسیاری دارد.

کیفیت تصویر تلویزیون‌ها به عوامل مختلفی از جمله پردازنده، رزولوشن وغیره بستگی دارد. به همین دلیل هنگامی خرید تلویزیون سونی یا پاناسونیک باید این موارد را بررسی کنید. در این رابطه باید گفته شود که پردازنده مورد استفاده در دستگاه‌های جدید پاناسونیک، HCX PRO است.

این پردازنده با پردازش حرفه‌ای و بی‌نظیر داده‌ها، بهترین تصویر را باکیفیتی بالا نمایش می‌دهد. علاوه بر این باید بدانید تلویزیون‌های این برند دارای کیفیت تصویر ۴K، FULL HD  یا  ULTRA ۴Kهستند. البته امروزه تمرکز اصلی پاناسونیک بر تولید مدل‌های ULTRA HD است.

هر یک از این کیفیت تصویرها دارای رزولوشن و پیکسل‌های متفاوتی هستند که تاثیر بسیاری بر وضوح تصویرها دارند. چنان که هرچه تعداد پیکسل بیش‌تر باشد، تصویری با کیفیت بالاتر را مشاهده خواهید کرد. تلویزیون‌های جدید پاناسونیک با کیفیت تصویر ULTRA HD رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ دارند و کیفیت تصویر آن‌ها بی‌نظیر است.

در رابطه با مقایسه تلویزیون سونی با پاناسونیک و تفاوت تولیدات این دو برند، باید بدانید جدیدترین تلویزیون‌های سونی مجهز به پردازنده XR هستند. این پردازنده با عنوان پردازنده انقلابی نیز شناخته می‌شود. زیرا با هوش مصنوعی متفاوت و دارای هوش شناختی است.

منظور از هوش شناختی این است که این پردازنده توانایی تشخیص موقعیت شما و تمرکز شما بر بخش خاصی از صحنه و نمایشگر را دارید و می‌تواند متناسب با موقعیت آن را برای شما واضح‌تر کند. به طور کلی این پردازنده بهترین و باکیفیت‌ترین تصویر را به نمایش می‌گذارد. چنان که حتی قابلیت افزایش کیفیت تصاویر بی‌کیفیت را دارد. علاوه بر این‌ها جالب است بدانید در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ شرکت سونی سه سری دستگاه از جمله X، OLED ۴K و OLED ۸K را تولید و به بازار عرضه کرده است. کیفیت تصویر در هر یک از این سری‌ها متفاوت اما مطلوب است.

به طوری که در سری X کیفیت تصویر ۴K است و کیفیت تصاویر را ارتقا می‌دهد. همچنین این کیفیت از HDR پشتیبانی می‌کند.  OLED ۴K نیز کیفیت تصویر بسیار بالایی دارد اما OLED ۸K دارای وضوح تصویری حدود ۴ برابر بیش‌تر از ۴K است.

همچنین تلویزیون‌ها سونی دارای قابلیت XR Triluminios Pro هستند که پوشش‌دهنده میلیاردها رنگ است. این قابلیت باعث می‌شود که تصاویر با رنگ‌های واقعی و درخشندگی بالا نمایش داده شوند. همچنین شما در هر زاویه‌ای تلویزیون سونی را تماشا کنید، تصاویر برای شما زیبا خواهند بود. زیرا دارای زاویه دید گسترده هستند.
مقایسه کیفیت صدای انواع تلویزیون سونی و پاناسونیک

از دیگر نکاتی که در مقایسه تلویزیون سونی با پاناسونیک باید به آن اشاره کنیم، کیفیت صدا است. کیفیت صدا به‌اندازه تصویر می‌تواند در تماشای تلویزیون حائز اهمیت باشد. در این رابطه باید بدانید در تلویزیون‌های جدید سونی به دلیل وجود پردازنده XR علاوه بر تصویر، صدا نیز کیفیت بی‌نظیری دارد.

زیرا این پردازنده بر سیستم صدای دستگاه‌ها تاثیرگذار است. چنان که این پردازنده به همان اندازه که تصویر را وضوح می‌بخشد، صدا را نیز برجسته و واضح پخش می‌کند. به عنوان مثال صدای شخصیت اصلی فیلم توسط این پردازنده بلندتر و واضح‌تر شنیده می‌شود.

همچنین این پردازنده قابلیت کاهش نویزها و خش‌های یک آهنگ و صدای فیلم‌های قدیمی را دارد و می‌تواند آن‌ها را بدون هیچ‌گونه ایراد پخش کند. به طوری که قدیمی و کهنگی آهنگ یا فیلم احساس نمی‌شود.

حال در رابطه با کیفیت صدا در تلویزیون‌های پاناسونیک باید گفته شود که این شرکت نیز در تولیدات خود برای افزایش کیفیت صدا تلاش‌های بسیاری کرده است. صدای این تلویزیون‌ها همانند دیگر دستگاه‌های میان‌رده ۲۰ وات است و صدای مطلوب و مناسبی به شمار می‌رود.

اما پاناسونیک برای افزایش کیفیت این صدا از سیستم‌های صوتی بی‌نظیر استفاده می‌کند. به طوری که در سیستم‌های پخش صدا و بلندگوهای تلویزیون‌های جدید پاناسونیک قابلیت Dolby Atmos وجود دارد. این قابلیت نه تنها باعث افزایش کیفیت صدا می‌شود بلکه صدا را به صورت سه بعدی منتشر می‌کند.

چنان که صدا ابتدا به سقف فرستاده و دوباره برگردانده می‌شود و به این شکل صدا به صورت یک‌نواخت در کل محیط شما پخش خواهد شد. بنابراین با توجه به این نکات در رابطه با مقایسه تلویزیون سونی با پاناسونیک، اینکه تلویزیون سونی یا پاناسونیک بخرید کاملا به شما و ایده‌آل‌هایتان بستگی دارد.

مقایسه سیستم عامل تلویزیون های سونی و پاناسونیک

سیستم عامل یکی از اصلی‌ترین مواردی است که امروزه در خرید وسایل دیجیتالی و الکترونیکی مانند گوشی موبایل، تلویزیون وغیره توجه افراد را جلب می‌کند. در این رابطه باید بدانید یکی از پرطرفدارترین سیستم عامل‌ها، اندروید است که بسیاری از افراد به دلیل کار با گوشی‌های اندروید با آن آشنایی کافی را دارند.

به همین دلیل سیستم عامل بسیاری از تلویزیون‌های جدید شرکت پاناسونیک، اندروید است. این سیستم عامل یکی از سیستم عامل‌های پیشرفته به شمار می‌رود که توجه مشتریان بسیاری را به تلویزیون‌های این برند جلب می‌کند.

وجود این سیستم عامل در تلویزیون‌های پاناسونیک امکانات بسیاری را در اختیار افراد قرار می‌دهد. به طوری که اگر شما دکمه Home را فشار دهید، این امکانات از جمله موارد زیر در اختیار شما قرار می‌گیرند:

    امکان سرچ و جستجوی برنامه‌های مختلف
    امکان دسترسی به انواع دستیارهای صوتی مانند Alexa
    امکان سرچ انواع بازی‌ها و نصب آن‌ها
    امکان تماشای فیلم‌های مختلف از صفحات و سایت‌های گوناگون ایرانی و خارجی
    و بسیاری موارد دیگر.

در مقایسه تلویزیون سونی با پاناسونیک باید بدانید تلویزیون‌های سونی مانند پاناسونیک دارای سیستم عامل اندروید هستند. البته با این تفاوت که در جدیدترین تولیدات این شرکت سیستم عامل اندروید تی وی ۸.۰ به کار رفته است. وجود چنین سیستم عاملی در محصولات سونی مزایای بسیاری از جمله موارد زیر را دارد:

    آپدیت سیستم عامل و عملکرد کلی دستگاه
    بهبود منو صفحه اصلی دستگاه
    بهبود طراحی صفحه کلید
    بهبود تابع جستجو
    رفع مشکل کم‌نور شدن تصاویر تلویزیون یا فیلم‌ها به صورت ناگهانی
    رفع مشکل پخش نشد صدا در زمان مناسب
    افزایش کیفیت تصاویر
    رفع مشکل تلویزیون با فلش‌های DTV ۱۰۸۰i
    و بسیاری موارد دیگر.

بنابراین در زمان خرید تلویزیون‌های سونی و پاناسونیک بیش از هر چیز باید به نیازهای خود توجه و سپس نسبت به خرید بهترین محصول اقدام کنید.
بازی با تلویزیون های سونی بهتر است یا پاناسونیک؟

امروزه گیم و بازی در منازل و بین جوانان و خانواده‌ها رواج بسیاری دارد. به همین دلیل از دیگر نکاتی که افراد در زمان خرید تلویزیون به آن توجه ویژه‌ای نشان می‌دهند، امکانات دستگاه برای بازی و گیم است. در این رابطه باید بدانید شرکت‌های سونی و پاناسونیک از جمله اولین برندهایی به شمار می‌روند که با توجه به این امر در زمینه تولید تلویزیون‌های گیمینگ اقدامات بسیاری انجام داده‌اند.

شرکت سونی یکی از بهترین تولیدکنندگان در این زمینه است که تلویزیون‌های گیمینگ آن تمامی قابلیت‌های مورد نیاز برای بازی آسان را دارند. برای مقایسه تلویزیون سونی با پاناسونیک از جمله این امکانات و قابلیت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    سطح روشنایی و هندلینگ شیب شگفت‌انگیز
    فیلتر اضافی و بهره‌مندی از زاویه دید بهینه
    افزایش ارتقا داده و محتواهایی که واضح نیستند
    پخش و ارائه بازی با تاخیر و پردازش کم
    مجهز به اتصال HDMI برای پشتیبانی از تاخیر کم به صورت خودکار، نرخ تجدید متغیر و وضوح ۴K
    و بسیاری موارد دیگر.

و اما تلویزیون‌های گیمینگ شرکت پاناسونیک در ابتدا مشکلاتی داشتند و در سال ۲۰۲۱ این شرکت به رفع آن‌ها پرداخت. این دستگاه‌ها نیز دارای وضوح تصویر ۴K و تاحدودی مشابه تولیدات سونی هستند و بازی با آن‌ها بسیار لذتبخش خواهد بود. علاوه بر این‌ها دیگر ویژگی‌های تلویزیون‌های گیمینگ این برند عبارت هستند از:

    پشتیبانی از ALL و VRR
    مجهز به پردازنده HCX Pro AI با قابلیت تنظیم هوشمند کنتراست و دقت رنگ
    رزولوشن و کیفیت تصویر بالا
    حالت مشاهده به صورت VIEWING MODE
    تنظیم و نمایش تنظیمات مربوط به INPUT LAG و VRR
    تکنولوژی HDR TONEMAP
    تقویت‌کننده دید تاریک
    و غیره.

تکنولوژی های به کار رفته در تلویزیون های سونی و پاناسونیک

علاوه بر آنچه تا به اینجا در رابطه با مقایسه تلویزیون سونی با پاناسونیک گفته شد، عوامل دیگری نیز در این رابطه اهمیت دارند. به طوری که اگر قصد خرید یک تلویزیون بی‌نظیر را دارید و بین تولیدات این دو برند سردرگم هستید، باید با تکنولوژی‌ها و فناوری‌های به‌کاررفته در جدیدترین محصولات آن‌ها نیز آشنا شوید.

در این صورت با بررسی نیازها و ایده‌آل‌های خود به‌راحتی می‌توانید بهترین گزینه را برای خرید انتخاب کنید. بنابراین ما در ادامه به ذکر و معرفی تکنولوژی‌های تلویزیون‌های این دو برند به صورت مجزا می‌پردازیم:

تکنولوژی‌ های به کار رفته در تلویزیون های سونی

در سال‌های اخیر شرکت سونی سعی داشته است که با تکیه بر پیشرفت فناوری از بهترین تکنولوژی‌ها در تولیدات خود از جمله تلویزیون‌ها استفاده کند و به رفع بهتر نیازهای مردم بپردازد. به طوری که از جمله تکنولوژی‌های به کار رفته در جدیدترین تلویزیون‌های این برند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تکنولوژی X-REALITY PRO

تکنولوژی X-REALITY PRO یکی از فناوری‌ها و ویژگی‌های فنی خاص تلویزیون‌های برند سونی است که در زمینه افزایش کیفیت تصاویر کاربرد دارد. زیرا این تکنولوژی با استفاده از دیتا بیس مخصوص خود و به صورت کاملا هوشمند نسبت به شناسایی جزئیات و اشیا تصاویر اقدام می‌کند.

سپس بعد از شناسایی این جزئیات، فناوری مربوطه به افزایش رزولوشن آن‌ها می‌پردازد. این افزایش رزولوشن تا سطح ۴K یا ۸K است. به طوری که امکان پخش این تصاویر در نمایشگرهای UHD یا ULTRA HD برند سونی فراهم می‌شود و این تصاویر با رزولوشن بالا برای این نمایشگرها مناسب خواهند بود.

فناوری Object-based HDR remaster

در مقایسه تلویزیون سونی با پاناسونیک باید با تکنولوژی دیگری در تولیدات جدید سونی از جمله فناوری Object-based HDR remaster آشنا شوید. جالب است بدانید در بیش‌تر تلویزیون‌ها تکنولوژی‌های به کار رفته به صورتی عمل می‌کنند که کنتراست کل تصویر مورد نظر بر اساس مقیاس سفید و سیاه تنظیم شود.

اما مدل‌های جدید سونی و مجهز به تکنولوژی Object-based HDR remaster به جای کل تصویر، تک تک جزئیات و اشیا آن را بررسی می‌کنند. سپس این فناوری به شکل جداگانه به تنظیم کنتراست، نور و رنگ هر یک از جزئیات تصاویر می‌پردازد. این تکنولوژی باعث می‌شود که تصاویر بافت، عمق و رنگ بهتر و دقیق‌تری داشته باشند.

فناوری X-Wide Angle panel

آیا تابه‌حال دقت کرده‌اید که در تلویزیون‌های قدیمی هنگام تماشای فیلم و تصاویر از زوایای مختلف، رنگ و کیفیت تغییر می‌کند و حتی با کاهش کیفیت مواجه می‌شوید؟ در این رابطه باید بدانید شرکت سونی در جدیدترین دستگاه‌های خود با استفاده از تکنولوژی X-Wide Angle panel این مشکل را برطرف کرده است.

به طوری که اگر این تلویزیون‌ها را از هر زاویه‌ای تماشا کنید، با مشکل کاهش کیفیت مواجه نخواهید شد. زیرا این تکنولوژی باعث می‌شود که در همه زوایا، کیفیت نور و رنگ تصاویر تغییر نکند. به همین دلیل امکان تماشای این تلویزیون‌ها در زوایای مختلف وجود دارد و نیازی نیست که برای تماشای فیلم‌ها دقیقا روبه‌روی دستگاه بنشینید.

تکنولوژی Acoustic Multi-Audio

یکی دیگر از تکنولوژی‌های مهم تلویزیون‌های سونی که در مقایسه تلویزیون سونی با پاناسونیک باید با آن آشنا شوید، Acoustic Multi-Audio است. این تکنولوژی به صورتی است که برخلاف مدل‌های قدیمی که اسپیکرهای آن‌ها در پایین پنل بود و باعث هماهنگ نشدن صدا می‌شد، دو اسپیکر در پشت پنل وجود دارد.

چنان که وجود این فناوری در مدل‌های جدید سونی باعث می‌شود که با انعکاس و جابه‌جایی طبیعی و بهتر صدا، صدایی زنده را بشونید.

بهترین تکنولوژی تلویزیون جدید سونی

علاوه بر موارد گفته شده، تکنولوژی‌های دیگری مانند Triluminos Colors، X-Motion Clarity، Dual database processing، S-Force Front Surround، Voice zoom، Subwoofer و Clear Phase در تلویزیون‌های جدید سون وجود دارد.

فناوری های به کار رفته در تلویزیون های پاناسونیک

تلویزیون‌های پاناسونیک نیز امروزه همانند مدل‌ها جدید سونی مجهز به تکنولوژی‌های پیشرفته و به‌خصوصی هستند. به طوری که از جمله مهم‌ترین و کاربردی‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
تکنولوژی Noise reduction

آیا تابه‌حال در زمان تماشای تلویزیون متوجه شده‌اید که بین پخش تصاویر و بخش‌هایی از فیلم فاصله می‌افتد؟ اگر شما نیز از این اتفاق عاجز شده‌اید، باید بدانید پاناسونیک با استفاده از تکنولوژی Noise reduction این مشکل را در سری‌های جدید تلویزیون‌ها برطرف کرده است.

زیرا این فناوری باعث می‌شود دستگاه شما هیچ تاخیر یا نویزی در نمایش فیلم و تصاویر نداشته باشد و به بهترین شکل فیلم‌ها را به نمایش می‌گذارد.

بهینه سازی تصویر طبق زمان مشاهده

یکی دیگر از فناوری‌های خاص تلویزیون‌های جدید پاناسونیک که در مقایسه تلویزیون سونی با پاناسونیک باید به آن دقت کنید، تکنولوژی بهینه‌سازی تصاویر بر اساس زمان مشاهده است. این تلویزیون‌ها به سنسورهای جدید و پیشرفته‌ای مجهز هستند که ابتدا به تشخیص دمای رنگ نور فضا می‌پردازند.

سپس بر این اساس تصویری طبیعی را بر اساس محتوای در حال پخش به نمایش می‌گذارد. این تکنولوژی با هوش مصنوعی کار می‌کند و به صورت خودکار هم‌زمان به بررسی و تنظیم کیفیت صدا و تصویر می‌پردازد.

تکنولوژی صدایی جهت دار و بلندگوهای ردیفی

از دیگر تکنولوژی‌های به کاررفته در تولیدات جدید پاناسونیک می‌توان به صدای جهت‌دار اشاره کرد. به طوری که امروزه تلویزیون‌های این برند علاوه بر سیستم صوتی یک‌پارچه مجهز به صدای جهت‌دار هستند. زیرا در آن‌ها از چندین بلندگوی داخلی در جهات مختلف بالا، جلو و جوانب استفاده شده است.

این امر باعث تولید صدا به صورت فضایی با محتوای DOLBY ATMOS می‌شود. همچنین در تولیدات جدید این برند از بلندگوهای ردیفی در طول تلویزیون استفاده شده است که باعث می‌شود در زمان تماشای فیلم صدایی فراگیر را تجربه کنید.

علاوه بر این‌ها تکنولوژی‌های دیگر همچون HDR، ISP، Screen Mirroring، Double USB Sharing، سنسور محیط، قابلیت چندپنجره‌ای، امکانات ضبط روی حافظه جانبی و بسیاری موارد دیگر در تلویزیون‌های جدید پاناسونیک وجود دارد.

بنابراین در مقایسه تلویزیون سونی با پاناسونیک باید همه این نکات را مد نظر قرار دهید و سپس به انتخاب و خرید بپردازید.

در این رابطه باید بدانید به هیچ‌عنوان نمی‌توان بین تلویزیون‌های این دو برند از نظر قیمت تفاوت خاصی قائل شد و گفت کدام یک ارزان‌تر و کدام گران‌تر هستند. زیرا هر یک از این برندها سالانه انواع مختلفی از تلویزیون‌ را تولید و به بازار عرضه می‌کنند که قیمت هر یک از آن‌ها بر اساس عوامل گوناگونی تعیین می‌شود.

 برای اطلاع از جدیدترین قیمت لوازم خانگی و آگاهی از نرخ‌ها در بازار لوازم خانگی ایرانی و خارجی روزانه به سرویس "لوازم خانگی" در پایگاه خبری اقتصاد آنلاین مراجعه نمایید.

لازم به ذکر است قیمت‌های درج شده مربوط به سایت‌های فروش اینترنتی است و به دلیل نوسان قیمت ها و سایر عوامل ممکن است با نرخ امروز  متفاوت باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha