۰ نفر

امام جمعه یزد مطرح کرد؛

استقامت و خدامحوری مردم ایران درسی برای همه مسلمین و آزادگان جهان

۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۱۸
کد خبر: 809897
استقامت و خدامحوری مردم ایران درسی برای همه مسلمین و آزادگان جهان

امام جمعه یزد با اشاره به اتفاقاتی که در دنیا رخ داده است، گفت: استقامت و خدامحوری مردم ایران درسی برای همه مسلمین و آزادگان جهان است و آنها نیز در مسیر عزت و استقلال بر می دارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد از تقوا به عنوان پشتوانه تمامی امور یاد کرد و افزود: در کسب علم و دانش، کسب روزی و تمام امور دنیا، تقوا یک پشتوانه و اطمینان خاطر است و بر اساس آیات قرآن کریم، کسانی که در مسیر تقوا قرار گیرند، خداوند متعال در مشکلات راه فرار از مشکل را به آنها نشان می دهد.

ناصری همچنین با اشاره به روایتی از رسول خدا (ص) یادآور شد: حضرت می‌فرمایند: اگر کسانی از دیگران قطع امید کنند اما امیدشان به خدا و همه توجه آنها به سمت عنایت خدا باشد، خداوند متعال او را کفایت خواهد کرد و کسانی که خدا را فراموش می کنند و در مسیر خدا قدم بر نمی دارند و خلاف رضای خدا عمل می کنند، خداوند او را به خود واگذار می کند.

امام جمعه یزد بیان کرد: اهل دنیا برای کسی دلسوزی نمی کنند و هرکس به دنبال منافع خود است اما خدا پشتیبان و نقطه اتکای واقعی برای بندگان خداست؛ فقط کافی است که به خدا توکل و تقوا پیشه کنیم.

ناصری با بیان اینکه مردم ایران توکل بخدا کردند و همه دنیا این مردم را تحریم کرده و جنگ به راه انداختند و انواع دشمنی ها و کشتارها را انجام دادند، افزود: این امید بخدای متعال که ارحم الراحمین و کل الکمال است و قدرت و عزت در دست اوست، کشور ما را به سرمنزل مقصود خواهد رساند.

خطیب جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ایام فاطمیه اگر حضرت زهرا (س) نبود، انسانی شایسته که دامن او بتواند جایگاه پرورش امامان معصوم و پرورش اولیاء الله باشد، نداشتیم؛ او مادر کسی است که ظهور و ظلم را نابود خواهد کرد.

هراس حضرت زهرا (س) از انحراف امت پس از پیامبر (ص)

وی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) از انحراف امت پس از پیامبر (ص) هراس داشت، افزود: پس از پیامبر (ص) همه سست عنصر شده بودند و حقیقت را دنبال نکردند حضرت زهرا (س) برای انحراف از حق گریه می کرد.

ناصری با بیان اینکه برای حرکت در مسیر حق و ولایت باید صبر و بصیرت داشته باشیم، گفت: امروز هم در زمان ما همه دنیا به سمت ضربه زدن به اسلام و ولایت حرکت می کنند تا از این طریق دنیا را به یک دهکده کوچک تبدیل کنند و خودشان نیز کدخدای این دهکده باشند.

وی تاکید کرد: مسلمانان به ویژه شیعیان باید حقیقت ولایت را درک کنند و پشتوانه امامت و ولایت باشند و مسیری که دنیا می خواست با راه اندازی تمدن جهانی بر ما غلبه پیدا کند، بشناسند و بدانند که جمهوری اسلامی ایران همه این برنامه ها را به‌هم زد و این مسیر باید ادامه پیدا کند.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: مردم ایران باید صبورانه در کنار رهبر معظم انقلاب به مسیری ادامه دهند که همه قدرت‌های پوشالی را از هم پاشید و در مسیر خدا قدم برداشت و امروز به جایی رسیده که در میان کشورهای دنیا کشوری محبوب است و همه دنیا به دنبال شناخت انقلاب اسلامی هستند که مردم ایران به پا کردند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد یادآور شد: مردم دنیا ایران را به عنوان کشوری خدا محور، با عزت و با شجاعت و مقاوم در مسیر خدا می شناسند.

وی افزود: ملت صبور ایران امروز معلم تمامی مسلمانان و انسانهای آزاده جهان از جمله مردم فلسطین و غزه شدند و همه از صبوری این مردم و وفاداری و ولایتمداری آنها درس گرفته اند و با این درس در مسیر آزادی قدم بر می دارند.

بسیج خدمتگزار خدامحوری برای مردم

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته بسیج بیان کرد: در کشور ما گنجینه بزرگی وجود داشت که همه از آن غفلت داشتند اما امام راحل آن را کشف کرد که آن نیروی مشارکت مردمی بود که امام آن را به عنوان نیروی بسیج معرفی کرد.

وی ادامه داد: نیروی بسیج متشکل از انسانها و جوان‌های خدامحور، حق مدار، شجاع، ولایتمدار و ایثارگر بود که امام خمینی (ره) آنها را شناخت به آنها امید داد، قدرت و توان زندگی را در آنها احیا کرد که امروز به عنوان نیروی بسیج خدمتگزار مردم هستند.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل غزه بیان کرد: مردم غزه مقاومت عجیبی داشتند و آمریکا با همه توانش نتوانست آنها را وادار به عقب نشینی کند که این مقاومت مثال زدنی است.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها برنامه ریزی کرده بودند که مردم فلسطین را به ۶۴ کشور دنیا بفرستند و خاک آنها را بطور کامل اشغال کنند اما مقاومت مردم غزه، ایمان آنها به خدا و ایستادگی آنها این نقشه ها را به‌هم زد.

ناصری با بیان اینکه دشمن در تلاش است مردم ایران و مسلمانان جهان را از مسیر اتحاد دور کند، افزود: مردم نباید از این مسیر جدا شوند و باید قدر دین و انقلاب و کشور خود را بدانند و کمک کنند که عزت خود را حفظ کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha